Høytaleropplegg for to venterom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaleropplegg for to venterom

Hei,

Jeg trenger tips til et enkelt og billig setup for musikk for to venterom. Venterommene er over to etasjer, den ene i toppen av en kjeller trapp og den andre nederst i kjellertrappen.

I hvert av venterommene trenger jeg:
    - En eller to høytaler, løsningen kan være integrert i taket hvor det er installert takplater/fliser - slike man kan løfte bort

En løsning som jeg vurderer:
    - Ipod Touch
    - Apple Airport Express i hvert venterom
    - 1 til 2 høytalere koblet til hver Airport Express (usikker på hvilke høytalere som vil fungere)

Håper noen kan komme med forslag til høytalere eller en enklere og endre totalløsning.

Takk

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passive høyttalere kan desverre ikke kobles direkte til airport express, da denne ikke har noen forsterker innebygget. Jeg vil anbefale deg å kikke på Sonos. Da kan du bruke ipod touch som kontroller, og styre begge sonene samlet, eller hver for seg. Ville sjekket ut denne pakken:

Dali Phantom Lektor

Sonos Connect : Amp

Du må da ha 2/4 høyttalere, og to stk av sonos ampen. Dette blir ikke den billigste løsningen som finnes der ute, men den fungerer utmerket! Er også svært enkelt å bruke Sonos. Kan gjerne se på billigere høyttalere også for å få ned kostnaden, men Phantom Lektor låter meget bra.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech
    Hei,

Jeg trenger tips til et enkelt og billig setup for musikk for to venterom. Venterommene er over to etasjer, den ene i toppen av en kjeller trapp og den andre nederst i kjellertrappen.

I hvert av venterommene trenger jeg:
    - En eller to høytaler, løsningen kan være integrert i taket hvor det er installert takplater/fliser - slike man kan løfte bort

En løsning som jeg vurderer:
    - Ipod Touch
    - Apple Airport Express i hvert venterom
    - 1 til 2 høytalere koblet til hver Airport Express (usikker på hvilke høytalere som vil fungere)

Håper noen kan komme med forslag til høytalere eller en enklere og endre totalløsning.

Takk
    Slik du tenker her så er jo ikkje "lyd" den viktigste men pris også hadde det kanskje vært smart og hatt trådløse høytallere noe alla Monster sine Clarity HD serie dei kobler til via bluethoot dog er disse i overkant dyre :P

eventuelt så kan du gå for sonos:
    SONOS PLAY:3/BRIDGE | Hi-Fi Klubben
    fin pakke til 2300 og kjøper du en slik høytaler til samme pris så er du oppe i 4600 ca da har du høytaler i hvert rom + at det er trådløst Du får det sikkert billigere men her har du kvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Passive høyttalere kan desverre ikke kobles direkte til airport express, da denne ikke har noen forsterker innebygget. Jeg vil anbefale deg å kikke på Sonos. Da kan du bruke ipod touch som kontroller, og styre begge sonene samlet, eller hver for seg. Ville sjekket ut denne pakken:
    Hva med aktive høytalere sammen med airport express, vil det bli billigere enn Sonos. Som det poengteres her, så er pris viktigere en kvalitet i denne sammenhengen.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech
    Hva med aktive høytalere sammen med airport express, vil det bli billigere enn Sonos. Som det poengteres her, så er pris viktigere en kvalitet i denne sammenhengen.

Men hvor prismessig håper du på og havne?! hva er makspris? det er lurt og få med når du ber om råd, for noen kan 10 lapper være grensa for "billig" mens andre kan ha 2000 for billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Men hvor prismessig håper du på og havne?! hva er makspris? det er lurt og få med når du ber om råd, for noen kan 10 lapper være grensa for "billig" mens andre kan ha 2000 for billig.
    Sant.

La oss si at 2000-3000 er maks (gjerne billigere)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •