B&W mot Dali Suite 1.7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W mot Dali Suite 1.7

Hei

Jeg er helt grønn og trenger hjelp.
    I utgangpunktet skulle jeg kjøpe meg et surrond anlegg, men ble rådet til å kjøpe et steroanlegg i stedet av hfk da det går mest i musikk dvder og vanlig tv - titting. Relativt lite film.

Har glemt tilbudet hjemme, så dette blir etter hukommelsen- sluttsumen og prisen på de store komponentene er riktig.

Fikket tilbud på (avrunnet sum):
    DENON DBP-1611UD Blu-ray spiller: 2.800.-
    CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker: 5.500.-
    B&W cm 7: 10.000.- (ordinær pris 15.000?)
    Fjernkontroll: 2.000.-
    Alt av ledninger forsikring osv. 3.700.-
    Sum: 24.000

Siden dette er mitt første anlegg og jeg (og spesielt kona)syns 24.000 er vanvittig mye penger å bruke på et steroanlegg. vurderer jeg å bytte ut høytalerne med noen brukte Dali Suite 1.7 som jeg får kjøpt hos en kompis for 3.500 inklusiv høytalerledninger.

Er det fornuftig å drite i Surrond og heller gå får gode gulvhøytalere?
    Kan Dali Suite høytalerne måle seg med B&W?
    Kan jeg kjøpe billigere Blur-ray spiller og alikevel få god kvalitet på mine gammle musikk dvder og cder?
    Er det noen som vet hva som var utsalgsprisen på Suite 1.7?

Bør jeg bruke pengene på noe helt annet?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Suite 1.7 var noe mindre enn 2.8 (som jeg har)

Litt om dem her:
    Dali Suite 1.7 Floorstanding Speakers Reviews

(dali.dk > discontinued products virker ikke)

Suite er lettdrevne og ganske "snille" på impedansen. B&W CM7 er vel noe tyngre å drive og krever gebnerelt større forsterkeri.

Litt om CM7 her:
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Brukertest av B&W CM7

CM7 er nok ansett som en bedre høyttaler enn Suite 1.7

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det var nyttige linker.

Litt overrasket over at B&W cm 7 bare kostet 12.000 når HFK hevder at ordinær pris er 15.000.-

Er det noe som tilsier at jeg gjør en stor tabbe hvis jeg går for stereo i stedet for surround anlegg.

Trenger noen til å bekrefte / avkrefte hfk sine påstander da jeg er et lett offer for kunnskapsrike selgere.

Vil oppsettet som er foreslått av HFK være like godt for begge høytaler parene?

For meg er dette snakk om en investering for lang tid fremover +10 år.
    og oppsettet skal fungere til alt. vil det være fo mye å be om at jeg kan ta med meg Suite høytalene til HFK og få prøvd dem mot B&W og med det oppsettet som de anbefaler?

Vet ikke om det har så å si men jeg hører på Heavy Metal og fruen på Jazz. så det viktigste er at høytalerne er gode på Metal.:twisted:
    Vil også svært gjerne unngå sub - for husfredens skyld

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en formening om hva 2 pent ( og svært lite) brukte Dali Suite 1.7 er verdt?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sakk
    Er det noen som har en formening om hva 2 pent ( og svært lite) brukte Dali Suite 1.7 er verdt?
    3500,- er jo mer enn halv pris av hva de kostet ny (kr. 5996,-). Jeg hadde nok ikke betalt mer en 2000,- for de. Uavhengig av hvor mye de er brukt. Er tross alt mye bra som er kommet siden disse var nye, og bruktmarkedet er fullt av gode alternativer til B&W CM7.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sakk
    Takk for svar. Det var nyttige linker.

Litt overrasket over at B&W cm 7 bare kostet 12.000 når HFK hevder at ordinær pris er 15.000.-

Er det noe som tilsier at jeg gjør en stor tabbe hvis jeg går for stereo i stedet for surround anlegg.

Trenger noen til å bekrefte / avkrefte hfk sine påstander da jeg er et lett offer for kunnskapsrike selgere.

Vil oppsettet som er foreslått av HFK være like godt for begge høytaler parene?

For meg er dette snakk om en investering for lang tid fremover +10 år.
    og oppsettet skal fungere til alt. vil det være fo mye å be om at jeg kan ta med meg Suite høytalene til HFK og få prøvd dem mot B&W og med det oppsettet som de anbefaler?

Vet ikke om det har så å si men jeg hører på Heavy Metal og fruen på Jazz. så det viktigste er at høytalerne er gode på Metal.:twisted:
    Vil også svært gjerne unngå sub - for husfredens skyld
    1400,- LG BD670N Blu-ray spiller. Lyd ut via digital og HDMI til TV (musikkvideoer/film)
    - Min erfaring er at det skiller lite på lyd fra kilder, når man bruker digital utgang - men det er fullt mulig å bruke massevis av penger på det...
    Forsterker XTZ 100 D3 (meget god DAC som du kan plugge den digitale lyden inn i ) / alternativt Denon AVR1912 receiver med romkorreksjon (ikke dumt) /alternativt Peachtree Nova (Stereophile budget product of the year) - eller - eller
    Høyttalere i klassen 8-10K - les tester, lytt på demo og finn de du liker best.
    Annet forslag kan være Monitor Audio RX6

LG+Denon+MARX6 (9K når ikke pianolakk) = 13,7K
    LG+XTZ+10K høytt= 18,5K
    LG+Nova+10K høytt = 23,5K

Bruk mest tid på høyttalere og valg av disse - i 10K klassen er det alltids noen kompromisser - dvs at noen modeller er bedre til det ene og det andre. Men det finnes mange som også er gode allround høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar.

Hvis jeg skal gå for nytt utstyr så ser det ut som om PSB Image T6 som er det beste valget av nye høytalere under 10.000.- kr.
    PSB Image T6 | Lyd & Bilde

Jeg har også vurdert Klipsch-RF 82 mk1, som er svært fristende pga pris. Men det ser ut som om de krever mye plass rundt seg og er svær avhengi av å ha en forsterker som passer dem.Hos meg vil høytalerne stå nært bakvegg og delvis inneklemt mellom 2 vegger. Min Stue er L formet og lytte posisjon vil være ca 3 meter fra høytalerne. vil oppsett som jeg har linket til under være fullstendig overkill?

Dali concept 10 - FINN Torget

jeg syns prisen er noe i overkant for hele anlegget hva syns dere?
    Er det mulig å bygge dette ut med blu-ray spiller og bruke det som lydkilde for tv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •