Hjelp til valg av høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av høytaler

Hei alle sammen.
    Kjempe nyttig forum dere har her. Andre posten min:

Har fått tak ein Onkyo Tx-nr709 på black friday salg.
    Trenger noen høytaler anbefalinger som matcher Onkyo'en på lydsignatur og effekt den klarer å levere.
    I første omgang blir det eit stereo oppsett eg er ute etter. Sub kommer seinare når økonomien strekker til. ( les etter jul... )

Ser at mange på forumet sverger til Klipsch ( både RF 62 og 82 er blitt nevnt utallige ganger)
    Litt merkelig med tanke på at "Hjemmekino" skriver i utgave 07/11 at Klipsch og Onkyo 609, som er testet, ikkje fungerer ilag. Dei anbefaler JBl Studio 190 og Audio Pro Black Diamond. Noen synspunkter rundt det?
    Saken med Klipsch er at den ikkje faller i smak designmessig hos fruen i huset.
    Personlig faller B&W DM684 eller DALI IKON 5 MK2 meir i smak hos meg.
    Er det noen god kombo med 709'en?

Rommet som skal fylles med lyd er litt over 20m² stor.
    Går for det meste i Rock og litt trance her i huset

Håper dere klarer å hjelpe ein newbie som meg litt på vei

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Se på Dali Ikon 6 mk2 evnt, eller Ikon 2 mk2.
    B&W bør en ha effekt til, da disse er litt tunge for noen forsterkere.
    Du har jo Dali sin Zensor serie og. Den største der vil gjøre en god jobb, evnt den minste gulvståendes. Bedre å få utnyttet litt rimelige høyttalere med effekt og ren lyd uten forvrenging.
    Men vet det er flere merker som passer til Onkyo, PSB f.eks. Håper det er flere som kan gi deg råd, men husk å lytte godt før kjøp hvis du har mulighet.
    Den lyden jeg liker, er ikke sikkert din smak i det hele tatt.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje så mye meire tips til høytalere en det som er nevnt over..
    Men eit viktig tips eg kan komme med er og finn eit par 2\3 stykk du kunne tenke deg eventuelt ferre eller fleire, enten dra til butikk og lytt og hør eller du kan spørre om og få låne med deg heim, det som kanskje låter bra i butikk låter kanskje ikkje like bra heime og omvendt og det som per eventetuelt synest låter heilt supert til din forsterker kan du kanskje syns låter heilt forferdelig.. så ta deg god til lytt, og om du har muligheit ta med heim og lytt!!!!

det var mitt tips

Har sjølv hørt dali på onkyo dog var det bokhøytalere ( mentor 2) og dem spilte veldig bra sammen syns eg men som sagt smaken er som baken :twisted:

Godt valg med nye høytalere du kommer garantert til og bli fornøyd uansett tipper eg og om ikkje så er det altids råd og bytte dem ut

edit:
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...lubben-22.html
    ta ein kikk innom her og eventuelt spør her og

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ville gått for jbl studio 190 høytalere , sykt gode høytalere jeg har hørt hos soundgarden

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nevner å lytte mye til rock og trance, så ville jeg sett etter noe annet enn både B&W 600-serien og Dali Ikon. Uten å utdype for mye; så synes jeg B&W blir for tam og kjedelig på rock, og krever mye forsterkerkraft og god plassering for å komme til liv. Ikon blir for analytisk.

Men både JBL og Klipsch har høyttalere som er dynamiske, lettdrevne og gode på rock - reale rockehøyttalere! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mangen gode svar. Så slik eg har skjønt det er dali ikkje egnet til min type musikk, og B&W krever mer kraft enn Onkyoen klarer å levere.

Spørsmålet mitt blir da: Finst det ein forhandler i Bergen som har både Onkyo og JBL i sortimentet med mulighet for prøvelytting?
    Er det mulighet for bi-wiring på JBL 190^en, og er det noen her som har erfaring med akkurat den nevnte kombinasjonen.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SlaSH85
    Spørsmålet mitt blir da: Finst det ein forhandler i Bergen som har både Onkyo og JBL i sortimentet med mulighet for prøvelytting?

Soundgarden fører både Onkyo og JBL...

HiFi - Bose - Geneva - Hjemmekino | Soundgarden.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Soundgarden fører både Onkyo og JBL...

HiFi - Bose - Geneva - Hjemmekino | Soundgarden.no

Stemmer det LarsGr. Takk for infoen. Må ta meg ein tur innom Soundgarden i løpet av uka.
    Ser at dei også fører Jamo. Tenkte da på S608 og gjerne lytte til den når man først er der. Noen som har erfaringer med Jamo/Onkyo kombinasjonen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •