Usikker på høyttaler valg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usikker på høyttaler valg.

Hei!
    Sitter i et lite dilemma her.
    Har kjøpt leilighet med ei stue på ca 20kvm (+ kjøkken på ca 8kvm) noe som gjør store høyttalere litt vanskelige å plassere.

Drømmen var å kjøpe et klipsch oppsett med bla. RB-81II som front, men ser at det blir større og mer kostbart enn hva jeg kommer til å få bruk for (15.000 + må ha ny reciever som støtter 3D bilde).

Neste fristelsen er Harman/Kardon HKTS 60 (+ ny reciever som støtter 3D).
    Føler dette kan levere nok lyd til formålet. Både lydnivå og kvalitet. Plasseringsvennlig er det og jeg kan bare oppgradere/skifte ut det som måtte bli utdatert i fremtiden.

Andre alternativet må blir et Samsung HT-D6750W.
    Dette blir billigste alternativet og jeg må si jeg er litt forelsket i hvordan samsung produktene sammarbeider.
    Det jeg frykter mest er at lyden blir for mye papp/plastikk i. Et annet minus er at om det kommer en ny standard så må hele møkket skiftest ut. :???:

Føler mest for harman kardon oppsettet, men det blir også en del dyrere enn det Samsung alternativet.
    Noen som har noen innspill?
    Jeg liker Harman Kardon sine recievere, men er det noe annet som jeg bør ta en titt på?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe, kjøpe, kjøpe, Sunnmøringa kjøpe ingenting, dei spara pengane sine!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det kombineres med utstyret som står i signaturen din?

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Skal det kombineres med utstyret som står i signaturen din?
    Redd for at både høyttalerene og Emotiva XPA-2 må finne seg nye hjem.
    Recieveren støtter ikke 3D (HDMI 1.4) så den må nok skiftest ut før eller senere. I først omgang skal den duge til begge oppsettene under.

Høyttalerene i signaturen er for plasskrevende og jeg har derfor lyst på noe mindre.
    Drømmen er som sagt et 5.1 oppsett med Klipsch RB-81, RS-52 og RC-62 men er redd det leverer en hel del mer enn hva jeg kommer til å få bruk for. For ikke å snakke om prisen blir en del høyere og at dette oppsettet krever litt plass også.
    Blir det dette Klipsch oppsettet kan jeg kanskje få bruk for Emotivaen, så sant jeg finner en reciever med pre-out.

Har alltid hatt et hat mot slike små plastikk anlegg (ala LG, Samsung, Sony etc.) men jeg tror Harman Kardon oppsettet som jeg linket til over leverer bedre kvalitet på lyden enn det.
    I dette tilfellet trenger jeg ikke en reciever med pre out (noe som da resulterer i en billigere reciever?), og emotivaen kan finne seg et nytt hjem.

Takker for alle tips og råd.

Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Kjøpe, kjøpe, kjøpe, Sunnmøringa kjøpe ingenting, dei spara pengane sine!
    og stapper dem i madrassen! Kjører noen ekstra mil for å spare noen vekslepenger på en handel gjør vi også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •