B&W eller AUDIO PHYSIC! klarer ikke å bestemme meg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W eller AUDIO PHYSIC! klarer ikke å bestemme meg

Skal ha meg nye høyttalere, så sitter jeg meg to valg

B&W 803D til 71.800kr
    Audio physic scorpio 25 til 50.000kr

begge er jo utstyrt med 7" basser, 803d har jo totalt 6 stk og AP 8 stk basser,
    regner sterkt med at diskanten til b&w er bedre, men er den 20k bedre ?
    er det noen som har erfaring med scorpio 25 ?

har selv ikke hørt ap scorpio 25, men har lest mye fint om den

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    AP må du lytte til før et evnt kjøp, Dette er en er høyttaker som jeg opplever som enten eller. Mange liker den mange ikke,

B&W er nok det trygge valget, men hva skal du bruke ti å drive de HT med? 803 trenger rikelig med strøm.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lyngdorf tdai2200 og saa kommer effekttrinnet 12 desember,
    har hoert dette paa 803d og det skuffet ikke, veldig god match syns jeg

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    803D selges ikke lenger.

(Jeg vet det menes 803Diamond, men 803D og 803Diamond er to forskjellige modeller.)

Diamond er Diamond.

D er D.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt begge merker (Avanti 5 og 802), og holder en finger på AP til musikk. Skal det brukes også til film og tv er ville jeg gått for BW da det er en bedre allrounder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Scorpio25, og har hørt en del på 803Diamond. Riktig nok ikke i samme rom, så ta det med i betraktningen.

Personlig liker jeg naturlig nok Scorpio meget bra. I motsettning til Devilej syntes jeg den er en bedre allround enn 803. Både hvis man hører på variert musikk og om det i tillegg skal brukes til film. Begge er forøvrig gode høyttalere men jeg syntes B&W er bedre på det den kan best. Akustisk og vokal musikk mener jeg er noen av dens sterkeste kort, og det samme kan jeg egentlig si om Scorpio. Men skrur man over på rock, hip-hop, dubstep og slikt syntes jeg APene gjør en bedre jobb og dette var grunne til at jeg havnet på disse, da jeg har meget variert musikksmak(og det skulle brukes til kino). Scorpio er også noe rimeligere, og sammen med center(som er halv pris av B&W) var valget enkelt. Har ikke hørt HTM2Diamond(40k), men syntes High End Center 25 er den beste centeren jeg har hørt til nå.

Høyttalerne har litt forskjellig karakér. Mellomtonen og diskanten har ganske lik klang på disse, men der B&W er litt frempå syntes jeg AP er litt mer laidback. 803 har også litt mer skyv i mellombassen enn Scorpio, noe som forsterker opplevelsen av 803 som litt mer "in your face". Scorpio syntes jeg derimot har et noe bedre trykk i bassen, og mye mer stram og kontant bass. Begge ruller av relativt tidlg der jeg har hørt de. Lite energi å spore under 30hz, men det kan spille ganske høyt.

Begge er gode produkter, man må bare tenke litt på hva de skal brukes til. Begge alternativ er også det alternativet i respektive serier som har mest fun factor etter min mening. Det at Scorpio har en 7" ekstra blir spist opp av mindre kasse, så det merker man ikke mye til. Men den er utrolig mye nettere å se på, og finnes i flere forskjellige finisher enne 803.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Har selv Scorpio25, og har hørt en del på 803Diamond. Riktig nok ikke i samme rom, så ta det med i betraktningen.

Personlig liker jeg naturlig nok Scorpio meget bra. I motsettning til Devilej syntes jeg den er en bedre allround enn 803. Både hvis man hører på variert musikk og om det i tillegg skal brukes til film. Begge er forøvrig gode høyttalere men jeg syntes B&W er bedre på det den kan best. Akustisk og vokal musikk mener jeg er noen av dens sterkeste kort, og det samme kan jeg egentlig si om Scorpio. Men skrur man over på rock, hip-hop, dubstep og slikt syntes jeg APene gjør en bedre jobb og dette var grunne til at jeg havnet på disse, da jeg har meget variert musikksmak(og det skulle brukes til kino). Scorpio er også noe rimeligere, og sammen med center(som er halv pris av B&W) var valget enkelt. Har ikke hørt HTM2Diamond(40k), men syntes High End Center 25 er den beste centeren jeg har hørt til nå.

Høyttalerne har litt forskjellig karakér. Mellomtonen og diskanten har ganske lik klang på disse, men der B&W er litt frempå syntes jeg AP er litt mer laidback. 803 har også litt mer skyv i mellombassen enn Scorpio, noe som forsterker opplevelsen av 803 som litt mer "in your face". Scorpio syntes jeg derimot har et noe bedre trykk i bassen, og mye mer stram og kontant bass. Begge ruller av relativt tidlg der jeg har hørt de. Lite energi å spore under 30hz, men det kan spille ganske høyt.

Begge er gode produkter, man må bare tenke litt på hva de skal brukes til. Begge alternativ er også det alternativet i respektive serier som har mest fun factor etter min mening. Det at Scorpio har en 7" ekstra blir spist opp av mindre kasse, så det merker man ikke mye til. Men den er utrolig mye nettere å se på, og finnes i flere forskjellige finisher enne 803.

Geir Arne
    Tusen hjertelig takk for en fin forklaring og oppsumering du har gjort valget mitt lettere, syns personlig at ap sitt design ser best ut. da blir det scorpio på meg

Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart audiophysic! b&w eretter min mening noen kjedelige overprisede høytalere

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avanti 3 er jo en kanonhøyttaler. HAdde uten tvil gått for denne fremfor Scorpio. Sikkert prutbar også.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Avanti 3 er jo en kanonhøyttaler. HAdde uten tvil gått for denne fremfor Scorpio. Sikkert prutbar også.

Burmester B25 er jo knallbra. Hadde jeg hatt penga hadde de stått i stua mi nå veit jeg. Men ja, AP før B&W. Har hatt en del B&W. Ikke høyere opp en CDM9NT men hørt på noen demoer med dyrere AP og B&W og liker AP bedre da. Hadde økonomien vært der hadde jeg aller helst gått fir Burmester men det er noe over min prisklasse enda. Er uansett veldig fornøyd med mine AP Temop 6. som blir det samme som scorpio 2 bare mindre basselementer og mellomtone.

Hva havnet du på du som startet denne tråden? har du handlet noe? Bilder av oppsett?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har hatt begge merker (Avanti 5 og 802), og holder en finger på AP til musikk. Skal det brukes også til film og tv er ville jeg gått for BW da det er en bedre allrounder

Er det stereo oppsett til film fungerer AP veldig bra. Ihvertfall Scorpio 2 da det er svært bra med mine Tempo 6

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt begge modellene selv, jeg foretrekker B&W, da jeg liker den punchen de har i mellomtonen

Men smak og behag, begge er gode høytallere.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir AP

har enda ikke fått handlet nye høyttalere, forbanna bilen brøyt sammen, så da sprakk budsjettet mitt. men det blir scorpio 25 ja skal oppdatere med en gang de kommer i stua.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!!!

Det tok nesten 1 år, men endelig ble det jammen AP scorpio på meg,

Usher r 3.0 effekt

Bel canto for

gleder meg

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LimaFoxtrot
    Det tok nesten 1 år, men endelig ble det jammen AP scorpio på meg,

Usher r 3.0 effekt

Bel canto for

gleder meg
    Grattis
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye.
    Bilder?:-D
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye

Bilder kommer, skal få ordnet det ila uken, høyttalerne kommer da.
    Synd Flotex Silver øvelsen starter nå til uka, hadde vert godt med fri når de kommer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •