Stativhøyttalere til Hegel H200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stativhøyttalere til Hegel H200

Hei

Jeg tenker å kjøpe nye høyttalere til Stua og lurer på om noen har gode forslag? Jeg har Hegel H200, HD10 DAC og bruker stort sett squeezebox som signalkilde. Har hatt Pioneer S-3EX tidligere og var veldig fornøyd med de, men var alt for store for min stue (og samboer). Har vært innom tanken om kanskje S-4EX kunne vært noe sammen med en god sub, men vanskelig å få noe demo på disse. Er heller ikke mye erfaringer å lese om de. Vi hører på ganske mye forskjellig musikk: Enya, Linkin Park, Michael Jackson, Madonna, Queen og en god del elektronisk så her er det en god blanning... Tar gjerne imot forslag på Sub også. Dette skal som sagt brukes i vår stue, så utseende er også en faktor (men ikke det viktigste).

Mvh
    Bjørnar Jelmert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen komentarer her? Ikke en gang noen som har noe erfaringer med S-4EX? Ønske høyttalere med stor fylde og at det skal være gøy å høre på musikk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynaudio contour 3.4 kan anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio contour s1.4 kan jeg anbefale, har muligens et par til salgs

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System audio Explorer master, vanvittig bra til hegel h200, eller Jbl array 800 som er en "liten" stativhøyttaler

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet mine små ProAc Response D1 sammen med min daters Hegel H200 - og det låt riktig så bra. Kan anbefale dette - såfremt det ikke går i tungrock hele dagen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 1, eller Mentor 2? Jeg ble ihvertfall imponert over hvordan Mentor 1 låt da jeg fikk den i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt 4 høyttalere på Hegel H200 som jeg også har hatt selv.
    Synes Dynaudio Focus 220 spilte ganske bra med H200 i forhold til f.eks Monitor Audio GS60 som ble altfor lyst og bassfattig.
    Så av de tipsa du har fått er sikkert Dynaudio 1,4 et godt valg.

Sub til en god pris, anbefaler på det sterkeste Rythmik Audio F12SE.
    Masse tuningsmuligheter og man velger selv hvor dypt (14,20 eller 28 hz) og hvor stramt du vil at den skal spille.
    Også eq siden du ikke har receiver å hjelpe deg med.
    Servostyrt som DD serien til Velodyne og den ser ikke så verst ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har vært innom tanken av Dynaudio 1,4 selv også, så burde nok se om jeg kan få lånt med meg et par hjem for test. Ønsker høyttalere med så stor fylde som er mulig fra et par stativhøyttalere.

Ingen som har noe erfaringer med Pioneer S-4EX? Noen som vet hvor de kan finnes til utstilling/hjemlån?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knudsen
    Dynaudio contour s1.4 kan jeg anbefale, har muligens et par til salgs
    Dette kan jo være interessant. Hvilken farge har du? Og hvorfor tenker du å selge? Du får sende meg PM eller mail om du bestemmer deg for å selge.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Dali Mentor 1, eller Mentor 2? Jeg ble ihvertfall imponert over hvordan Mentor 1 låt da jeg fikk den i hus.
    +1. Mektig bass på de faktisk. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler de jeg bruker i loftsstue hvis stua ikke er for stor. (Loftsstue på ca 3x4m)
    Polk Audio LSi9
    Da sparer du samtidig sub.

Har sagt det før og sier det igjen, dette er høyttalernes svar på Dodge Viper.
    Stor motor i liten innpakning. Veldig underholdende både til film og musikk.
    Spiller dypt nok til at sub ikke savnes. Spiller veldig behagelig i toppen (ringradiator diskant).

Dvs nå har de jo nettopp lansert en ny serie LSiM som sikkert er enda bedre:
    Polk Audio - Bookshelf Speakers

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Anbefaler de jeg bruker i loftsstue hvis stua ikke er for stor. (Loftsstue på ca 3x4m)
    Polk Audio LSi9
    Da sparer du samtidig sub.

Har sagt det før og sier det igjen, dette er høyttalernes svar på Dodge Viper.
    Stor motor i liten innpakning. Veldig underholdende både til film og musikk.
    Spiller dypt nok til at sub ikke savnes. Spiller veldig behagelig i toppen (ringradiator diskant).

Dvs nå har de jo nettopp lansert en ny serie LSiM som sikkert er enda bedre:
    Polk Audio - Bookshelf Speakers
    Takk for tips. Hvordan ligger disse i pris? Liker forsåvidt at det er 3 veis.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Dette er en ganske snill pris i forhold til budsjettet mitt. Ikke at det trenger å utelokke høyttaleren. Er vel ingen i Norge (Oslo) som selger denne som jeg forstår det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at ikke flere har Pioneer/TAD høyttalere? Har prøvd å få tak i et demopar men det ser ikke ut til å være mulig. Eneste mulighet er på Elkjøp/Lefdal og benytte seg av 30 dagers åpent kjøp. Har ikke helt sansen for det siden jeg absolutt ikke er sikker på at jeg vil ha de.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjelmert
    Dette er en ganske snill pris i forhold til budsjettet mitt. Ikke at det trenger å utelokke høyttaleren. Er vel ingen i Norge (Oslo) som selger denne som jeg forstår det?
    Nei, ingen forhandler i Norge.

Du må bestille direkte fra Alan i MonoPulse og stole på de omtaler disse har fått både her og på "sentralen".

Å kjøpe høyttalere uhørt, er ikke så uhørt

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjelmert
    Takk for tips. Hvordan ligger disse i pris? Liker forsåvidt at det er 3 veis.
    9K når jeg kjøpte de for endel år siden - ligger på rundt 10-11K nå. Den nyeste LSiM serien har visst ikke nådd Norge i det hele tatt ennå.
    Dessverre ikke noen som fører Polk Audio av de store kjedene, så det er jo dumt... Jeg fikk lyttet før jeg kjøpte (alltid anbefalt) pga at dengang var det en butikk i Oslo som hadde de. Relativt sikre kjøp om du finner dem brukt pga ringradiatoren og høyttalerelementene tror jeg man må dytte skrutrekker inn i for å skade.

Ser forresten i Hifi&Musik som jeg kjøpte idag (november utg) at danske GamuT Phi 3BL blir best i test med masse fin bass og etter beskrivelsen minst like god diskant (beste ringradiatoren til ScanSpeak).
    Jeg er allergisk mot skarpe SSSS'er så ringradiator diskanten har jeg funnet ut er en god match for meg. Samtidig er den detaljert og gjengir f.eks. lette visp på cymbaler helt naturtro.

Bånddiskanter i forskjellige varianter gjør sikkert også en meget god jobb, men ser utifra gruppe-testen ut som om stativhøyttalerne i dette pris-skiktet (10K +/-) med bånddiskant har fokusert mer på oppløsning enn bass. Sannsynligvis fordi en god bånddiskant tar litt vel mye av totalbudsjettet.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden