Hvordan koble sub nr 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble sub nr 2

Hei.

Mitt lille pc-anlegg tar snart kvelden og jeg vurderer så smått å gå til anskaffelse av nytt 2.1 anlegg med f.eks. argon 7350 og argon sub10 subwoofer Grunnen er at jeg ønsker noe enkelt så jeg slipper å skru på hele anlegget hver gang jeg skal høre på musikk fra pc.

Om det går an håper jeg å få brukt subben både i surroundanlegget i tillegg som et suplement til de aktive pc-høyttalerene.

1. Kan jeg koble fra argon HT til argon sub linje inn venstre, samtidig som jeg kobler fra receiver preout til linje inn høyre? På den måten kan jeg både bruke subben om jeg skal spille musikk fra pc og som ekstra sub i anlegget. (har to subutganger på receiver) Vil dette i det hele tatt fungere eller vil det oppstå store forstyrrelser og jeg ender opp med en ødelagt sub?
    3. Og hva vil skje om jeg setter på begge kildene samtidig?
    4. Vil det være forskjell på om jeg kobler fra subutgang på receiver til argon sub eller fra linje ut fra sub 1 og videre til argon sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som vet om man kan koble 2 signalkilder til samme sub ved å benytte begge linje inn inngangene? Har søkt, men finner ingen info om akkurat dette =)

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen anelse om hva som skjer dersom du prøver dette du skriver over, men jeg vil ikke anbefale deg å prøve dette. Høres ikke lurt ut å koble to aktive kilder til samme sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke lurt ut, nei. Men i teorien er dette veldig praktisk =) Da får jeg benyttet subben med to ulike kilder. Om det ikke funker, kan jeg bare trekke 2 kabler og bare benytte en av gangen.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir helt safe hvis du kobler en svitjseboks i mellom. Noe slikt:

rca svitsj - Google-søk

Du får kjøpt slike "overalt" - Clas Ohlson, Elkjøp, etc. etc. det er bare å google litt. Det finnes t.o.m. noen med fjernkontroll.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde ikke være noe problem tenknisk sett. Men du kan få problemer med nivået.

Hvis du setter høyttalerne som large når du spiller via annlegget og deaktiverer sub utgangen fjerner du noen problemer. Hvis du setter høyttalerne som small og sender signal til sub fra både receiver og aktive høyttalere vil det også mest sannsynlig fungere ganske bra da subsignalet fra argon høyttalerne da er uten bass, så suben i prinsippet kun får signal fra receiver. Mulig siste alternativ gir en fordel mtp LFE kanalen.

Dette er så sant vi snakker om å koble fra høyttalerne inn på left på suben og receiver inn på right(evt motsatt). Begge to inn på samme(evt en mono inngang) er ikke å anbefale.

Geir Arne

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0