Bytte ut anlegget? Dali + SA = ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut anlegget? Dali + SA = ?

Før jeg kjøpte Yamaha/Klipsch hadde jeg hørt mye på NAD+Dali, både på HK og hos venner. Syns matchen er moro og deilig til min musikksmak.

Valget falt uansett på klipsch etter å ha lest utrolig mye positivt, samt at man får mye for pengene. For all del jeg er fornøyd med RF52, men lysten på noe nytt stiger mer og mer fram.

RF52 trenger en del plass fra bakvegg for å spille pent uten grøtlyd i bassen. Utfordringen med liten stue, 63" tv som henger på veggen er da at høytalerene blir stående for langt ut. Om vi har gjester sittende i enden av 3-seteren går de glipp av en god del av bildet da høytalerene er i veien.

Jeg skal innrømme at det var en tilfeldig tur innom HK for 2 uker siden som satte griller i hodet på meg. Før denne turen har jeg ikke tenkt så mye over det

Testet Dali IKON 5 MKII mot en NAD stereo. Spilte et utvalg fra min Spotifyliste (Foo Fighters, Audioslave, Lenny Kravitz, Nirvana, Thin Lizzy) via Sonos demo de har i butikken. Må si jeg ble mektig imponert over va den lille tassen klarte å levere.

Det er jo en real konkurrent til RF52, samme størrelser på element osv. Bare i en mye mer kompakt og ikke minst PENERE kasse. Samt at det treffer midt i blinken at det ikke er bassport bak og den er konstruert slik at man kan sette den svært nært veggen.

Blir mest sannsynlig å legge ut RF52, RC52 for salg. Kanskje også RSW-10D.

Så da trenger jeg: Fronter (Ikon 5) og senter.

Så da til hovedspørsmålet, vil IKON 5 spille bra sammen med f.eks System Audio Mantra 10AV senter? Har aldri hørt kombinasjonen, men liker svært godt utsende på Mantra-senteren.

Skal ikke utelukke Dali Ikon Vokal 2, men kunne godt tenkt meg noe mer kompakt. Da utstyret brukes 80% til film og TV-serier vil jeg ikke ha noe dårligere filmlyd, så om DALI + SA er en dårlig match er det ikke så viktig at den ser penere ut.

Jeg tar imot alt av råd/meninger/kritikk med takk, har lite lyst å sitte igjen med følelsen av anger etter utbytting

For å se hvordan det ser ut hos meg i dag trykk på blokkbio linken i signatur.

EDIT: Glemte å nevne at om det kommer Dali i stua, blir det nok kjøp en effektforsterker fra NAD i samme slengen.

Newcomer Collargol sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dali Ikon 5mkII er en fantastisk høyttaler spiller ekstremt presist og oppløst. Samtidig har den også nok trøkk til en fest i blant.
    Kjør den sammen med en Nad c375bee og da vokner bassen skikkelig til liv!

Ellers tror jeg du heller burde gått for denne :

DALI FAZON LCR Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Den kan selges separat og kommer med stativ. Størrelsen er også ganske grei.
    Selv om de ikke er i samme serie vil de passe godt sammen lydmessig.
    Blir 3500kr inkl stativ, noe som er en grei pris for både waf og god lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •