Hei.

Vi har ommøblert i stua og de trofaste budsjetthøyttalerne fra Eltax (http://bit.ly/taNlW1) ble for volumiøse (samtidig som Onkyo-receiveren hadde sett sine bedre dager.

Grunnet hederlig omtale i Lyd og bilde har jeg nettopp kjøpt meg T205 fra KEF (KEF 5.1 høyttalerpakke T205SYSTEM (sort) - Elkjøp) og en Pioneer VSX-921K (Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp. Impuskjøpet ble katalysert av gode tilbud (Betalte 10+2,5k).

Filmlyden er mastodontisk, men jeg er skuffet over kvaliteten på musikk. Masse diskant og ok med bass, men lite punch i mellomregisteret. Det låter ikke så gæærnt når frøkna på 9 spiller Maroon 5 fra Wimp, men når jeg drar igang litt skikkelig Dream Theater så blir det bare masete.

Ja, jeg skjønner det er begrenset hva man kan få ut av noen flate planker, men jeg har simpelthen ikke plass til store gulvhøyttalere slik som vi har organisert stua nå.

Spørsmålet er om det finnes alternativ som låter mer fyldig samtidg som det er plasseringsvennlig? Fortrinnsvis bør de kunne henges på vegg. Et eksempel kan være Fazon-serien fra Dali (senter/front: DALI FAZON LCR Høyttalere | Hi-Fi Klubben og bak: DALI FAZON SAT Høyttalere | Hi-Fi Klubben + sub).

Forslag mottas med takk!

/r