Monitor Audio GS20 vs GX200 lydsignatur, og amp valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monitor Audio GS20 vs GX200 lydsignatur, og amp valg

Hei,

1)
    Lurer på forskjellen i lydsignaturen til Monitor Audio GS20 og GX200.

Blant annet:
    -"Diskantspredning". Grunnet bånddiskanten til GX200 kunne man forvente at den får et snevrere fysisk sitte/stå lytteområde hvor lytteren opplever diskantens detaljnivå som "godt". Altså, oppløstheten og tilstedeværelsen til lydbildet faller kanskje mer på GX200 hvis man flytter på seg?
    Etter litt lesning forstår jeg det imidlertid som at dette vil ha mest betydning hvis man flytter seg vertikalt (e.g. går fra sitte til stå), da båndene er vertikalt festet.
    -Bassen, jeg mener å ha lest at GX200 har en "dypere/kraftigere" bass? Eller er det kanskje motsatt? Kommentarer til dette?
    -Mellomtonen, innspill her?
    -Totalbildet, innspill her? Lyst, mørkt, oppløsthet, fundament, tilstedeværelse, friskhet/transparens etc etc. :-)

2)
    Hva med forsterker-matching (stereo)? Gjelder samme anbefalinger til GX200 som til GS20? Eller anbefales det gjerne forskjellige forsterkere til disse?
    Lurer både på forsterkerens signatur og effekt.

Dette med forsterkere til Monitor Audio virker jo forøvrig som et kapittel for seg selv. Har inntrykk av at det kanskje er større spredning på hvilke forsterkere folk bruker med MA enn hva som er tilfelle med andre høyttaler-merker. Det virker ikke helt som om det finnes noen "de facto" oppsett som mange går for. Jeg synes dette er litt merkelig. Kan det ha å gjøre med at de hos forhandleren gjerne selges sammen med en surround-receiver? Det er i hvertfall mitt inntrykk av hvordan de parres hos hovedforhandleren av MA i Norge. Evt kan det hende at merkene som velges til MA er litt ukjente for meg, og at jeg dermed ikke snapper opp hva "alle" går for..

Takker for alle svar, jeg finner nemlig merkelig nok veldig få sammenligninger mellom GS20 og GX200 på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd dette, men som inneholder noen spørsmål som jeg også kunne tenkte meg å få noen synspunkter på. Noen som kan kommentere noe vedrørende dette? Nå har det gått såpass lang tid at enkelte kanskje har sammenlignet disse nå.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra GS20 og til GX300 , og det var en solid oppgradering på alle måter.
    GX har nok noe mindre bass , men tror nok den er på høyde med GS20 etter hva jeg hørte på demo.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •