B&W DM601 S2 vs. nye DM685

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM601 S2 vs. nye DM685

Hei

Noen som kan si noe om forskjell på DM601 S2 i forhold til B&W`s "nye" DM685?
    Hadde 601 i gamle dager og likte de svært godt og vurderer å kjøpe DM685.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner B&W DM601 s2 ganske godt - datteren min hadde et par slike i mange år - og jeg hadde gleden av å låne dem et par måneder da hun var ferdig med studiene og brukte dem da på et lite arbeidsrom. B&W 685 har jeg bare hørt på Hifiklubben - altså verken i samme lytterom som DM601, og selvfølgelig ikke med samme elektronikk heller.

Men inntrykket er ganske klart: B&W 685 har litt mer av alt. Ikke dramatisk - men likte du forgjengeren, vil du helt sikkert like B&W 685 også. I mine ører fremstår den som mer distinkt, med en noe mer polert klang, og med en litt ryddigere punch i bassen. Skjønt DM601 kunne sakene sine de også - særlig etter at jeg gikk over til å bruke dem sammen med en Primare forsterker. Samme gjelder for etterfølgeren: dette er høyttalere som ikke er spesielt vanskelige - men som blomstrer med god elektronikk.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar. Det var dette jeg ville høre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått de i hus og testet----> fantastisk mye lyd for pengene. Du hadde helt rett at de har mere av alt , spesielt dette med mere polert diskant. Jeg gikk fra store audi pro avantek 9 (aktive) til disse små og angrer ikke et sekund. Helt utrolig at de fyller stua med like mye lyd som avantek sakene gjorde, MEN så mye finere lyd. Jeg kjører de med 100 rotel watt, cayin forforsterker, project RPM5 og nad cd spiler.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig å høre!

Da er det bare å trekke for gardinene, la senhøst være senhøst, og sette på musikken.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, og at glass rødvin