Byttelåne høyttalere? Oslo/Akershus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Byttelåne høyttalere? Oslo/Akershus

Jeg sitter idag med et godt oppsett. Men trangen til å teste ut andre HT mot min nye forsterker er stor.

Er det noen som bor i Oslo/Akershus som kunne tenke seg å gjøre det samme, teste ut HT hjemme hos seg selv?

Jeg sitter selv med et par meget gode Vienna Acoustics Strauss (65k i nypris) og er ikke mulig å få tak i lenger desverre. Desse spiller rent, klart og med en god bunn. Rett og slett en meget god høyttaler.

Jeg er ute etter å prøve en HT uten sidemontert bass, og kunne tenke meg å teste Vienna Baby grand eller Consert grand. Da jeg og Vienna passer godt sammen.

Men Sonus Faber, Usher sin CP serie, Audiovector Signature/Avantgarde høyttalere er også av intr. Og så har jeg en stemme i bakhodet som sier at jeg burde prøve Klipsch, og da helst Hertrige serien. Men Store RF vil også vere intr for meg.

Helt sikkert andre også. Men jeg er ikke intr i B&W om det ikke er 800 serien.

Kom gjerne med forslag, helst i HT av samme prisklasse/verdi.

Jeg er bosatt i Ullensaker kommune 10min nord for Gardermoen,

Noen som har lysst å prøve Vienna Acoustic Strauss?

Navn og adr fåes på pm.
    Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Hei sendte deg en melding men tror innboksen din er full!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn, prøv gjenn.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig bare jeg som kan tenke meg dette? Er det ingen andre som er nyskjerrig på hva som finnes på den andre siden av hekken, og med mulighet for å kunne snu tilbake til sin egen side...

Mvh Peter

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Er det virkelig bare jeg som kan tenke meg dette? Er det ingen andre som er nyskjerrig på hva som finnes på den andre siden av hekken, og med mulighet for å kunne snu tilbake til sin egen side...

Mvh Peter
    Du er nok garantert ikke alene, jeg er på din side
    Men det er flere faktorer som spiller inn her, kanskje noen blir litt skremt av nyprisen på høyttalerne, føler ikke at sine egne kan 'likestilles' med dine.
    Geografi/reiseavstand kan være avgjørende, for jeg ville i hvertfall hatt mulighet til å vite hvor vedkommende som har mine høyttalere bor og ikke bare sendt de per post.
    Samt at jeg er meget pirkete på merker og riper, hvordan skulle noe slikt gjøres opp hvis noen av partene greier å skade høyttalerene?

Men! Meget god tanke!
    Hjemme i egen stue med egen elektronikk er eneste fornuftige testing av høyttalere man kan gjøre!

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok noe med pris å gjøre, ja!
    Det er jo ikke alle som sitter med høyttalere til samme pris som en grei bruktbil, mine er jo bare billig-skrap i forhold. ops:
    Hvor mange er det egentlig som bor i nærheten, har høyttalere i din prisklasse, er aktive på AV-forum OG kunne tenkt seg å byttelåne?
    Tipper det ikke er så ekstremt mange som oppfyller de tre første kriteriene, engang.

Ps. Ullensaker? Er ikke du med i Skedsmo Audio?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er det utstyret du har kompatibelt med Klipsch?
    Har ikke hørt det du har nå Peter,men vær litt ops på klipsch og lyd signatuen i utstyret ditt. Kan fort bli skuffet med klipsch om det er feil lyd signatur.
    Har du varmt lydende utstyr med mye strøm kan det bli knall med klipsch.
    Heritage er ikke lette og ha med og gjøre :-D

O

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=wikstrøm]Hei.
    Er det utstyret du har kompatibelt med Klipsch?
    Har ikke hørt det du har nå Peter,men vær litt ops på klipsch og lyd signatuen i utstyret ditt. Kan fort bli skuffet med klipsch om det er feil lyd signatur.
    Har du varmt lydende utstyr med mye strøm kan det bli knall med klipsch.
    Heritage er ikke lette og ha med og gjøre :-D

O[/QUOTE
    Hei tror hans Emitter hadde hvert en knall match med Klipsch

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Joda, jeg er medlem hos Skedsmo Audio. Er vel bare 2.3 fra Skedsmo i den klubben faktisk.

Jeg kjenner de fleste ht i klubben og ingen av dem står i listen av de jeg ønsker å prøve.

Jeg nevner også Ullenskaker som bosettingskommune og at jeg ønsker henvendelser fra personer i området, da jeg ikke ønsker å sende mine eller å få lånehøyttalere i tilsendt. Netopp pga av dette med faren med å få skader på HT ved sending.

Jeg vet ivertfall at et par som kommer hit vil stå trygt, da jeg behandler mine HT som om det skulle vert gull.

Og det er også mye lettere å låne bort noe til noen du vet hvor bor og som du har vert hos. HT i denne prisklassen er også ofte mye bedre behandlet enn la oss si klipsch rf 82 som mange mange har som en "på veien høyttaler"

Jeg har som sagt fått en som er intr i å byttelåne med et par som koster en hel del mere enn mine.

Om du leser denne tåden og kunne vere intr å prøve noe nytt så ta kontakt. Jeg inviterer deg gjerne hjem til meg og kommer gjerne på besøk om du har noe som intr meg.

Ved et bytte så setter vi opp en kontrakt og vi tar bilder av HT som bevis, selv om jeg ikke tror noen av oss er uforsiktig med utstyret man låner.

Mvh Peter ( Formann i Skedmo Audio. Hifisentralen) og ja, har en annonse ang dette der også.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, skjønte alt det, bare kommenterte at det sikkert ikke er MANGE som sitter på sånt utstyr i nærheten, og sikkert enda færre som er interessert i å låne det ut.

Jeg er ikke helt i klassen din, for å si det pent, men det er en god idé!
    Skulle det dukke opp noe i oppsettet mitt du kunne tenkt deg å teste er det bare å si ifra, uten at jeg vil byttelåne, men en hyggelig kveld med testing av eget utstyr i andres oppsett, og generelt hifi-prat, er alltid velkomment.
    Jeg har ei datter på 5, og på tross av at hun aldri har laget et merke i noe som helst av mitt (det har blitt forklart instendig at dette er pappa glad i, og han vil ikke bli sint, men LEI SEG, som er mye verre, så ikke rør) hadde jeg ikke turt å ha høyttalere i din prisklasse på lån.
    Ikke at jeg trodde LS80 sto på lista di, uansett.

Neste planlagte kveld i den kategorien er en shootout mellom min Stello DA-220mk2 og en kompis' Hegel HD10, lyst til å tippe vinner?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som rock og metall fan, Så burde vel JBL stå på listen. Det merket hadde jeg helt glemt.

Ls80 ser ivertfall fine ut, men har aldri hørt dem.

Det med en lengre kveld og at gjesten tar med seg en komponent/høyttaler er jo også en mulighet.

Det er iverfall mye tryggere for begge.

Ang dette med pris, så ser jeg den. Men for min del ville det vere rart å ta imot et par HT til 10k og så plutselig så forsvinner han jeg lånte mine ut til.

Men jeg har ivertfall håp om å få lånt meg et eller to par. 1 par ser altså ut til å kunne gå iorden etter nyttår. Et merke som jeg kjenner igjen fra gutta i Skedsmo Audio, men et hakk lengre ned på stigen.

De blir spennende å få lytta til.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL Array 1000 står helt helt øverst på ønskelista mi, råeste jeg har hørt!
    Jeg hører også mest på rock og metall.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    JBL Array 1000 står helt helt øverst på ønskelista mi, råeste jeg har hørt!
    Jeg hører også mest på rock og metall.
    JBL Array hadde vert morro, men det skjer nok ikke før jeg har fått igang mitt eget lydrom, Som fortiden er under planlegging. Ser føre meg en gang neste år at det skal vere oppe å gå.

Har fått enda et flott byttelåne forslag, så jeg gleder meg til det.

Om noen andre kunne tenke seg en lytt på VA Strauss i egen heim og som har et par gode HT i samme klasse de tør å låne ut til en vaksen lydintr mann så sender dere bare en pm så tar vi det derfra.

Mvh Peter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •