Trenger bra bass anlegg - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok! Så det er isåfall bare å putte på mer forsterker kraft, hvis de ikke spiller høyt nok?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er det bass, hipp hop og pop samt mye rock du spiller... og høyt.. da er det lite som kan slå Cerwin Vega sin XLS sierie.

Selv sitter jeg nå å lytter til mine GODE Klipsch RF-82mk1 på min NAD M3 amp, det spiller RÅTT... men en Cerwin Vega XLS12 spiller mye mer opp til dans og moro er det liten tvil om. XLS12 har jeg ofte inne når det er fest og moro på tapeten ...

Sitter faktisk her å tester en EarthQuake MKV-12 sub, men er langt opp til CV sin slående midbass ja . Jeg må ærlig innrømme å si at hadde ikke XLS12 sett ut som de gjør, så hadde de nok tatt over plassen til mine GODE RF-82 .

Men da snakker vi mest om den sjangeren jeg nevnte i starten! CV har virkelig fått til noe skikkelig bra med XLS!!!! En fantastik serie, som krever MASSE guffe! CV sin CX-10 amp til 8000kr fungerer ypperlig på XLS12 .
    +1.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Hvorfor det? Har Ve15 (bassene er i himmelen nå) og syns de spiller meget godt. kan være rommet mitt som gjør/gjorde det-

Men er enig i at xls kanskje er et bedre valg i hans tilfelle

til trådstarter
    At de ikke spiller høyt nok skal du ikke bekymre deg for, er bare å kjøre på med mer power
    Hemmelig valg i Norge ikke sant ? 8) Neida. Jeg foretrekker XLS pga de nye delefiltrene og mellomtonen. VE er bare Bass og diskant. XLS mye mer ballansert, men dog en del bass. CV er perfekt til hip-hop, dubstep, trance, house, electronica, techno etc... Dette er også sjangre hvor jeg tror lytterne ofte sitter med spotify/youtube/komprimert Mp3, så kvaliteten ikke er all verden.

Jeg sitter også med inntrykket av at VE tåler en del mindre enn sammenliknbare XLS modeller. (f.eks: VE12 vs XLS12). Som du sier: ""Bassene i himmelen""

Men for all del, Ve er ikke dårlig, langt derifra.

Hallejula123:
    Siden du ikke ønsker å kjøpe brukt så ville jeg ha kjøpt XLS12 også ventet litt med å oppgradere til sub. evt. vente til du har råd til både XLS12 og en sub. CLS12 dersom du ombestemmer deg for å kjøpe brukt. Jeg ser bare fordeler med å kjøpe brukt dersom du er obs på faresignalene ang elementer og dårlig behandling av eier. Dersom du kjøper av noen som bor hjemme så snakk alltid litt med foreldrene også. Da er det 0,001% sjanse for at det skjer noe gale.

Du kan jo prøve fence. Det flytter luft(tror jeg), men får enormt mye pes/negativ omtale på forumet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for meg så er det bare å kjøpe en større forsterker hvis jeg bare hører bass?
    Eller finnes det noen finere oppsett som som dali.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hallejula123
    Så for meg så er det bare å kjøpe en større forsterker hvis jeg bare hører bass?
    Eller finnes det noen finere oppsett som som dali.

Har jo tipsa deg om Klipsch da, der får du alt i ei pakke............både trykk, bass, HØYT volum og fin lyd

I tillegg kan du bruke en ganske liten forsterker med bra resultat siden de er såpass lettdrevne.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det høres skummelt ut med Cerwin Vega XLS-12 eller VE-12 for den saks skyld på en Denon receiver.

De fleste her inne vet at han vil dra dette opp på hinsides lydnivåer og vi alle vet at diskantene vil ryke.

Kjøp høyttalere basert på den forsterkeren du har. Og da egner ikke Cerwin Vega eller Fence seg.
    Til nød kan du kjøre et par Klipsch RF-62 gulvhøyttaler - Elkjøp

Pris er pr stk. Elkjøp har dog med å kjøre noen sinnsyke kampanjepriser på Klipsch innimellom, så sitter man litt på gjerdet kan man fort få disse til 3995,- (som de har vært priset til tidligere)

Som du da skjønner annbefaler jeg som mange andre her Klipsch. Jeg har hatt x-antall Cerwin Vega høyttalere opp igjennom og liker de fleste av dem godt men pr dags dato har jeg Klipsch RF-82B og de er rett å slett fantastiske. De spiller hørselskadelig høyt, men rent!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Har jo tipsa deg om Klipsch da, der får du alt i ei pakke............både trykk, bass, HØYT volum og fin lyd

I tillegg kan du bruke en ganske liten forsterker med bra resultat siden de er såpass lettdrevne.
    ser at du elsker klipsch men gutten har josagt noen ganger at han ikke er interesert i klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men klipsch blir for dyrt! De fence høyttalere er jo på 160 watt, vil ikke det være greit ? Hva er maks watt jeg burde ha på høyttalerne for å sikre en god effekt når reciveren er på 110 watt i 8ohm?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En høyttaler er ikke på så så mange watt. Det som står bakpå en høyttaler er annbefalt effekt en forsterker bør ha for å drive høyttalerene slik produsenten har tiltenkt. Og da er det ikke tatt høyde for ekte watt eller receiver watt.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har bestemt deg for cerwin, så kjøper du det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, hva med dali da? Funker det greit?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo dali fungerer det også, men alt er etter smak og behag. Den beste rådet jeg kan gi er å lytte hos en forhandler

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Dynamite 8 sort pianolakk Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Her vet du. Passer budjettet ditt perfekt. Litt pianolakk får du også på kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Oki! For tenke litt mer før jeg bestemmer meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hallejula123
    Ja Oki! For tenke litt mer før jeg bestemmer meg
    hva ble det til her? CV?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    hva ble det til her? CV?
    La gutten være i ro, han tenker

Neida. Jeg er interessert i å høre på hva det ble. Mye som ble nevnt:
    Cv
    Fence
    Klipsch
    Dali

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sitter sikkert og tenker enda. Skjønt helt hvorfor kan man jo spørre seg om, sjelden jeg ser folk som er så interessert i å få et svar uten egentlig å ville ha det. Fyren vil kjøpe seg CV med Fence, dessverre (eller kanskje ikke) er det ingen som vil fortelle han at det er en god løsning.
    18" Sub med store CW høyttalere i tillegg på et 12 kvadratmeter stort rom blir mye lyd (ulyd?), mye mer enn 99% av alle foreldre er interessert i. Kan overhode ikke se for meg at dette vil være en behagelig opplevelse.

Som mange andre her vil jeg foreslå Klipch. Kjøpte selv et par RB 51 for noen dager sida. Søte og små er de men de spiller som et uvær. Har de inne på et 12" soverom og selv med den minste billigste stereoforsterkeren til Denon takler de et volum som gjør at jeg synes det er ubehagelig å være i rommet. Når de parres med en svært kraftig marantz og min velodyne DD10 forsvinner jeg ut av rommet lenge før høyttalerne gir opp. At alle naboene har protesttog uttafor døra mi sier jo også sitt.
    Ville langt heller skaffa noen skikkelige høyttalere og så supplert med sub litt seinere, med litt arbeid snakker vi om en måned ekstra men et skrekkelig mye bedre oppsett. Som fortsatt spiller så høyt at mor og far blir de største gledesdreperne.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilka
    Han sitter sikkert og tenker enda. Skjønt helt hvorfor kan man jo spørre seg om, sjelden jeg ser folk som er så interessert i å få et svar uten egentlig å ville ha det. Fyren vil kjøpe seg CV med Fence, dessverre (eller kanskje ikke) er det ingen som vil fortelle han at det er en god løsning.
    18" Sub med store CW høyttalere i tillegg på et 12 kvadratmeter stort rom blir mye lyd (ulyd?), mye mer enn 99% av alle foreldre er interessert i. Kan overhode ikke se for meg at dette vil være en behagelig opplevelse.

Som mange andre her vil jeg foreslå Klipch. Kjøpte selv et par RB 51 for noen dager sida. Søte og små er de men de spiller som et uvær. Har de inne på et 12" soverom og selv med den minste billigste stereoforsterkeren til Denon takler de et volum som gjør at jeg synes det er ubehagelig å være i rommet. Når de parres med en svært kraftig marantz og min velodyne DD10 forsvinner jeg ut av rommet lenge før høyttalerne gir opp. At alle naboene har protesttog uttafor døra mi sier jo også sitt.
    Ville langt heller skaffa noen skikkelige høyttalere og så supplert med sub litt seinere, med litt arbeid snakker vi om en måned ekstra men et skrekkelig mye bedre oppsett. Som fortsatt spiller så høyt at mor og far blir de største gledesdreperne.
    Jeg vil bare si at det med bass er VELDIG individuelt hva som er mye, og hva som er lite. Noen "tåler" nesten ikke bass før de får nok, og andre må ha flere kvadratmeter med membran før de begynner å bli litt fornyd.

Jeg vil også tro flertallet av de under 20 år foretrekker Cv over det meste annet. Spesielt når de er rundt konfirmasjonsalder. Det er jo bare å gå inn på "minhjemmekino" og se hvor mange CV oppsett det er, og se hvor gamle de som skriver er (de fleste skriver det i innledningen)

Hvor mange 16åringer er det som har jobb i grunn? Jeg vil tro det er ganske få. Ledigheten er vel rundt 5%, så antar det er få ledige jobber, spesielt for de uten utdanning. Ikke mange dagligvarebutikker som tar inn folk, som er så langt unna å kunne "selge øl" til folk.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Kennyboy119 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilka
    Jeg bruker selv er par 12'' CV og en 18'' SUB inne på et rom på ca 12 kvadrat. Jeg kan bekrefte at det ikke er særlig behagelig til tider, men fytti så morro!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •