Klipsh rf 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Klipsh rf 62

Newcomer -Cerwin-Vega- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsh rf 62

Er det over kill å bruke crown xti 4000 på klipsh rf 62? eller går det bra så lenge volum på forsterkern er skrudd for mye opp? Dette er da bare midlertidig (2-3 Månder) til jeg for skaffet meg en annen forsterker=)

Vet det er borkastet med PA på så fine høytaller, bruker den egentli på xls 215 mine,å den spiller ganske fint til å være PA forsterker!

Spec:

650 watt pr kanal i 8 ohm.

Trenger svar sanske fort for skal kjøpe i morgen! =)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gå fint når en ikke drar på opp mot max

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe som heter for stor forsterker. Du kan spille høyere med en stor forsterker før det går galt, enn med en som er for liten.
    Drar du på for mye med en stor forsterker risikerer du å bånne basselementene, mens drar du på for mye med en som er for svak risikerer du å knekke diskantene.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skulle gå fint når en ikke drar på opp mot max
    den er grei, skall bare brukes til kose lytting med det første så det skal gå bra=)... gleder meg til kjøpe nå, hører det er bare blir sakt posetive ting om klipsh, er det egentli noe neggative sider.=) Takker for raskt svar

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for raskt svar

Sitat Opprinnelig postet av OddB
    Er ikke noe som heter for stor forsterker. Du kan spille høyere med en stor forsterker før det går galt, enn med en som er for liten.
    Drar du på for mye med en stor forsterker risikerer du å bånne basselementene, mens drar du på for mye med en som er for svak risikerer du å knekke diskantene.
    Kan hende jeg stiller et domt spørsmål nå=) Hva skjer når jeg bånner bass elementene da, går det bra så lenge det skjer for mye? har du noe erfaring med klipsh?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke motsatt? man tar diskanten lettere med stor forsterker og at på basselement går limingen opp og membran/oppheng revner. Mister også kontrollen lettere ved for liten forsteker som kan føre til bunning?

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Er det ikke motsatt? man tar diskanten lettere med stor forsterker og at på basselement går limingen opp og membran/oppheng revner. Mister også kontrollen lettere ved for liten forsteker som kan føre til bunning?
    Drar man på for mye med liten forsterker så vil bassene sluke veldig mye effekt. Dette fører til at signalet fra forsterkeren blir urent, den begynner å klippe. Dette liker diskantene dårlig. Er vel riktig at forsterkeren også mister kontrollen over basselementene, men er ikke sikker på om det nødvendigvis vil gjøre noen skade.
    En stor forsterker vil kanskje klare å presse bassene utover den slaglengden de er beregnet, og dermed, som du er inne på, ødelegge opphenget.

Med andre ord: Spill med måte! 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Cerwin-Vega-
    den er grei, skall bare brukes til kose lytting med det første så det skal gå bra=)... gleder meg til kjøpe nå, hører det er bare blir sakt posetive ting om klipsh, er det egentli noe neggative sider.=) Takker for raskt svar

Klipsch... skal være med en C ;-)

Som nevnt ovenfor så kan for mye effekt brenne opp spoler og ta livet av diskanter.
    Da spiller en høyt lenge eller over høytalernes evne når en klarer det.

Men det ligger da en og annen effektforsterker som kan passe Klipsch på torget også..

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende jeg stiller et domt spørsmål nå=) Hva skjer når jeg bånner bass elementene da, går det bra så lenge det skjer for mye? har du noe erfaring med klipsh?
    Har aldri prøvd, så vet ikke helt hva jeg skal svare :P De fleste sier vel at de hører det begynner å blafre i ht.
    Har et par RF-62 selv, liker de veldig godt. Kjøpte de på Elkjøp for 4000,- i sommer.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kan skje er at spolen treffer magneten og bøyer seg. Noe som resulterer i kaputt element.

Hvorfor skal man "bånne" det i utgangspunktet? Alt har sine grenser. Og høyttalere tåler ikke at man kødder med disse.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Har aldri prøvd, så vet ikke helt hva jeg skal svare :P De fleste sier vel at de hører det begynner å blafre i ht.
    Har et par RF-62 selv, liker de veldig godt. Kjøpte de på Elkjøp for 4000,- i sommer.
    Ok da har jeg det klart! =D skal spille med måte til jeg får rett forsterker og har fått spilt inn skikkelig!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så i praksis fungerer det helt fint å bruke den forsterkeren, med måte.

Har selv en crown xls 602 som jeg prøvde på rf-82, ble mye mer trykk og høyt, men siden de er kona sine så tør jeg ikke helt å teste de som jeg vil

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •