Ønsker et hjemmekinoanlegg, kan noen hjelpe med tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker et hjemmekinoanlegg, kan noen hjelpe med tips?

Hei!

Da har jeg kjøpt meg tv, det ble til slutt en Samsung 55" 8005

Nå har turen kommet til å fikse lyd... til under 10 000kr
    Greia er at dette har jeg lite peiling på, hadde blitt veldig glad for noen tips og forslag.

Jeg kunne tenke meg 2 høye fronthøytalere, og resten så smått som mulig. Er ingen fan av pianoglansen som er å finne å nesten alle høytalere for tida.

Det trenger ikke å være et komplett anlegg, men jeg trenger høytalere, Blu-ray-spiller og reciever. Må kunne spille cder samt være bra i forhold til 3D. Håper jeg har husket alt nå.

Har tittet litt på nettet, lurer litt på disse (kjøpes separat):
    Komplett.no - Pioneer S-ESR2TB Høyttalersett
    Sony BDP-780 blu-ray-spiller
    onkyo tx-nr 609 reciver

Ellers har expert en pakke nå med:
    VSX921K receiver
    BDP-140 blu-ray-spiller
    SESR2TB høytalere
    Denne koster 8000kr. Er dette et godt kjøp?

Eller hva med denne pakken?
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Hjemmekino og musikkanlegg/Hjemmekino/PANASONIC SCBTT770EGK HJEMMEKINO

Noen tanker rundt dette? Noe som er yes, eller bør endres eller noen andre tips. Alt tas i mot med takk.

PS Jeg er jente som ikke kan fagutrykk, har heller ikke behov for det hippeste, vil bare ha noe som er passelig bra til vanlig bruk :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Indigo!
    Hei!

Da har jeg kjøpt meg tv, det ble til slutt en Samsung 55" 8005

Nå har turen kommet til å fikse lyd... til under 10 000kr
    Greia er at dette har jeg lite peiling på, hadde blitt veldig glad for noen tips og forslag.

Jeg kunne tenke meg 2 høye fronthøytalere, og resten så smått som mulig. Er ingen fan av pianoglansen som er å finne å nesten alle høytalere for tida.

Det trenger ikke å være et komplett anlegg, men jeg trenger høytalere, Blu-ray-spiller og reciever. Må kunne spille cder samt være bra i forhold til 3D. Håper jeg har husket alt nå.

Har tittet litt på nettet, lurer litt på disse (kjøpes separat):
    Komplett.no - Pioneer S-ESR2TB Høyttalersett
    Sony BDP-780 blu-ray-spiller
    onkyo tx-nr 609 reciver

Ellers har expert en pakke nå med:
    VSX921K receiver
    BDP-140 blu-ray-spiller
    SESR2TB høytalere
    Denne koster 8000kr. Er dette et godt kjøp?

Eller hva med denne pakken?
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Hjemmekino og musikkanlegg/Hjemmekino/PANASONIC SCBTT770EGK HJEMMEKINO

Noen tanker rundt dette? Noe som er yes, eller bør endres eller noen andre tips. Alt tas i mot med takk.

PS Jeg er jente som ikke kan fagutrykk, har heller ikke behov for det hippeste, vil bare ha noe som er passelig bra til vanlig bruk :lol:
    Det er jo ikke lett å få et komplett surroundanlegg med receiver,spiller og 5-6 høyttalere under 10 lapper som atpåtil spiller musikk på et bra nivå,men dersom musikk ikke er viktig (og du ikke skal spille kjempehøyt) så vil alle alternativene du nevnte kunne brukes.Det er egentlig bare dine egne preferanser/hva du liker som setter begrensninger her.Sjekk også ut dette: Komplett.no - Samsung HT-D5550 hjemmekino med Blu-ray
    enda billigere her:Samsung 5.1 3D hjemmekino HT-D5550 - Lefdal

Samsung 5.1 3D hjemmekino HT-D6750 - Lefdal
    Samsung har mye bra på slike systemer,ikke minst mye for pengene og bra design,men du får VELDIG mye bedre lyd dersom du går for f.eks noe som dette: DALI Concept 6 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben så kommer "desverre" receiver og blu-ray spiller i tillegg,men det trenger ikke koste skjorta. Kjøper du slike høyttalere får du noe du kan bli fornøyd med i mange år fremover og muligheten til å bytte ut eller forandre på komponenter vil være mye bedre.
    Det er også flere bra alternativer på surround.no f.eks denne: Yamaha RX-V667B + Dynavoice F-6 EX Black + Magic Sub 8 -5.1-pakke 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •