Hva er forskjellen på en sub og gulvhøyttaler (lydmessig...) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Angående F6 så har jeg prøvd de med 120 receiver watt og med nåværende effektforsterker som yter temmelig mye i 2 kanaler.
    De tåler svært mye effekt.
    En kamerat bruker like høyttalere med en bitteliten Onkyo receiver nå og de har ganske godt med guffe.
    De har en ganske mørk og innestengt klang, men låter ganske behagelig.
    Bassen i disse er helt hinsides og dyre høyttalere og større konstruksjoner har problemer med å klare å flytte like mye luft som disse. F.eks B&W 803 N med 2x7" kastet inn håndkledet på mange forskjellige sanger.
    At disse kan koste 1500 kr er helt uforståelig. Ikke ser de så verst ut heller.
    Med bra forsterkere låter disse Dynavoice'ne overraskende bra. Jeg hadde en gang gleden av å høre et par gampesvære Cerwin Vega med et Krell effekttrinn - naturligvi helt hinsides hva man normalt ville ha brukt til et par CV - men dette låt av en helt annen verden. Ikke som de fleste CV-gutteromsanlegg jeg har hørt - men faktisk helt utrolig bra.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med et par nye Dynavoice F-6. Jeg synes de låter litt bedre enn B&W DM602, men det kan godt være det er placobeffekten. Bassen er bittelitt bedre, men fortsatt ikke helt tilfredsstillende. Designet er fint. Jeg fikk igjen tusenlappen for de gamle, så det var ikke rare mellomlegget.

Men, ettersom jeg nå har begynt å handle, kan jeg gjerne fortsette... Jeg har en liten leilighet, og vil derfor helst unngå sub. Jeg vil derfor satse på en bedre forsterker. Jeg vet ikke hvor kraftige saker jeg trenger, og ber derfor forumets hifi-kyndige om råd, igjen.

Er H/K 980 et bra alternativ? Eller denne?

Øvrige forslag mottas med takk :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    980 er vel et kupp til den prisen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der, 980 er en liten kraftplugg =)

Edit: etter litt googling så ser jeg at Harman Kardon HK690 er minst like kraftig den også =)

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK980 er ihvertfall strømsterk nok til å ha full kontroll på Dynavoicene, veldig mye forsterker for penga!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget akkurat at HK 980 er 43,5 cm dyp. Det er for mye for mitt møblement. Jeg må nok satse på en forsterker i "normal storlek".

Hva med NAD C326BEE eller Cambridge 650A? Yahama A-S300? R-S500?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hylleknekt
    Jeg oppdaget akkurat at HK 980 er 43,5 cm dyp. Det er for mye for mitt møblement. Jeg må nok satse på en forsterker i "normal storlek".

Hva med NAD C326BEE eller Cambridge 650A? Yahama A-S300? R-S500?
    NAD C326 kan ikke sammenlignes med HK 980. Nad'en er ikke i nærheten engang når det kommer til styrke.

Cambridge 650A virker noe bedre men fremdeles under HK.

Yamaha A-S300 virker som litt typisk billig kina forsterker. Store flotte tall som ikke har begrep i realiteten.

Yamaha R-S500 virker litt bedre men får litt den samme følelsen her.

Harman Kardon er utvilsomt det beste valget by far! Men hvis du absolutt må beholde stereobenken så ville jeg vurdert Cambridge 650A utifra de du har postet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    NAD C326 kan ikke sammenlignes med HK 980. Nad'en er ikke i nærheten engang når det kommer til styrke.

Cambridge 650A virker noe bedre men fremdeles under HK.

Yamaha A-S300 virker som litt typisk billig kina forsterker. Store flotte tall som ikke har begrep i realiteten.

Yamaha R-S500 virker litt bedre men får litt den samme følelsen her.

Harman Kardon er utvilsomt det beste valget by far! Men hvis du absolutt må beholde stereobenken så ville jeg vurdert Cambridge 650A utifra de du har postet.

Takk for respons. Jeg har snoket meg fram til Yamaha A-S700. Testen i Lyd & bilde vitner om en habil doning. Ka du tru?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hylleknekt
    Takk for respons. Jeg har snoket meg fram til Yamaha A-S700. Testen i Lyd & bilde vitner om en habil doning. Ka du tru?
    Den er ihvertfall langt bedre enn sine mindre brødre. Bør være en grei forsterker der. Sjekk at størrelsen passer da den er litt større enn mange andre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •