ENDRET:Soundbar/lydplanke eller 2.1-sett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ENDRET:Soundbar/lydplanke eller 2.1-sett?

God kveld, folkens.

Har bestemt meg å gå bort ifra 5.1 med forsterker, og kjøpe en soundbar isteden.

Ser nå at Komplett har tilbud på overnevnte oppsett, med trådløs sub. Skal bestille dette imorgen, men finnes ikke impulsiv så trenger hjelp her. Har følgende spørsmål:

1.Leste en test på smartson.se hvor de forklarte at det ikke er kontroll til denne. Vil det ha noe å si når man har universal kontroll?

2.Leste i samme test at den ikke har støtte for flerkanalslyd, dette fant de ut når de skulle prøve en film på den. Vil det si at surround effekten ikke gjelder med film?

3.Jeg har et budsjett på maks 3.000 når det gjelder soundbar med subwoofer. Er dette det beste valget for dette budsjettet, eller finnes det andre alternativer? Samsung HW-D570 ser også bra ut, med god teknologi.

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger så jeg får bestilt så raskt som mulig :-)

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på tråden din da mor og far også er ute etter noe lignende

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har sett denne tråden?

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ml#post1504140

Ellers er denne testen nylig publisert. Her er riktignok ikke SB15 eller SB16 med, men gir et inntrykk av noe av det andre som er tilgjengelig der ute.

6 lydplanker | Lyd & Bilde

Har forøvrig SB15 selv og er godt fornøyd. Kontrollerer den med en Harmony universalkontroll og den virker helt upåklagelig for meg (men flerkanals-lyd takler den ikke).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up hk

sound baren mista synk med tv fjernkontrollen flere ganger :x fikk tak i en avanti som jeg synes er mye bedre på bruk og lyd messig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Leste den tråden, men litt usikker på hvem som er virkelig best av Harman og Arvani. Grunnen er jo at jeg ikke skjønner om HK-en faktisk kan bruke til en film i f.eks 5.1, og hvordan man kobler den til enheter da den ikke hadde optisk inngang.

Ellers er denne testen nylig publisert. Her er riktignok ikke SB15 eller SB16 med, men gir et inntrykk av noe av det andre som er tilgjengelig der ute.

6 lydplanker | Lyd & Bilde

Har forøvrig SB15 selv og er godt fornøyd. Kontrollerer den med en Harmony universalkontroll og den virker helt upåklagelig for meg (men flerkanals-lyd takler den ikke).
    Der kommer det iallefall svar på det ene jeg lurer på, at den ikke takler fler-kanals lyd. Vet dog ikke om jeg har behov for det, den skal jo bare erstatte TV-høyttalerne. Plager det deg, at den kun er 2.1?

EDIT: Tittet på Philips HTS5110 - denne er med HDMI også. Kan den være noe skal tro? Om ikke jeg bare kjøper et 2.1 sett da, har f.eks tittet på Onkyo HTX-22HDX - er dette greit kanskje?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB15 fungerer altså helt greit for meg, men ser at endel andre har hatt problemer når de bruker den analoge inngangen. Den skrur seg nemlig av dersom det analoge lydsignalet inn blir for lavt.

Den fungerer også utmerket såfremt TVen har coax utgang for lyden. Om TVen bare har optisk utgang, så er enten Arvani eller SB16 et bedre valg.

Lydmessig tror jeg disse to er ganske like; dvs. begge har fått ros i tester for lyden. Jeg har bare hørt Arvani'en i butikk, og lyden virket kanskje litt fyldigere enn den SB15 jeg har hjemme (men det er egentlig bare spekulasjon all den tid jeg ikke har hørt de side om side). Arvani'en er også litt fysisk større og ville akkurat ikke ha fått plass i TV-bordet hos meg, noe som gjorde utslaget for mitt valg mellom disse to. Prøvelyttet også endel andre anlegg (Philips, Sony, Samsung, osv.) men syntes lyden ble for pinglete.

Lyden i 2:1 fungerer helt utmerket, og jeg har endret innstillingene i både kabelboksen og AppleTV'en til å sende ut 2-kanals lyd. På noen av HD-kanalene får jeg allikevel ikke lyd, så det er mulig at jeg må endre noen innstillinger i TVen også, hvis mulig.

I denne stuen har jeg aldri savnet senter- og bak-kanalene (og heller ikke ønsket å fylle opp rommet med høyttalere overalt). Men, i vår andre stue har vi et fullt (& dyrt) 5:1 surround anlegg, og både musikk- og filmopplevelsen blir såklart bedre der.

Mao., for meg er SB15 et helt greit & enkelt anlegg med minimalt med koblinger og høyttalere og samtidig en relativt god & fyldig lyd - til sitt bruk. Men, skal man ha skikkelige film- og musikkopplevelser, så må man nok akseptere å kjøre på med et dyrere og større anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB15 fungerer altså helt greit for meg, men ser at endel andre har hatt problemer når de bruker den analoge inngangen. Den skrur seg nemlig av dersom det analoge lydsignalet inn blir for lavt.

Den fungerer også utmerket såfremt TVen har coax utgang for lyden. Om TVen bare har optisk utgang, så er enten Arvani eller SB16 et bedre valg.

Lydmessig tror jeg disse to er ganske like; dvs. begge har fått ros i tester for lyden. Jeg har bare hørt Arvani'en i butikk, og lyden virket kanskje litt fyldigere enn den SB15 jeg har hjemme (men det er egentlig bare spekulasjon all den tid jeg ikke har hørt de side om side). Arvani'en er også litt fysisk større og ville akkurat ikke ha fått plass i TV-bordet hos meg, noe som gjorde utslaget for mitt valg mellom disse to. Prøvelyttet også endel andre anlegg (Philips, Sony, Samsung, osv.) men syntes lyden ble for pinglete.

Lyden i 2:1 fungerer helt utmerket, og jeg har endret innstillingene i både kabelboksen og AppleTV'en til å sende ut 2-kanals lyd. På noen av HD-kanalene får jeg allikevel ikke lyd, så det er mulig at jeg må endre noen innstillinger i TVen også, hvis mulig.

I denne stuen har jeg aldri savnet senter- og bak-kanalene (og heller ikke ønsket å fylle opp rommet med høyttalere overalt). Men, i vår andre stue har vi et fullt (& dyrt) 5:1 surround anlegg, og både musikk- og filmopplevelsen blir såklart bedre der.

Mao., for meg er SB15 et helt greit & enkelt anlegg med minimalt med koblinger og høyttalere og samtidig en relativt god & fyldig lyd - til sitt bruk. Men, skal man ha skikkelige film- og musikkopplevelser, så må man nok akseptere å kjøre på med et dyrere og større anlegg.
    Nydelig informasjon! Jeg tenker veldig i retning av SB15, men har ikke Coax på TV-en, men dette løser seg jo greit med en Coax-konverter.

Bare angående 2.1-sett, noen som har en anelse på om dette vil fungere like bra som SB15? Onkyo HTX-22HDX 2.1 frister, LG HB965TZ 5.1 frister som også har fått noen bra anmeldelser, og LG HB45E som igjen er 2.1, men som også har dratt unna med Eisa Award Best Product.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner dessverre ikke til de alternativene du nevner, så det beste er nok å lese seg opp og deretter ta en lytterunde.

For min del, om jeg skulle vurdert noen alternative små løsninger, så ville jeg nok sett på enten en B&W Zeppelin Air eller et par aktive høyttalere, f.eks. de fra Emotiva Pro, eller kanskje en pakke fra Orb (selges av LSound).

Litt av problemet er jo at det er så uendelig mye å velge blant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •