High end "satelitthøytalere" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Jeg er litt usikker på når dette ble en kabeltråd. Er selv absolutt overbevist om at kabler har forsvinnende lite å si i et anlegg. Men det skal ikke vi diskutere i denne tråden.

Om noe skal diskuteres her, er det fortreffeligheten av CBT array.

Orso, begynte avsporingen med dårlig skjult hets av folk som foretrekker gode kabler, da må det være ok å ta til motmæle. Jeg lar ikke hans raljeringer stå uimotsagt. Så foreslår at du retter aggresjonen ift avsporing mot han istedet.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt usikker her angående finish til mine CBT36. Skal ikke kuppe tråden, men kunne vært interessant å høre hva folk mener. Det er snakk om disse høyttalerne:
    http://www.xlrtechs.com/dbkeele.com/images/_MG_2364.jpg
    CBT36 Line Array Speaker Kit Pair 301-980

Fronten bli lakkert i svart lakk, den kan ikke fineres. Så var planen i utgangspunktet å finere resten. Valnøtt finer med en beis (og olje på toppen) som går litt imot det rød. Tenk katansjebrun eller mørk/brun mahagony. Noe alá den fargen som disse har:

Men nå lurer jeg litt på om jeg bør ha svart piano all the way. Det er på mange måter tryggere og man vet det vil se bra ut. På en annen side synes jeg svart piano blir litt kjedelig i lengden og at trefinish holder seg bedre. Men det som gjør meg usikker her er at sidene som eventuelt skal fineres er et relativt lite arealet. Høyttalerne er ikke spesielt dype og vil det da passe?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si min mening, så er både pianosort og finer pent.
    Personlig ville jeg valgt valnøtt og holdt den "på den brune siden" med lakk/olje. Velger du mahogony lakk/olje vil den fort bli rødaktig. Det er mange nyanser i disse lakk/oljene, så det kan lønne seg å se noen prøver av det før man lar noen ta jobben (eier båt og driver med det for tiden )
    Alt bunner ned til hva annet du har av interiør, og hvor estetisk nøye du er på sammensetning av farger.
    Tøft forresten at du har satset på begge disse kitene. Spør du meg er begge noe av det mer spennende der ute.
    Til det du spør om...jeg mener ikke det blir for lite "flate" å finere på.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskantrekka er på plass, og med det sikkert 2/3 del av jobben.:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk SannaX for innspillet. Selv synes jeg at noe som går litt mot rødt er bra fordi rødt passer til sort, men samtidig bør det ikke bli for rødlig. Usher har noen med svart piano og brun trefinish. Fungerer det også. Vi får se.

Tenker du er spent nå UOB. Håper de innfrir. Hvor langt går disse ned i bassen? Man kan trygt si at man sparer en del på å gjøre en del selv:
    ArcArray

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Takk SannaX for innspillet. Selv synes jeg at noe som går litt mot rødt er bra fordi rødt passer til sort, men samtidig bør det ikke bli for rødlig. Usher har noen med svart piano og brun trefinish. Fungerer det også. Vi får se.

Tenker du er spent nå UOB. Håper de innfrir. Hvor langt går disse ned i bassen? Man kan trygt si at man sparer en del på å gjøre en del selv:
    ArcArray
    Jeg har fått oppgitt at de går ned til ca. 50hz. Uansett kommer jeg til å kutte dem før det.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdige :-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje disse stativhøyttalerne du burde hatt med vinduene på siden.
    -abbey-003-custom-jpg
    -abbey-005-custom-jpg
    Men spørs om madammen hadde akseptert de. De er større enn hva bildene forteller. Og tillegg bør de ha flere suber.

Men får du ikke lov til å bruk akustiske lammelgardiner?
    Acoustic lamella curtain

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til tråd starter

hva med disse da kommer i alle slags farge , + di er små med utrolig lyd legger ved link Mod2 Quick Pack her har du et fult surround system med reciver og subwoofer HT Express Elite Complete 5.1/6.1/7.1 Home Theater System

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    hva med disse da kommer i alle slags farge , + di er små med utrolig lyd legger ved link Mod2 Quick Pack her har du et fult surround system med reciver og subwoofer HT Express Elite Complete 5.1/6.1/7.1 Home Theater System
    Ja det var en knall ide, det går jeg for.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje disse stativhøyttalerne du burde hatt med vinduene på siden.
    -abbey-003-custom-jpg

Men spørs om madammen hadde akseptert de. De er større enn hva bildene forteller. Og tillegg bør de ha flere suber.

Men får du ikke lov til å bruk akustiske lammelgardiner?
    Acoustic lamella curtain
    Har vinklet CBT innover mot lytteposisjon, og det hjelper mye. Har jobbet mye med eq og hvor jeg kutter dem i forhold til sub. Resultatet har blitt veldig bra. Og de er bedre en 207.2 på enkelte områder (først og fremst dynamikk, og trykk i øvre bass området. 207.2 er bedre på andre områder, men hadde jeg skulle valgt så hadde det blitt CBT. Kona har derimot satt seg på bakbena etter at de kom i hus, og det er rimelig stor sansynlighet for at de havner som hytte høytalere i vår nye hytte i Sverige. (Det skal bli ett ganske bra anlegg der som jeg skal bruke litt tid på å bygge opp. Full surrond og kino også selvfølgelig)

Vil legge ut 207.2 for salg og se om jeg får en ok pris på dem. Og heller nedgradere til 205.2 eller noe liknende. Det er for dumt å ha et sett 207.2 og kutte dem ved 80 hz.

Og du har helt rett Geddes hadde ikke blitt godkjent. Lammelgardiner er jeg ikke helt sikker på, kanskje. Vi får se om jeg får solgt 207.2 og hva som kommer inn i stedet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var en knall ide, det går jeg for.
    få se bilder da , og hvordan du liker lyden osv

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo litt kjedelig at de ikke får plass i stuen dersom de innfrir lydmessig.
    Større sjanse å få aksept for CBT36 kanskje?
    Lykke til i alle fall. Blir jo et rimelig heftig hytteanlegg!

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    få se bilder da , og hvordan du liker lyden osv
    Det var sarkastisk fra min side, les hele tråden, eller se bare de siste postene, så ser du at jeg jo har ferdigstilt de høytalerne jeg gikk for.

Og hadde du lest første inlegg hadde du sett at jeg har litt høyere ambisjoner en det du viste til.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo litt kjedelig at de ikke får plass i stuen dersom de innfrir lydmessig.
    Større sjanse å få aksept for CBT36 kanskje?
    Lykke til i alle fall. Blir jo et rimelig heftig hytteanlegg!
    CBT 36 vil jo være lettere å få aksept for ja. Men det krever en del andre invisteringer (dsp etc.). Er usikker på hva jeg skal gjøre. Skal starte med å selge 207.2 (om jeg får ok pris), og så skal jeg konsentrere meg om hytte anlegget.

Egentlig har jeg jo vært veldig fornøyd med mine 207.2 men de trengte i mitt rom en sub. og da ble det jo håpløst å ha de høytalerne og dele på 80hz. Så mulig jeg går for 205.2 eller 203.2 eller noe helt annet i stua.

Og ja, etter å ha justert eq på dem så innfrir de lydmessig. Men det vil de gjøre på hytta også, og det vil bli mye lytting der også. Ihvertfall om sommeren.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var sarkastisk fra min side, les hele tråden, eller se bare de siste postene, så ser du at jeg jo har ferdigstilt de høytalerne jeg gikk for.

Og hadde du lest første inlegg hadde du sett at jeg har litt høyere ambisjoner en det du viste til.
    ups leste tråden nå , he he det går greit vettu...var litt raskt ut der jeg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kefene dine har waveguide og regner da med at den har noe begrenset spredning. Det vil i så fall gi deg mindre tidlige refleksjoner og kan være grunnen til at du opplever at den gir bedre pinpointing enn CBTene til noe musikk.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kefene dine har waveguide og regner da med at den har noe begrenset spredning. Det vil i så fall gi deg mindre tidlige refleksjoner og kan være grunnen til at du opplever at den gir bedre pinpointing enn CBTene til noe musikk.

Hehe, leser du på sentralen og svarer her.

Men jeg har hatt problemet med en sideforskyvning av lyden mot vinduet på Kef også. Men kefene har jeg ikke vinklet innover.

Det er egentlig ganske sprøtt hvor like jeg klarte å få de to høytalerne ved bruk av eq (i sweet spot). Bare nokk et bevis for hvor mye frekvenskurven har å si.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •