Cerwin vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Cerwin vega

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega

Hei. Jeg har et par eldre høytalere av typen Cerwin vega AL 750. Jeg har nå tenkt å kjøpe ny surround forsterker, men har ikke peiling på hvilket merke, type og størrelse (watt). Jeg ønsker en forsterker som gir nok trøkk til høytalerene uten at den koster en formue. Setter veldig stor pris på om noen kommer med forslag

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidar1973
    Hei. Jeg har et par eldre høytalere av typen Cerwin vega AL 750. Jeg har nå tenkt å kjøpe ny surround forsterker, men har ikke peiling på hvilket merke, type og størrelse (watt). Jeg ønsker en forsterker som gir nok trøkk til høytalerene uten at den koster en formue. Setter veldig stor pris på om noen kommer med forslag
    AL750 er en 4ohms høyttaler, så du burde finne en strømsterk sak. Første jeg kommer på er NAD og Harman Kardon. Men skal du ha noe rimelig, så er Yamaha 1067 på elkjøp nå et knallkjøp!!!!! 4000kr for denne er et kupp... den kan også oppgraderes med effektforsterker senere ...

Det er fantastisk gode høyttalere du har der, så ta godt om dem .

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som skorob sier, kjøp den yamahaen og en skikkelig effektforsterker. Om du skal spille høyt med partyfaktor er Pa veien å gå, der er det mye å velge etter, er lommeboka som bestemer alt til sist

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidar1973
    Jo mere watt jo bedre er vel regelen så du må selv se hvor langt lommeboka rekker,men NAD og Harman Kardon er to typiske eksempler på merker som gir mye watt og strøm (trøkk) for pengene. AL serien er nokså effektsulten så jo mere jo bedre. Hvis du sørger for å kjøpe en surroundreceiver med PRE-OUT for ekstra effektforsterker så kan du heller utvide med en slik en ved en senere anledning. Etter mitt syn er dette den beste løsningen dersom man ikke har råd til alt på en gang. Bruker selv en Denon receiver,men har en Rotel effektforsterker på 3x200 watt til fronter og senter noe som funker veldig bra. I tillegg så bør du også se om det er andre aspekter ved surroundreceiveren som er viktig for deg,slik som støtte for wi-fi,usb-inngang,dekodere for alle viktige formater,god stereo/analog del,platespillerinngang,nyeste HDMI 1.4, Airplay,romkorresjon og brukervennlighet bare for å nevne noe....puh! Sliter du så stikk innom nærmeste seriøse hi fi sjappe å få en gjennomgang. Selv er jeg helfrelst på DENON og kommer neppe til å ha noe annet.
    terje

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode svar så langt. Hva med Pioneer vsx-921? Den er på 7x150 watt og har gode spesifikasjoner, den har også Pre-out. Dette er jo en forsterker med ordinærpris på oppunder 5.000,-, denne selges nå hos Lefdal for 2,495,- (internett pris).

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går for noe annet en NAD + CV komboen, etter min mening jæ*lig oppskrytt. Greit NAD leverer til en viss grad, men CV blir ikke gøy før den får enda mer effekt, da gjerne fra en PA amp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Går for noe annet en NAD + CV komboen, etter min mening jæ*lig oppskrytt. Greit NAD leverer til en viss grad, men CV blir ikke gøy før den får enda mer effekt, da gjerne fra en PA amp.
    Er egentlig helt enig. Mine DC-12 spilte noe sykt med en Dynamic Presicion PA-amp på x antall hundre vatt...den råeste komboen til nå,men slike forsterkere koster gjerne en del...selv brukt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •