Klipsch m/Svs vs komplett JBL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch m/Svs vs komplett JBL

Heisann, er for tiden ute for å oppgradere mine høyttalere med noen nye

Rommet mitt er ca 3x4 meter, altså 12kvm.

Høyttalerene skal bli brukt mest til film så det er førsteprioritet. Valget står egentlgi mellom klipsch rf-62 mkII, rc-62 mkII, rs-52 kontra jbl es100 pakken som du får til 15K, men har en i nærheten som selger til 8k med kabler.

Jbl pakken kommer med sub, men hvis jeg kjøper klipsch kommer jeg til å gå for en svs sub i senere tid.

Alt kommer til å bli drevet på en harman/kardon avr 745 så tror ikke jeg kommer til å brujke penger på effektforsterker.

Har 2skt rf 82 mkI som jeg prøver, og syns lyden er knall, men har ikke grunnlag til å sammenligne mot es100.

Har et budsjett på ca 15K for en komplett pakke, har ikke så mye mer å gå på mtp at jeg er student

Taker for svar og beklager for en rotete tråd Mvh samiboy

God helg.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ditt er såpass lite at du vil få bass utfordringer med store gulvstående. Synes du på velge noen gode stativhøyttalere og kjøpe flere suber med gode justeringsmuligheter. En sub til og begynne, så kan du utvide med en til senere når du har råd.
    Tannoy høyttalere er bra.
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg bil ha litt størrelse på de er at jeg kommer til å bytte rom om ikke så alt for lenge, og det er ganske stort ellers er jeg helt enig i deg

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok, dessverre, jeg må si Klipsch, ble veldig lite imponert over ES-serien.
    Hørte RF62 og ES90 i samme rom, på Harman/Kardon HK980, ikke i tvil om hvilke av de som låt best i mine ører.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tror RF52mkll muligens RF62mkll vil fungere bra

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da vil jeg tro det er klipsch som kommer i hus Noen som har peiling på hvordan jeg bør plassere de mtp avstand fra vegg osv? og hvor er det er best tilbud hen? har fått tilbud om komplett sett med rf 62 rs 52 og rc 62 alt mk2 for 16000 inkludert frakt, men om noen vet om noe så gjerne kom med tips

takker for svar, men gjerne si hvorfor dere liker klipsch kontra jbl

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke Klipsch bedre enn JBL, da hadde jeg hatt Klipsch RF83 i stedet for mine JBL LS80, men i den prisklassen du snakker om synes jeg JBL skuffer stort, der er Klipsch rett og slett bedre.
    I mine ører, sikkert ikke alle som er enig, men for meg er det liten tvil.
    Veit ikke hvordan jeg skal klare å forklare hva jeg ikke likte med lyden i ES-serien, bortsett fra at det låter papp, det høres jævlig billig ut, av enellerannen grunn, klarer ikke å beskrive hva i lyden som gir meg den assosiasjonen, men jeg hørte i utgangspunktet på dem med stor entusiasme, og ble veldig skuffet.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF62 passer godt i et rom av ditt størrelse, men som et alternativ ville jeg ha sett på denne pakken XTZ 99.36 XL Surroundsystem 5.1 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt mye godt om XTZ sub'en som har fått gode omtaler, men hvordan er resten av settet der da? Funnet ut at hifiverden er et farlig sted iallefal 'litt dyrere, men de spiller sikkert enda bedre, og kansje en større sub også', plutselig er det blitt snakk om store summer

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har fått latterlig mye skryt, rundtom, skulle gjerne ha testet det ut selv, veldig spent på hvordan det faktisk låter.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig vil også høre de, men det er så mye å velge mellom så det er vanskelig å få hørt alt

Men blir nok så jeg stikker til molde utover uken for å høre på de nye høyttalerene fra klipsch, samt en sub eller to, så får vi om det er noen gode tilbud å hente der

fått tilbud på klipsch for 16K komplett (rf-62 mkII, rc-62 mkII, rs-52 mkII) med frakt, dårlig? eller er det bare å fortsette å prute ;p

Takker for god hjelp med å finne det jeg vil ha

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte igår de rf 82 ene som jeg hadde lånt fra Elkjøp, og koblet opp de gamle radionette høyttalerene som vi har. Det jeg fant ut er at de låter DÅRLIG! Så nå må det handles snarest :-P så tror det blir Klipsch, men som sagt er jeg åpen for andre forslag, men skriv hvorfor du anbefaler dem og dem, ikke bare f.eks de er bre, eller dette er masse for pengene. Det blir jeg ikke klokere av.

Beklager hvis dette ble rotete og full av skriveleif, men skriver på telefonen :-)

Mvh samiboy

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Helt enig vil også høre de, men det er så mye å velge mellom så det er vanskelig å få hørt alt

Men blir nok så jeg stikker til molde utover uken for å høre på de nye høyttalerene fra klipsch, samt en sub eller to, så får vi om det er noen gode tilbud å hente der

fått tilbud på klipsch for 16K komplett (rf-62 mkII, rc-62 mkII, rs-52 mkII) med frakt, dårlig? eller er det bare å fortsette å prute ;p

Takker for god hjelp med å finne det jeg vil ha
    Jeg betalte 17 for rf82, rc62 og rs52 (alle mkII) hos boomcar. De slang også med noen kabler.. veldig greie å ha med å gjøre. Kan anbefales. Vet ikke hva de har inne nå, men..

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding :-) da vil jeg tro de har mere å gå påå ;-)

Men noen som har forslag til forsterker i samme slengen? Tror jeg skal selge h/k avr 745 for noe annet. tenker da på yamaha 3067/2067? Eller andre forslag.

Skal brukes til maks 7.1 anlegg med effektforsterker til front i senere tid, og da er jeg ikke sikker på om 3067 er verdt de ekstfa tusenlappene:-)

Kilden min til lyd og bilde vil bli en splitter ny mac mini med hdmi utgang.
    takker for god hjelp, er ganske grønn på området.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Takk for tilbakemelding :-) da vil jeg tro de har mere å gå påå ;-)

Men noen som har forslag til forsterker i samme slengen? Tror jeg skal selge h/k avr 745 for noe annet. tenker da på yamaha 3067/2067? Eller andre forslag.

Skal brukes til maks 7.1 anlegg med effektforsterker til front i senere tid, og da er jeg ikke sikker på om 3067 er verdt de ekstfa tusenlappene:-)

Kilden min til lyd og bilde vil bli en splitter ny mac mini med hdmi utgang.
    takker for god hjelp, er ganske grønn på området.
    Nå har jo RF-62 og RC-62 gått opp i pris. rf-62 koster nå 8499,- og rc-62 koster 4399,- Så det høres jo ut som du har fått et bra tilbud.

Anbefaler sterkt at du vurderer Onkyo TX-NR3008 som nå i disse dager går for 10000,- (Veil 17999,- ? )
    Men det er ikke mange igjen av de.
    En spurv sa til meg at de har en igjen hos Elutstyr i Molde .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller gå for denne fra Yamaha og kjøpe effekt med en gang =)

Yamaha Surround Receiver - Elkjøp

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Nå har jo RF-62 og RC-62 gått opp i pris. rf-62 koster nå 8499,- og rc-62 koster 4399,- Så det høres jo ut som du har fått et bra tilbud.

Anbefaler sterkt at du
    vurderer Onkyo TX-NR3008 som nå i disse dager går for 10000,- (Veil 17999,- ? )
    Men det er ikke mange igjen av de.
    En spurv sa til meg at de har en igjen hos Elutstyr i Molde .
    Har sett litt på den, men eyter å ha lest litt på fprumet er jeg blitt nervøs mtp at mange har hatt problemer med den og levert den tilbake. Vil helst ha noe som fungerer i mange år uten noe form for problemer, oh har seyt at mange har vert fornøyd med de. men lurer på om rx-v 3067 er verdt 3000,- mer enn rx-v 2067 for mitt bruk. :-)

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Eller gå for denne fra Yamaha og kjøpe effekt med en gang =)

Yamaha Surround Receiver - Elkjøp
    så du vil anbefale den med en effektforsterker, kontra en av disse og utvidelse til en effektforsterker i senere tid, tatt pris i betraktning?

Yamaha RX-V2067 7x130W 9.2 3D A/V receiver - L-Sound AS

Yamaha RX-V3067 7x140W 11.2 3D A/V receiver - L-Sound AS

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da stikker jeg på Elkjøp og kjøper en rx-v1067 forn å se om den er noe tess, noe jeg regner med at den er så blir det neste handling av klipsch så fort som jeg får solgt min gamle harman kardon avr 745 forsterker, noe jeg tror min far har intresse for bruk av sine jbl ls80 m/surround)

Kommer til å legge ut her om hvordan jeg syns den er i bruk (sett fra en som ikke har så mye peiling på hjemmekino).

Men hvilken effektforsterker bør jeg kjøpe i senere tid om jeg skulle føle behov for det? hører at rotel er en ganske god match, og parasoun? Og dette uten at det svir i pengeboka, men som matcher resten av opplegget som kommer til å komme.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis det dukker opp en Rotel RB990BX på brukten er det masse forsterker for penga, vil også tro den passer bra sammen med Klipsch.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •