Klipsch m/Svs vs komplett JBL - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var heldig når jeg handlet i sta, siste de hadde på lager

blir oppkobling på mine dårlige høyttalere senere idag, og ser hvordan lyden forandrer seg kontra H/K

håper virkelig jeg blir fornøyd

Har du link til den rotelen du snakker om Limapolt, eller kan du si hvor mye effekt osv den kan gi, og hvilken pris de ligger ?
    ja vet jeg kunne funnet dette med litt googling, men gidder ikke det når jeg surfer med telefonen

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-990BX leverer 2x200W, 120ampere peak, skikkelig strømsterk, og driver hva det skulle være av høyttalere, med andre ord.
    RB-991BX er visstnok veldig lik (samme spec).
    Junior har en 990, som imponerte stort i forhold til prisen jeg ga for den, den har full kontroll, og litt til, på hans Infinity Kappa 6.2i, og leverer et lydbilde langt over forventning.
    For å si det sånn: Jeg er ikke spesielt fornøyd med lyden i min Primare A30.2, og selv om dette sikkert har noe med matching å gjøre sier det vel litt at jeg antagelig kommer til å byttelåne med junior inntil jeg får kjøpt meg den forsterkeren jeg skal ha.
    Jeg likte nemlig lyden bedre fra hans Rotel enn fra min Primare, i mitt anlegg, og han har veldig lyst til å prøve Primaren på rommet sitt. (Pris og skrytefaktor spiller nok litt inn i den avgjørelsen. )

Regner med at du har fått testet receiver, så hva er dommen?
    Ble det bedre?

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, fått testet den litt, men det er ikke så veldig mye. litt mer testing før jeg skriver om den så jeg ikke driter helt på draget

Men har problemer med at den oppskalerer bildet mitt fra mac mini, så det blir feil i forhold til skjerm. oppløsninga altså. noen steder på forsterker jeg kan skru av oppskalering eller lignende?

så langt er jeg fornøyd med den, men skulle hatt klipschene jeg skal ha for å testet den på de nå er det bare 2.0 opplegg med radionette høyttalere, så er ikke mye morrofaktor å hente der.

mvh

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann igjen

Litt sent med erfaringer av anlegget, men bedre sent enn aldri ?

Har nå fått satt opp fronter og senter av klipschene jeg så på, og er strålende fornøyd, og menyene på yamahaen er en drøm! Alt er liksom tilpasset nybegynnere innen hjemmekino

Selve lyden er jeg ikke helt fornøy med, savner litt punch, og dypbass, selv om dette ikke er noen subwoofer. Kansje dette blir bedre etter at jeg kommer til å autokalibrere det i morgen samt finjustere det?

Men så kommer det ett nytt spørsmål
    Hva bør jeg satse på først av en 2 kanals forsterker til å drive frontene, eller en sub? kjenner jeg savner dypbass og punch som jeg nevnte tidligere, men kansje dette blir bedre med effektforsterker, innspilling, eller kalibrering

Noen som har forslag til hva jeg burde gjøre?

Og kansje noen har tips til noen filmer med bra surround så jeg får testet mine rs-52 også da jeg aldri har sett filmer med surround foruten på kino, og en her på forumet

Beklager for et rotete innlegg :/

mvh Samiboy

Edit:
    ikke lengre ufornøyd med bassen, måtte bare stille inn rett på vlc når jeg spiller av dvdplatene mine da den ikke gjorde det av seg selv. men er nesten sikker på at det er mer å hente med effektforsterker, og en sub så anbefalninger ønskest. ser det er en som selger klipsch rt10d på forumet. er den noe å annbefale til filmbruk, eller er svs pb/pc eller xtz å anbefale ?

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva bør jeg stille høyttalerene til ? ser det er large og small det går an å velge, og vet ikke hva som er hva, og hva jeg bør sette den til, bde før annskaffelse av sub og etter.

bør jeg dele frekvensen på senteren min på en viss frekvens mtp at den hovedsaklig skal ta for seg dialoger (stemmer) og da vil jeg tro at de ligger i ett visst frekvensområde, og bør stilles deretter for å få det så bra som mulig ?

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Og hva bør jeg stille høyttalerene til ? ser det er large og small det går an å velge, og vet ikke hva som er hva, og hva jeg bør sette den til, bde før annskaffelse av sub og etter.

bør jeg dele frekvensen på senteren min på en viss frekvens mtp at den hovedsaklig skal ta for seg dialoger (stemmer) og da vil jeg tro at de ligger i ett visst frekvensområde, og bør stilles deretter for å få det så bra som mulig ?

mvh

Her får du et svar som jeg fikk når jeg holdt på med kalibrering av anlegget mitt og spurte om det samme :

Delefilter...

Large: så spiller høytalerene så laft som lysporet er laget.
    Det er da ekstremt få høytalere som har egenskap, størrelse og kvalitet til og spille kan Large.
    Normalt gjennomsnitselig norsk hjemmekino så klarer frontene og nå 40hz - 60hz før de raskt faller av (ikke klarer gjenskape lavere frekvenser).
    Suben spiller da KUN.. LFE signalet.

Smal: Her benyttes det delfilter Når Reciver / Forsterker / Preamp er satt til smal.
    Når Smal benyttes spares høytalere for de laveste frekvensene som de ikke kan eller klarer og gjengi og frigjør effekt/strøm til og drive høytalerene kun i de frekvensene høytalerene klarer gjengi
    Lydkvalitesmessig er dette et mye bedre valg en høytalere i Large.
    Med høytalere i Smal sendes LFE + SUB (SUB = den bassen fra høytalerene som er under delefilter grensen).
    De alder fleste av oss kjører delefilter/x-over mellom : 60hz og 120hz. I de fleste tilfeller er det perfekt med 80hz som også er THX standaren.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobby84
    Her får du et svar som jeg fikk når jeg holdt på med kalibrering av anlegget mitt og spurte om det samme :

Delefilter...

Large: så spiller høytalerene så laft som lysporet er laget.
    Det er da ekstremt få høytalere som har egenskap, størrelse og kvalitet til og spille kan Large.
    Normalt gjennomsnitselig norsk hjemmekino så klarer frontene og nå 40hz - 60hz før de raskt faller av (ikke klarer gjenskape lavere frekvenser).
    Suben spiller da KUN.. LFE signalet.

Smal: Her benyttes det delfilter Når Reciver / Forsterker / Preamp er satt til smal.
    Når Smal benyttes spares høytalere for de laveste frekvensene som de ikke kan eller klarer og gjengi og frigjør effekt/strøm til og drive høytalerene kun i de frekvensene høytalerene klarer gjengi
    Lydkvalitesmessig er dette et mye bedre valg en høytalere i Large.
    Med høytalere i Smal sendes LFE + SUB (SUB = den bassen fra høytalerene som er under delefilter grensen).
    De alder fleste av oss kjører delefilter/x-over mellom : 60hz og 120hz. I de fleste tilfeller er det perfekt med 80hz som også er THX standaren.
    Takk for et utmerket svar! Men de bør vel stå i large helt til jeg får tiak i sub? Og hvis jeg autokalibrerer, stiller de seg automatisk i small hvis jeg har sub, eller må jeg inn i menyene å gjøre det selv?

mvh

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •