Polk Audio aktiv sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Polk Audio aktiv sub

Heisann!

Trenger litt hjelp til valg av basser til mitt eksisterende oppsett av Polk Audio hjemmekino.

Jeg har pr. idag :
    2 x Polk Rti8 front
    2 x Polk R50 bak
    1 x Polk Cs1 center
    1 x Onkyo TX-NR609 receiver

Stua er ca. 5x5 meter

Valget står mellom Polk Audio PSW125C og Polk Audio DSW PRO 440

Det er jo en 12" kontra 8", og jeg lurer på om jeg vil få ønsket trykk i stua av en 8" bass. Planen er å oppgradere stue om tid og stunder, så rommet blir endel større, så har litt i bakhodet at eventuell basser også må klare å fylle en noe større stue.

Er helt fersk på hjemmekino, så har særdeles lite peiling. Men jeg vet at jeg liker godt lydtrykk når jeg ser film, eller hører på musikk i stereo

Håper noen kan guide meg litt inn på rett vei her!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte slik at jo større, jo bedre. Men angående subwoofer så vil jeg gi deg et tips. I de lavere prisklasser så er det to produsenter som knuser alt annet og det er SVS og XTZ. Dersom du vil ha mest mulig trykk i kinoen så bør du vurdere SVS og dersom du vil ha en mer balansert lytteopplevelse og penere design bør du vurdere XTZ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt åpen for forslag! Derfor jeg egentlig har sett på polk, og særlig PSW125C er fordi jeg kunne tenkt meg en basser i cherry, som matchet resten av høytalerene. Har også sett litt på XTZ , men er usikker på om dette blir for mye til mine høytalere?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baandeks
    Er absolutt åpen for forslag! Derfor jeg egentlig har sett på polk, og særlig PSW125C er fordi jeg kunne tenkt meg en basser i cherry, som matchet resten av høytalerene. Har også sett litt på XTZ , men er usikker på om dette blir for mye til mine høytalere?
    Det er jo ikke noe problem vett Da skrur du bare ned volumknotten på subben Da har du også massevis av headroom! Ser at XTZ går dypere enn polk subbene. SVS går ennå dypere. I mitt rom sniker XTZ 99.12 seg ned greit under 20hz

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar

Tenkte å ta meg en tur ned på hifiklubben nå, bare for å få demostrert litt hva jeg kan forvente av en 10" / 12" sub. Har som sagt null erfaring med hjemmekino, så min største frykt er å legge 3-6 laken i noe som ikke sparker meg i brystet når jeg ser film, eller hører på musikk

// Edit

Var på HIFI-Klubben hamar isted, og fikk lånt med meg en DALI CONCEPT SUB 12
    Fikk også beskjed om å sette lfe+main. Problemet er at jeg ikke har sjangs i havet til å finne LFE+MAIN på forsterkeren. Jeg har googlet og googlet, og det jeg kom frem til, er at LFE+MAIN heter Double bass på onkyo! Noen som vet mer om dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •