2 forskjellige subber, negativt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 forskjellige subber, negativt?

Har nå en SVS PC 12 NSD, hvordan vil det være med en XTZ 12" i tillegg?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting gale med å ha to forskjellige merker eller modeller. så lenge de ikke jobber i samme frekvensområde. Kanskje Epic funker bedre som mellombass? viktig at subbene ikke jobber i samme område. Da blir det raskt tull og problemer. En dedikert mellombass/nedre mellomtone + svs er bra kombi. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel ikke by på problemer så lenge de er i fase. Mer sub = mer power

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVSèn er rå i bånn men føler kanksje jeg mangler punch fra 50hz selv om målingene med Radioshack er ganske bra hele veien fra 16hz og oppover.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der vil xtz`en fungere godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har nå en SVS PC 12 NSD, hvordan vil det være med en XTZ 12" i tillegg?
    Ville droppet å kjøpe XTZ og heller lekt litt med plassering og målinger. Kan bli billigere på den måten. Eller kjøpt en eller to midbassmoduler (og la Svs ta seg av det som er under 50 Hz). Men ikke galt å prøve seg frem med XTZ, så lenge du kan angre og heve kjøpet i ettertid (14 dagers angrerett ved kjøp over Internett). Enkelte sier at forskjellige sub'er har forskjellige styrker og vil komplementere hverandre (hvis man kalibrerer de riktig). Høres iallefall fornuftig ut, to like sub'er vil jo ha samme lydkarakteristikk (jf. ditt problem med mangel på trøkk over 50 Hz).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SVSèn på beste mulige plass i min stue nå, har målt og testet en del rundt dette. Kurven ser veldig grei ut egentlig, noen dips og topper er det jo men ikke altfor ille.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulik følsomhet, men det er bare å justere..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått satt opp en XTZ 12" i anlegget og må si det ble veldig bra. Er tydelig mer punch oppover i frekvensene, ble mer "brystkassesmell". SVSèn alene er sånn at den setter golvet i bevegelse, er konge det men manglet noe og føler det jeg manglet kom nå.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått satt opp en XTZ 12" i anlegget og må si det ble veldig bra. Er tydelig mer punch oppover i frekvensene, ble mer "brystkassesmell". SVSèn alene er sånn at den setter golvet i bevegelse, er konge det men manglet noe og føler det jeg manglet kom nå.
    Jeg gjorde akkurat det samme som deg da jeg hadde svs pb10 bare at jeg brukte en cerwin vega sub isteden for xtz. Da kom smellet og trykket jeg savnet, og jeg hadde heftig bass hele veien opp til 120hz

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er ingenting gale med å ha to forskjellige merker eller modeller. så lenge de ikke jobber i samme frekvensområde. Kanskje Epic funker bedre som mellombass? viktig at subbene ikke jobber i samme område. Da blir det raskt tull og problemer. En dedikert mellombass/nedre mellomtone + svs er bra kombi. 8)
    Er noen mnd siden denne var oppe men kom til å tenke på det du sier her om at de ikke må jobbe i samme område. Hva med å sette SVS til å ta alt under 50hz og highpass på XTZ? Vet ikke hvordan det vil fungere i forhold til RK i reciever da den kalibrerer de sammen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noen mnd siden denne var oppe men kom til å tenke på det du sier her om at de ikke må jobbe i samme område. Hva med å sette SVS til å ta alt under 50hz og highpass på XTZ? Vet ikke hvordan det vil fungere i forhold til RK i reciever da den kalibrerer de sammen.

Reciver sender 1 samlet signal (dersom du har 1 sub ut). Jeg antar du har Y-splitt. Da vil du bare slik som du nevner ja. Jeg foretrekker å kalibrere subber manuelt. Det ligger en ganske bra guide her. Roko har den vel i signaturen, eller hellnoob (husker ikke). Den er temmelig bra. Ser nå at begge hadde noe.

Nyttige verktøy for måling av fr
    http://avforum.no/forum/910109-post564.html
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke koblet med y-splitt, reciever har to utganger. Volum og fase er manuelt kalibrert før RK er utført. Tenkte kanskje at de får mer headroom hvis jeg setter de som jeg foreslår over her?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •