Problemer med plassering, PSB Image 6T

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med plassering, PSB Image 6T

Hei!
    Er veldig fornøyd med mine PSB Image 6T, men eneste problemet jeg har er at jeg har en sofa, og bak den PC-en og en stol. Lydkvaliteten er lik sånn som jeg kan høre på begge plasser, men om en sitter i sofaen merkes ikke bassen i det heletatt. Om en sitter rett bak i stolen kjenner en bassen ganske godt. Hva kan jeg gjøre for å forbedre dette?

Har mulighet til å sette de litt lenger inn mot veggen, akkurat nå står de et lite stykke fra veggen, vil tippe ca. 30cm. Bass inntakene er på fronten så usikker på hvilken effekt det har å sette de lenger inn mot veggen. Kan ta de bittelitt lenger ut og men ikke mye siden de da kommer alt for nær sofaen. Sofaen kan ikke flyttes.

Er også skråtak bak og forran høyttalerene. Kan ikke sette de andre veien.

Kan eventuelt prøve å legge ved et bilde om det hjelper mer, tror ikke jeg skal prøve meg på en tegning.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt normalt og eneste du kan gjøre er å flytte sofaen bakover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd, eneste jeg ikke kan gjøre. Jaja, skal se hva som skjer om jeg flytter høyttalerene litt bak.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller sofaen frem, tror ikke det hjelper om du flytter høyttalerne lenger tilbake egentlig, men du kan jo prøve. Dette er naturloven, ikke så mye du kan gjøre. Når du står ved bakveggen vil du oppleve sterkest bass da det er her forsterkningen er størst, beveger du deg litt frem opplever du at bassen forsvinner, beveger du deg litt frem igjen merker du at bassen kommer tilbake, sånn går det i bølger i hele rommets dybde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •