Proson Stadium 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Proson Stadium 10

Er de egentli noe god? Jeg har alltid hatt en svakhet for Proson, kunn fordi en jeg kjente veldig godt før hadde Proson høytalere. Jeg har veldig lyst til å kjøpe Proson Stadium 10. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av h0tsh0t
    Er de egentli noe god?
    Nei.

De spiller rimelig høyt, og gir litt "dunk dunk" i bassen, men det er alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med Proson. Mine Reality 69 SA spiller rimelig pent, synes jeg, men de kostet 10k nye. Stadium 10 kan du hente på posten i Sverige for underkant av 3k norske kr for paret. Konseptet er det samme dog, 2x10" og 2x mellomtoner, og 1x "horndiskant", som er en superaudio dome-diskant montert inni en plast-trakt. :-)

Mine R 69 tåler også å stå nærme bakveggen, noe jeg ikke hadde trodd på forhånd.

Stadium 10 V.2 har to bassporter, mens V.1 hadde fire porter (hvor man kunne plugge to av de). Mine R 69 har også to porter bak.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson er allright - her får man mye for pengene. Det er ikke mulig å kutte noen hjørner her - Proson, med sine godt dimensjonerte høyttalerelementer, krever forsterkere med "musikalsk jerngrep". D.v.s. forsterkere som man vanligvis ikke tenker på som aktuelle til slike budsjetthøyttalere. Det er dessverre ikke slik at man kan slippe unna med billige forsterkere om man kjøper billige høyttalere.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint an å drive de med noen strømsterke, gamle/brukte greier. Selv kjører jeg nå et oppsett med bi-amping, NAD 306 som fungerer som forforsterker og gir 2x50w til mellomtone og diskant, og NAD 214 som gir 2x80w til bassene. Disse to forsterkerne kostet meg tilsammen ca. 2500 kr, brukt. Høy dynamisk effekt og høy effekt i 4 ohm er en fordel!

Høres ut som at enkelte mener at de må drives av 4 stk monoblokker på minimum 500w per stk, men det er altså ikke tilfellet.

Maksimal Kontinuerlig effekt på Stadium 10 er oppgitt til 150w. (Maks 350w peak)
    Mine R 69 tåler 175w Kontinuerlig og 350w peak.
    De to forsterkerne som jeg har gir til sammen 2x360w dynamisk effekt i 4 ohm, og høyttalerne er 4 ohm nominelle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •