PSB Image T6 : Erfaringer og inntrykk ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB Image T6 : Erfaringer og inntrykk ?

Hei

Noen her med god erfaring fra disse høyttalerne?
    Har fått med meg at disse har gjort det meget bra i diverse tester rundt om og ofte blir beskrevet som gode all-round høyttalere som også spiller langt over prisen de koster. Annet som også blir trukket fram er bassen.
    Ut ifra beskrivelsene jeg leser og har funnet fram til kan det se ut til at dette er en høyttaler som kunne passet meg.
    Er som sagt ute etter en all-round høyttaler da musikksmaken min er meget variert, hører egentlig på "alt" utenom klassisk, opera og jazz tenker jeg.
    Men, jeg har et sterkt hovedfokus og forkjærlighet for Rap (år 95-2005), R&B, EuroDance/Techno, Rock (Metallica, Def Leppard, Guns N Roses) og dagens "listepop" (Rihanna, David Guetta, Akon, Kurt Nilsen, John Olav Nilsen og Gjengen).
    Utifra disse kriteriene ønsker jeg en høyttaler som passer overnevnte sjangre godt, ønskelig med en god framtredende Mid-Bass med smekk i spesielt, og høyttalerne bør være relativt "lettdrevne". En annen høyttaler jeg kjenner godt og synes passer musikksmaken min godt er B&W 683, men denne er uaktuell pga. den er såpass "tungdreven" og krever for mye av forsterkeriet for å komme til sin rett etter min smak. Ønsker rett og slett en budskjett høyttaler som låter bra og rocker godt,
    Kan PSB Image T6 passe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei
    låter bra og rocker godt,
    Kan PSB Image T6 passe meg?
    Ja!

Nå har jeg ikke kommet til Händel, Mozart og Teleman, mine favoritter, de er fremdeles ukjente på mine nye PSB T6.

MEN:

Jeg satte på Michael Jackson igår, en av mine ungdomsfavoritter, som tditrøyte og alternativ til håpløse TV kveld (som vanlig... ). Stappet derfor en Blåstråle disk i Oppoen og satte meg dypt ned i reclineren.

Tenkte å lese litt og drikke min kaffe, som jeg pleide foran mitt gamle utstyr, nå pensjonert og solgt.

Jeg måtte slippe alt, og satt bare å gapte i de to timene konserten varte !!

DTS - sporet på Blu-ray disken filleristet meg og sofaen, kaffen skvulpet hit og dit, under Thriller måtte jeg bare opp og riste på hoftene.

ÅÅåååhhh så gøy, hvilken underholdning, jeg fikk et fantastisk nærvær av musikere og en intens følelse av å være fjortis på rockekonsert igjen, alt for lenge sida sist!!

Og flere fulgte Black or White, Bad, Dangerous, alle de gode klassikerne var med i filmen,
    dette var stor underholdning, dette var gøy, dette var livaktig, artig, artig !!

Du kommer ikke til å angre ett sekund mr Purolationo, dette er noe for deg ja!!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    Ja!

Jeg satte på Michael Jackson igår, en av mine ungdomsfavoritter, som tditrøyte og alternativ til håpløse TV kveld (som vanlig... ). Stappet derfor en Blåstråle disk i Oppoen og satte meg dypt ned i reclineren.

Tenkte å lese litt og drikke min kaffe, som jeg pleide foran mitt gamle utstyr, nå pensjonert og solgt.

Jeg måtte slippe alt, og satt bare å gapte i de to timene konserten varte !!

DTS - sporet på Blu-ray disken filleristet meg og sofaen, kaffen skvulpet hit og dit, under Thriller måtte jeg bare opp og riste på hoftene.

ÅÅåååhhh så gøy, hvilken underholdning, jeg fikk et fantastisk nærvær av musikere og en intens følelse av å være fjortis på rockekonsert igjen, alt for lenge sida sist!!

Og flere fulgte Black or White, Bad, Dangerous, alle de gode klassikerne var med i filmen,
    dette var stor underholdning, dette var gøy, dette var livaktig, artig, artig !!

Du kommer ikke til å angre ett sekund mr Purolationo, dette er noe for deg ja!!
    Hei

Dette høres jo bra ut, Michael Jackson er selvfølgelig også en slags favoritt jeg selv også er oppvokst med. Er som du nevner, ønsker en høyttaler som rocker og engasjerer, og som får meg til å føle meg som en fjortis på rockekonsert igjen. Er vel i en slags midtlivskrise her, he he
    Kan jeg spørre om hvilken forsterker/receiver du driver disse høyttalerne med?
    Har oftere og oftere, siden jeg byttet ut mine B&W 605 S2 savnet trøkket i bassen og råskapen disse høyttalerne disket opp med, i tillegg til at dem låt detaljerte og godt. Er på mange måter fornøyd med mine B&W høyttalere, men av og til og til enkelte sjangre føler jeg dem spiller litt for fint og mangler litt bass. Derfor jeg er på utkikk etter en budskjett høyttaler som engasjerer endel mer, har litt mer smekk i bassen, får rap musikken til å høres litt "skitten ut" igjen, snill med elektonikken og ikke er så enormt detaljerte og hi-fi korrekt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Image T6 i et par mnd nå og etter det du skriver er jeg sikker på at du vil like de. Muligens også så godt at du foretrekker de framfor dine dyrere B&W på all musikk.
    Jeg skal forresten selge mine Image T6.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •