Klipsch vs Dali vs alternativer? Passende forsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta også en titt på høyttalere i fra Monitor Audio. Min mening er at de utkonkurrerer glatt alle høyttalerne du har listet opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio rx6 du tenker på da?
    hvilken forhandler i oslo er det som selger disse forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Randomrex
    Monitor Audio rx6 du tenker på da?
    hvilken forhandler i oslo er det som selger disse forresten?
    Hifihuset i bærum
    Velkommen til Hi Fi Huset! - Hi-Fi Huset AS

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sidne du bor i Oslo bør du absolutt høre på rf62 hos Stereofil ved Grensen i Oslo. Tror du vil få en helt annen opplevelse her enn hos Elkjøp, pga mindre og bedre demorom altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Sidne du bor i Oslo bør du absolutt høre på rf62 hos Stereofil ved Grensen i Oslo. Tror du vil få en helt annen opplevelse her enn hos Elkjøp, pga mindre og bedre demorom altså.
    Så det kan være mulig å få pressa ut litt dype toner som "kjennes" (ikke bare høres) av RF-62 mener du?

Begynner å lure litt på om jeg kanskje har skrudd opp egne forventninger litt høyt, og kanskje heller burde gå for mindre høyttalere (ikke gulv, men typsik sånn stativ-størrelse), og heller fylle på med en subwoofer...

Altså: Surroundforsterker + to fronter (mindre enn gulv, men større enn satelitt) og en subwoofer... Man bør vel få ganske god lyd ut av det og? Problemet er at man må begynne helt på nytt med tittinga, og hvor skal man begynne å lete i prisklassen ca 10000 kr? :S
    Bør muligens lage en ny tråd for dette...

Hifihuset i Bæreum hadde jeg ikke hørt om... Takk for bra tips!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke bestemt deg ser jeg?! angående fronter og sub, så er det ikke en dum idé. Jo mere du avlaster frontene og recieveren, jo mere dynamisk og uanstrengt spiller det. Skal du kjenne at bassen slår i mellomgulvet på film så bør du ha en GOD sub. Du får ikke råd til høytalere, sub, reciever og kabler på 10.000 kroner i butikk.

Begyn med kvalitet og bygg ut litt etterhvert som du får råd. Du har begitt deg ut på en potensielt dyr sti nå, kompis! Så hvis du er hypp på grei lyd og ikke noe mere mas, så kjøper du Bose og lar det gå sin gang. Min erfaring er i allefall at nysjerrighet fort koster flesk! Men nok om det. Nå syns jeg du bør gå å høre på de 5 oppsettene du vurderer.

Klipsch
    Dali
    Monitor Audio
    Bose
    XTZ

Men for å trøste deg litt sånn på slutten, så virker det ikke som du er så innmari bortskjemt med god lyd ifra før, så jeg tror at uansett hva du velger så vil du bli kanonfornøyd. Så kan du f.eks ønske deg sub til jul. Om forventningene dine er høye så er det fint. Men uansett hvordan du vil legge opp løpet så ender det nok med at du må ta deg tid til å lytte på alle merkene, og se hva du liker best. Mitt siste råd: begyn å gå på demoer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen du!
    Hehe, du har helt rett, jeg har ikke bestemt meg, og for å være ærlig har jeg blitt mer og mer usikker de siste dagene... :-?

Angående demoer er jeg faktisk litt på vei... Vært på elkjøp 3 ganger for å høre på Klipsch (82, da 62 ikke har hatt strøm noen av gangene). Jeg har vært to ganger på Hifiklubben - den ene gangen var jeg MEKTIG imponert over Dali Zensor 7, neste gang (annen butikk) syntes jeg de var skikkelig tamme... Det skal sies at forsterkeren første gang koster ca 12000kr mens den andre var en Denon 1912(som jeg vurderer). Jeg har og vært innom Surround, men demorommet deres var under bygging, så fikk ikke hørt noe der heller...

Denne uken planlegger jeg HIFIklubben igjen, nok en gang for å høre på Zensor, men også for å se om de har mulighet til å sette opp følgende:

DALI LEKTOR 6 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

DALI Concept 6 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

DALI ZENSOR 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Dersom noen av dem låter bra med en delvis billig forsterker (feks Denon 1912), vil muligens dette være noe jeg kan vurdere... Dali Concept 6 har jo en subber på 12", som jeg håper er presis nok til musikk, for da KAN det hende jeg er i mål!

Noen som har noen erfaringer med de pakkene?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt på Zensor en periode nå, og det er faktisk en overaskende god høyttaler som spiller langt oversin prisklasse. Dessverre er dette kun om man er villig til å bruke penger på en skikkelig forsterker, eller finne en billigere som leverer litt godt med strøm. F.eks NAD eller H/K.
    Jeg har bl.a spilt på dem med en Denon 1912, og den er klart for svak til å hente ut det som bor i disse billige, men likevel avanserte høyttalerene. Har du bestemt deg for 1912 ville jeg heller gått for Klipsch RF62/82 da de har en greiere følsomhet enn Zensor
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ devilej: Jeg antar du har Zensor 7? Tror du Denon 1912 vil fungere på Zensor 5 pakken jeg linket til i forrige innlegg, eller blir den for svak for det også?

Har du egen subwoofer ved siden av?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke mine, men jeg har hatt dem hjemme en stund. Det er Zensor 5 jeg har brukt. På disse vil jeg nok anbefale at du heller leter etter en brukt 3310 eller 3311 om du ønsker å gå for Denon
    Har kjørt dem i 5.1 oppsett sammen med Zensor vokal, Zensor 1 og en av mine egne suber
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker kjører du på det oppsettet a?
    Vil Yamaha RX-V771 være ok tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det kan være mulig å få pressa ut litt dype toner som "kjennes" (ikke bare høres) av RF-62 mener du?
    Rf62 vil garantert overaske deg i et mindre rom. Høres rimelig tamt ut i et 3000kvm lokale hos elkjøp =) Anbefaler deg på det sterkeste å ta en tur innom stereofil ved Grensen og høre både rf82 og 62 der. Da kan du også gi rb61 og en sub en lytt også.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker kjører du på det oppsettet a?
    Vil Yamaha RX-V771 være ok tro?
    Skal du handle nytt, og i denne prisklassen ville jeg nok sett hva H/K har å tilby. De er tradisjonelt sett endel mer strømsterke enn sine konkurrenter. Ønsker du heller en Denon eller Yamaha anbefaler jeg deg å ikke gå for Zensor serien da de liker seg bedre på sterkere receivere enn de du får i denne prisklassen.
    Du bør nok opp i en Yamaha 2067 for å komme i mål med Zensor 5 eller 7. Denne er jo nå på tilbud flere steder da det kommer nye modeller
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, nå ble jeg litt glad!

Jeg var innom Hifiklubben og fikk super hjelp! I godt over en time fikk jeg hørt og testa en hel masse forskjellig opplegg, og jeg falt for følgende:

Dali Zensor 7
    Denon 1912 (eller 2311).
    Dali Zensor Vocal (Senter)
    Dessuten har jeg en eldre sub (10") stående som kan brukes til film, men som dessverre blir for lite presis til musikk...

Meget mulig folk som hører mye på HiFi syntes dette blir litt svakt, men dersom jeg får halvparten av den lyden jeg hørte i butikken er jeg allerede mer enn overbevist! ;D Har så langt kun erfaring med PC-høyttalere i prisklassen 600kr, så dette var mer enn bra nok for meg!

Dermed har jeg til og med potensialet for forbedringer på sikt, ved å kjøre kraftigere forsterker! Dessuten kan jo Dali Zensor 1 (bakhøytalere) stå på ønskelisten til jul!

Nå blir det spennende å se om jeg klarer være så bestemt på dette opplegget helt frem til jeg får den nye stua! 8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •