Hjelp til kjøp av høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av høytalere!

Hei!
    Jeg er en gutt på 17 år som skal kjøpe mitt første anlegg. vet egentlig ikkje hva som er bra og dårlig og trenger derfor litt hjelp. Jeg har et begynnerbudsjett på ca 6-7 tusen og tenkte å begynne med en reciever og to gulvstående høytalere (stereohøytaler), for så å bygge ut med surround når jeg får råd..
    Er dette smart?

Vurderer denne Recieveren: Komplett.no - Pioneer VSX-921-K Receiver
    hører den skal være ok for prisklassen? eller kan dere anbefale noen andre for ikke mye mer?

Evt hvilke Høytalere bør jeg kjøpe til denne? Hvis jeg kjøper den recievern har jeg et budsjett på 3-4 tusen for to stereohøytalere i front.

Vær så snill å hjelp.
    Alle butikker jeg er i sier forskjellig og prøver å selge sine produkter:twisted:

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva slags lydbilde du er ute etter da.. Selv kan jeg ikke anbefale recievere, da jeg er av stereo-typen, men hvis du etterhvert skal ha et surroundoppsett så er jo en reciever et godt utgangspunkt! Her er det nok mange som kan komme med forslag!

Er du ute etter powerspeakers eller fintlåtende?

Elkjøp har iallefall hatt kampanje på Klipsch Rf82 en stund nå, til 5k. Det er mye høyttaler for pengene!

Ellers kommer jeg ikke utenom å anbefale Cerwin Vega.. Det ligger endel gunstige saker på brukten.. du kan spare mye på det!

Men igjen, du får tenke litt på hva slags type sound du er ute etter, så kommer det nok mange gode forslag her

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett bra sett fra Netshop, nærmere 8 tusen, men med en bra receiver og velspillende høyttalere.

Receiver Billigere og kanskje bedre receiver, hvis du ikke trenger 3d støtte

Høyttalere omtale

Dette vil gi god lyd, har en receiver som støtter det meste du trenger og er verdt pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hovedsaklig ute etter en løsning som senere kan bygges ut til surround, og jeg går nok derfor for en reciever.
    Jeg ser mye filmer (spesielt action), og spiller en del krigsspill, men vet ærlig talt ikke helt hvilket lydbilde jeg vil ha. Tror heller jeg lener mot klare og fintlåtende høytalere enn mot skikkelige powerspeakers. Men her igjen så vet jeg ikke så mye om hvilke av de som dekker mitt behov best.

Tenger egentlig all hjelp jeg kan få.

Er og litt redd for å handle på brukten, grunnet usikkerhet på høytalerenes tilstand.

Men pioneer recieveren er ikke noe å satse på?

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den pioneeren selv, og synes den er svært bra til prisen. Den kommer likevel noe til kort i stereo (musikk). Så jeg for min del planlegger å bytte den ut med en betydelig større modell. Den har også sine naturlige begrensinger i forhold til oppgradering bl.a siden den ikke har pre-out, annet enn til sub. (dette gjelder vel stort sett alle receivere i denne prisklassen)

Men! Jeg ville kjøpt denne receiveren med tanke på størrelsen på budsjettet ditt, og at du vil ha receiver fremfor stereoforsterker, og at du ser mye film og spiller spill
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil virkelig anbefale deg å kjøpe brukt, da du får så mye mer for pengene. Jeg ville også begynt med å finne en høyttaler jeg liker, for så å finne en receiver som låter bra med høyttalerne du har valgt

B&W dm685 er en god allrounder som fungerer godt til både musikk og film. Men det er jo en bokhylle-høyttaler, så da vil en subwoofer absolutt bli nødvendig hvis du skal bygge ut til surround. -Men du kan jo også benytte de som bakhøyttalere i et fremtidig surroundoppsett

Du bør også ta en titt på gulvhøyttalere fra Dali og Klipsch. Elkjop kjører bra tilbud på Kipsch om dagen.

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til rimelige velspillende gulhøyttalere som passer denne receiveren, kan feks være Yamaha NS-555 til 3200,- for paret. Yamaha NS-555 Bestselgende høyttaler for film og musikk

Eller NS-777 til 4500 Yamaha NS-777 3-veis gulvhøyttalere i svart pianolakk!
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ide som og har slått meg er å endre på budsjettet forløbi og kjøpe meg to "gode" stereohøytalere til ca 4-5-6 tusen og så kjøpe meg en billig eller brukt reciever/forsterker nå i begynnelsen for så å kunne kjøpe en skikkelig bra reciever når jeg først kjøper ny.

Men takk til alle som har svart så langt. Jeg sjekker opp i alt, vil jo gjerne ha mest mulig ut av disse tusenlappene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Her er ett bra sett fra Netshop, nærmere 8 tusen, men med en bra receiver og velspillende høyttalere.

Høyttalere omtale

Dette vil gi god lyd, har en receiver som støtter det meste du trenger og er verdt pengene.
    Ville du valgt å dele budsjettet likt, eller gi en av delene mer forløbig.
    Hvilke recievere passer til disse høytalerne: DALI ZENSOR 5 Høyttalere | Hi-Fi Klubben Og er de bra? Har egentlig null peiling, og sliter med å ta til meg info.. hører det er anbefalt å finne seg høytalere først og så finne en reciever som spiller de bra, men for meg som er vandt til tv'høytalere spiller alt jeg hører veldig bra..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G

Høyttalere omtale

Ville du valgt å dele budsjettet likt, eller gi en av delene mer forløbig.
    Hvilke recievere passer til disse høytalerne: DALI ZENSOR 5 Høyttalere | Hi-Fi Klubben Og er de bra? Har egentlig null peiling, og sliter med å ta til meg info.. hører det er anbefalt å finne seg høytalere først og så finne en reciever som spiller de bra, men for meg som er vandt til tv'høytalere spiller alt jeg hører veldig bra..

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hauken77
    Hei!
    Jeg er en gutt på 17 år som skal kjøpe mitt første anlegg. vet egentlig ikkje hva som er bra og

Vær så snill å hjelp.
    Alle butikker jeg er i sier forskjellig og prøver å selge sine produkter:twisted:
    Tast inn
    Dustin home - hjemmeelektronikk på internett

på PCn.

DE har gode priser, mitt forslag

HK 980 pluss JBL ES 80
    8990,-

Vart kanskje litt over budsjett, men dette spiller bra.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt fra hifiklubben er bra i hvert fall. Må være litt mer forsiktig når du handler fra komplett, elkjøp osv.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Alt fra hifiklubben er bra i hvert fall. Må være litt mer forsiktig når du handler fra komplett, elkjøp osv.
    Hva som er "bra" er veldig relativt. Personlig hadde jeg kjøpt klipsch på Elkjøp fremfor b&w på klubben.. B&w lager jo "bra" produkt, men for meg var det dårlige greier..

Beste tips er å lytte selv så man får det man selv foretrekker..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

Beste tips er å lytte selv så man får det man selv foretrekker..
    Men syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal høre etter. er kun vandt til høytalerne fra tv'en og alt annet e jo fantastisk.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hauken77
    Men syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal høre etter. er kun vandt til høytalerne fra tv'en og alt annet e jo fantastisk.
    Skjønner den.

Det jeg vil frem til er at feks høyttalere i prisklasse 10k så er "alle" gode- saken er å finne de man liker best basert på pris/størrelse/design og aller viktigst lyden

Forskjellige merker har forskjellig lysbilde/lyssignatur. Noen kan være "rolige/behagelige/korrekte", mens andre kan være mer "futt i/høyere dynamikk/fastere bass/dypere bass etc"

Dette er noe man bør teste seg frem til selv gjerne med musikk man selv lytter til og deretter finner en høyttaler som passer ens egen smak best mulig ift pris.

Til mindre budsjett anbefales likevel fra min side høyttalere med høy følsomhet som gjør at de lettere spiller høyt med mindre/billigere forsterkere.

Mens det spørs igjen på ens eget behov til syvende og sist..

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde virkelig fulgt med på brukten var jeg deg, selv har jeg et anlegg til oppimot 18'000 som jeg fikk tak i for rett under 6'000.

Men det kan fort bli litt problem å finne høyttalere på brukten siden de fleste ikke vil sende sine gigantiske høyttalere med posten, om de i det hele tatt kan. Men du kan fortsatt være heldig og finne et godt kjøp, virker som det er mange i Oslo området som selger så hvis du bor nær der er sikkert sjangsene større.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Men det kan fort bli litt problem å finne høyttalere på brukten siden de fleste ikke vil sende sine gigantiske høyttalere med posten, om de i det hele tatt kan. Men du kan fortsatt være heldig og finne et godt kjøp, virker som det er mange i Oslo området som selger så hvis du bor nær der er sikkert sjangsene større.
    Bor i Bergen og leter litt på brukten, men er litt vanskelig når jeg ikke helt vet ka eg er ute etter. Men kjøpet haster ikke, så kommer til å følge med på brukten fremover en liten stund i allefall og om du du skulle se noen gode høytalere til en "blillig" penge, så er du velkommen til å si ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler det er litt lite med 2 HDMI-inn.. Har hørt mye bra om klipsch RF-82 og må si, uten å ha hørt de, at de frsiter.. finnes det andre ikke så dyre recievere som kan drive de bra?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •