Hei!
Jeg har en Onkyo 808 surroundforsterker til TV-og DVD/Blu-ray bruk. I tillegg mater den (via home cinema inngangen) en Hegel H200 forsterker som driver fronthøyttalerene, et par JBL LS80.
Platespiller og CD går direkte inn i Hegel'en.
Jeg kunne tenke meg å teste følgende:
I stedet for (som nå) at sub'en min, en JBL E 250P får signal via LFE fra Onkyo'en kunne det vært interessant å bruke linjeutgangen på Hegel'en for å få sub'en med (kun aller nederst i frekvensområdet) når jeg spiller plater og CD. Da ville jeg måtte sette hjemmekinooppsettet i Onkyo'en til 5.0. Jeg deler i dag sub'en på 50 hz og det kan jeg også gjøre på bakpanelet på denne hvis jeg mater den med et fullt linjesignal fra Hegel'en.
Noen som har synspunkter på dette? Jeg MÅ ikke ha sub på plater og CD men de ellers så gode LS80'ene er ingen monstere i helt nede i dypbassen, så det kunne vært moro å prøve.....

EDIT: Prøvde i kveld, og det ga en viss effekt i stereo, som forventet. Lurer rikignok litt på om 12-tommeren hang helt med de raske 8-tommerene i LS80'ene men ok nok. Jeg hadde den bare på helt "i bunn". Med Hegel H200 og JBL LS80 går det FORT i svingene :-)
Men på musikk Blu-ray kom den buldrete lyden av en utemmet subwoofer inn for fullt. Fikk det ikke bra med justering av sub'en heller, får ikke nivået ned, det er for mye dypbass selv med laveste instilling av volum og deling. Ikke bra, dette kan ikke konkurrere med det originale oppsettet via surroundforsterkeren / LFE.
Her må jeg nok gi f. og nyte den gode lyden jeg tross alt har på plate og cd. Uten sub, så lenge jeg vil kjøre "purist-oppsett" og ikke bruke Onkyo'en som mellomledd mellom mine tokanals signalkilder og Hegel'en. Og det vil jeg ikke. Ja ja, ikke noe stort tap, var moro å prøve.