forslag til stereoanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question forslag til stereoanlegg?

Hei!
    Jeg skal kjøpe meg et stereoanlegg til å ha på et 10,5 kvadrat rom, noen forslag til høytallere? jeg skal spille mye dubstep, og elektro, så trenger bass. Jeg tenker å maks bruke 8 laken. burde jeg kjøpe 2.1, eller holder det med 2.0?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mangler du? Forsterker + høyttalere? Jeg er fan av 2.1, men må jo prioritere når man kjører litt lave budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sweetsound
    Hei!
    Jeg skal kjøpe meg et stereoanlegg til å ha på et 10,5 kvadrat rom, noen forslag til høytallere? jeg skal spille mye dubstep, og elektro, så trenger bass. Jeg tenker å maks bruke 8 laken. burde jeg kjøpe 2.1, eller holder det med 2.0?

Det kommer vel også ann på hvilket teknologi-nivå du vil ha på forsterkeren. Hva skal du bruke som kilde?

Jeg tror jeg ville lagt mer penger i en god forsterker. Også kjøper du et par ok høyttalere, også legger du penger i sub etter hvert.

Lykke til

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee

Jeg tror jeg ville lagt mer penger i en god forsterker.

Lykke til
    Om ikke alt på forsterker. For senere å kjøpe bedre ht.

Det blir skrevet flere steder på forumet at du kan aldri få gode høyttalere til å låte bra med en svak forsterker, men du kan få dårlige høyttalere til å høre bedre ut med en god/kraftftull forsterker.

Jeg fikk mye bedre lyd i mine 15 år gamle Dali 104 når jeg fikk en kraftigere forsterker på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Om ikke alt på forsterker. For senere å kjøpe bedre ht.

Det blir skrevet flere steder på forumet at du kan aldri få gode høyttalere til å låte bra med en svak forsterker, men du kan få dårlige høyttalere til å høre bedre ut med en god/kraftftull forsterker.

Jeg fikk mye bedre lyd i mine 15 år gamle Dali 104 når jeg fikk en kraftigere forsterker på de.
    Det stemmer nok godt det, Rocke-Rolf =)

Så om du ikke trenger anlegget umiddelbart, så er kanskje ikke det så dumt!

Forsterkeren er jo tross alt selve hjertet i anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir å bruke pc/ipod som lydkilde. Jeg mangler ALT!

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fan av 2.0
    2.1 KAN låte bra, men da må nivåmatching være bra over hele volumregisteret, og de fleste anlegg jeg har hørt med sub låter.....tja, egner seg ikke på trykk.
    Hvis du har en sub som passer til høyttalerne dine, og en forsterker som håndterer nivåmatching på en god måte, KAN 2.1 låte bra, men jeg har hørt mage flere eksempler på at det låter dårlig enn at folk har klart å få det til å låte bra.

Dubstep og elektro er langt unna det jeg pleier å høre på, så jeg skal ikke komme med noen anbefalinger av konkret utstyr, bare ikke kjøp deg alt for store høyttalere, på et såpass lite rom blir det fort bare buldring i stedet for faktisk bass.
    8K kan gi deg et anstending anlegg, spesielt hvis du følger med på brukten...

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M85 har jo kommet i ny utgave nå, til 4 lapper per par. De har 2x8" per side, og spiller ifølge produsenten ned til 24 hz -3db. De har en følsomhet på 93 db, og kan nok fint drives med Proson sin forsterker som heter RV-2050, 2x75w som bare koster 1800 kr. Da har du 2200 kr igjen, og det går jo med til fraktkostnader og kabler. BJC har en knasende fin ipod-kabel, merker stor forskjell på denne og "salt-lakris"-kabelen fra Clas Ohlson som jeg brukte før. BJC har også helt greie og ferdig terminerte høyttalerkabler.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger vel ikke 4 8" i et rom på 10kvm?
    Du vil få bedre lyd ved å kjøpe både forsterker og høyttalere av høyere kvalitet brukt, enn ved å kjøpe noe veldig billig nytt.
    Spør heller her hva folk med samme musikksmak som deg synes er gode bruktkjøp, ser for eksempel det ligger en del Electrocompaniet ECI-2 på brukten for 4K med javne mellomrom, kunne en sånn paret med Klipsch RF-62 være noe?
    Ser det ligger et par Klipsch RF-62 ute for 3 500,- på finn.

Det burde uansett være mulig å finne for under 8K til sammen, og det vil ihvertfall gi deg mye renere lyd enn Dynavoice/Proson, det tør jeg vedde en god slump på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har funnet denne: Denon stereoanlegg og B&W 603 høytalere - FINN Torget jeg har søkt litt rundt, og det virker bra. Er det noe jeg bør gå inn for?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre sier, få tak i en god forsterker. Jeg gikk andre veien og skaffa gode høyttalere først men kjørte dem på en middelmådig receiver, nå som jeg har en kraftig og god forsterker er det som om høyttalerene fikk et helt nytt liv. Trenger definitivt ikke sub så lenge du får tak i høyttalere som kan levere litt også, med mindre du har som mål å få bilder til å dette av veggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Limpalot: Han skal vel ikke bo på det rommet til evig tid? Greit å investere i noe som passer om noen år også.

sweetsound: du kommer nok til å bli skuffet av B&W 603 når det gjelder bass. Absolutt ikke noe gode høyttalere for Dubstep!

Jeg fastholder min anbefaling om Dynavoice + Proson + BJC.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm
    Limpalot: Han skal vel ikke bo på det rommet til evig tid? Greit å investere i noe som passer om noen år også.

sweetsound: du kommer nok til å bli skuffet av B&W 603 når det gjelder bass. Absolutt ikke noe gode høyttalere for Dubstep!

Jeg fastholder min anbefaling om Dynavoice + Proson + BJC.
    Og jeg fastholder min anbefaling om å kjøpe noe av høyere kvalitet brukt, mulighetene for at han lar det bli stående i en framtidig stue om noen år er også større.
    Den anbefalingen gjelder forsåvidt om han vil ha noe med 2 8" også, gå opp til Rf-82, da, så får du både i pose og sekk, men da må du nok heve budsjettet en tusenlapp.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ville gjort var å kjøpe disse:
    Vincent SA-31/SP-331 kr 6000,-
    Vincent SA-31/SP-331 forsterker - FINN Torget

Dali 104 kr 700,-
    Dali 104 - FINN Torget

Og en EC dac til ca tusenlappen, da har du 300 kr igjen til øl.

Det finnes masse høyttalere under tusenlappen på finn, som spiller godt på gode forsterkere. Ikke High end, men godt. Og som lett kan selges videre for det samme som du kjøpte de for, eller du kan gi de bort siden de ikke kostet så mye, eller bruke de som surroundht.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke noe dumt forslag fra Rocke-Rolf!
    Kanskje ikke det som gir absolutt best lyd i forhold til budsjett fra start, men det gjør en fremtidig oppgradering både enklere og billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller ha gått for forslaget til Rocke-Rolf, eller som jeg sa kjøpt noe ikke helt nytt, men av høyere kvalitet, både høyttalere og forsterker.
    At den Vincent-komboen Rocke-Rolf linket til er en annen klasse enn den Yamahaforsterkeren er det liten tvil om.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Du trenger vel ikke 4 8" i et rom på 10kvm?
    JO! Minst!

+1 på Dynavoice M-65 og en god amp, eller Klipsch RF-82.

+2 på Rocke-Rolf sitt forslag tho:P

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig valgt en harman/kardoon hk 980 integrert forsterker som er på tilbud på soundgarden nå til 3k og bestillt en 10" xtz sub til 3k på surround.no og kjøpt noen gode, brukte høyttalere til 2k eller smellt på en lapp til for klipsch rf-62 til 3k på elkjøp

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg ville personlig valgt en harman/kardoon hk 980 integrert forsterker som er på tilbud på soundgarden nå til 3k og bestillt en 10" xtz sub til 3k på surround.no og kjøpt noen gode, brukte høyttalere til 2k eller smellt på en lapp til for klipsch rf-62 til 3k på elkjøp
    +1

Så også QLN 603 på finn.no for tusenlappen her om dagen. Kan anbefales, så bruker du en god slump på forsterker og evt en sub fra XTZ for 3k. Om du bruker pc som kilde så vil kanskje en receiver være noe for deg om du ser film og vil koble ps3 osv gjennom?. Hvis ikke gå for en stereforsterker men da bør du kjøpe en DAC. HRT Stream 2 tror jeg den heter er en rimelig og god DAC

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •