Anbefaling på høytalersett til kinorom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare styr unna tungdrevene HT. 3008 min sliter voldsomt med hecoene mine. Effekten er vel den samme på 1009 som på 3008 om jeg ikke tar feil. Lettdrevene høyttalere er et must på reciver spør du meg.
    Og en ting til, Bruke 5k på forsterker for å drive 9 ht?! :O Galskap" Man bjynner ytterst å bygger anlegg. Ht -->Forsterker--->kilde. HT til 5k høres bedre ut på en forsterker til 20k en omvent...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffank
    Mye bra tips! :-D
    Ikke usannsynlig at jeg ender opp med 2 stk SUB Velodyne CHT-12Q (ikke R?) til ca 10 000, 3 stk Jamo D600 i front (ca 13 500) og 2 stk Jamo D500 surround (ca 5000) = Totalt ca 28 500,-. Høres det greit ut? Har lyst på litt ekstra trykk i fronten siden jeg skal bruke anlegget noe til musikk også.

Når jeg skal bygge ut senere kan jeg vel velge mellom D500 og D600 surround, eller er det D500/D600 LCR man skal bruke bak i 7.2 oppsett?

Steffan
    Det er CHT-12Q som er på tilbud ja, eller var i allefall(har ikke sjekket nylig). R-modellen er utgått.

Når det kommer til surround back ser jeg det som en fordel å bruke LCR, men det er også mange som bruker dipol der. Du må bare sjekke hvilken vei de skal spille. Det er ingen regel her, men jo lenger unna de skal stå jo mer tenker jeg at LCR er fornuftig.

Typisk så sitter man nærmest surroundhøyttalerne, så disse kan greit være de svakeste da lyden ikke må bæres så langt. Tipper også det holder med D500 som surround back. Da er ikke kostnaden så stor for utvidelsen.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Og en ting til, Bruke 5k på forsterker for å drive 9 ht?! :O Galskap"
    Siden dette var mitt forslag vil jeg gjerne få avklare en misforståelse: mitt forslag var å kjøpe 5 eller 7 høyttalere, ikke 9, og bruke 10K pr subwoofer. Hvis du bruker 5K på 9 HT pluss SW blir ikke kvaliteten noe særlig...
    Man bjynner ytterst å bygger anlegg. Ht -->Forsterker--->kilde. HT til 5k høres bedre ut på en forsterker til 20k en omvent...
    Har du faktisk hørt, og sammenlignet, disse to alternativene?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes ts har gjort et bra valg. nå har han en meget god duganes reciever. til 30k får han et meget potent, lettdrevent klipsch oppsett, noe som også er en god match til onkyo. og på sikt kan han spare til effekt mens han nyter god lyd fra det han har

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfrander
    Siden dette var mitt forslag vil jeg gjerne få avklare en misforståelse: mitt forslag var å kjøpe 5 eller 7 høyttalere, ikke 9, og bruke 10K pr subwoofer. Hvis du bruker 5K på 9 HT pluss SW blir ikke kvaliteten noe særlig...

Har du faktisk hørt, og sammenlignet, disse to alternativene?
    ikke med 9 ht nei. ikke 5 heller, men fronter kan jeg gå god for

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Revolution Signature eller Monitor Audio?

Hei,

Hvis du er kjapp kan du få dette oppsettet innenfor ditt budsjett, og som enkelt kan utvides:

Tannoy (Revolution Signature på tilbud hos Stereofil nå):

Front:Tannoy Revolution Signature DC6T: NOK 14000,- minus 35 % rabatt = NOK 9100,-
    Senter: Tannoy Revolution Signature DC4 - LCR: NOK 6000,- minus 35 % rabatt = NOK 3900,-
    Bak: Tannoy Mercury VR til NOK 1695,- eller f.eks. Tannoy Mercury V1 til NOK 2000,-
    Sub: Tannoy TS-1001 til NOK 6000,- eller TS-1201 til NOK 8000,-

Sum for 5.1-system blir da 9100 + 3900 + 1695 + 6000 = 20 695,-.
    Dette oppsettet kommer til å gi deg masse bass. Legg på 2000,- og du får en 12-tommer sub.

Et annet forslag er Monitor Audio sin BR-serie (sjekk HiFi Huset)

Front: BR 6 til NOK 7500,-
    Senter: BR LCR til NOK 1995,-
    Bak/midt: BRFX til NOK 2995,-
    Bak: BR1 til NOK 1995,-
    Sub: BRW 10 til NOK 4995,-

Sum for 5.1 -system blir 16-17485,- før eventuell rabatt (de gir pakketilbud)
    Sum for 7.1 - system blir omtrent 19480,- før rabatt
    Sum for 7.2-system blir da ca 24475,-
    etc.

Monitor Audio sin RX/Silver-serie vil ligge på rundt NOK 22500,- før rabatt, noe mer for høyglans, for et 5.1-oppsett. Det fikk 5 stjerner i What-HiFi.

Ellers har jeg sett mye tilbud på Klipsch rundt omkring.

Lykke til.

/D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •