Kjøpt to par med eldre CV! need help.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt to par med eldre CV! need help.

Morn.

Jeg har nettop kjøpt litt høyttalere og et par forsterkere billig av en kamerat som har hatt det stående en stund.

Dette er et par av Cerwin Vega AL-1000
    Cerwin Vega AL-1002
    Peavey S200 effektforsterker
    og en eller annen Nad for-forsterker.

Alt dette begynner jo å dra på åra, så jeg lurte på om noen har et par tips til ny effektforsterker og ny reciever. Ønsker ikke å bruke så alt for mye penger på det.

Ang. AL-1000, så har jeg kobla dem opp for å teste, og den øverste diskanten spiller ikke i det hele tatt, og mellomtonen høres for meg ut som om den er sprengt. Rimelig grøten lyd. Basselementene spiller ganske bra.

AL-1002 Fungerer utmerket. Spilte veldig bra og dugelig med bass. Diskant og mellomtone virka rimelig bra de og.
    Men når jeg kikker inn i luftehulla på disse høyttalerene, så ser jeg at spolen ligger løst nede i bunn. Rekner med at dette ikke er normalt, men den har kanskje løsnet under flytting/spilling for årevis siden.
    Har dette noe betydning, og burde jeg prøvd å henge dem på plass igjen?

AL-1000 paret tror jeg jeg bare kvitter meg med. De er nokså stygge etter mye flytting og siden lyden ikke er bra så ser jeg ikke for meg at jeg spanderer på nye elementer. AL-1002 paret holder godt for meg.

Jeg tenker og litt på å bruke dem(1002) til hjemmekino/surround anlegg, så hvis jeg klasker opp en center og et par bakhøyttalere så funker det nok som fjell.
    Jeg er ikke veldig kresen på lydkvalitet, men det må ikke høres ræva ut heller.

Takk. :]

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta vare på det som fungerer på AL1000, som reservedeler til AL1002 .

AL1002 er rimelig gode høyttalere, og du har jo masse kraft .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ta vare på det som fungerer på AL1000, som reservedeler til AL1002 .

AL1002 er rimelig gode høyttalere, og du har jo masse kraft .

Så du mener at den Peavey'en duger godt nok til effektforsterker til disse høyttalerene?
    Jeg har veldig lite peiling på lyd foreløpig, så alle innspill mottas med takk =]

Hvis Peavey'en er god nok trenger jeg en reciever.
    Ser HiFiklubben har en Denon AVR-1912 hjemmekinoforsterker.
    Er dette en grei reciever + muligens nye CV! center og bakhøyttalere + 1002'ene?

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aud0z
    Så du mener at den Peavey'en duger godt nok til effektforsterker til disse høyttalerene?
    Jeg har veldig lite peiling på lyd foreløpig, så alle innspill mottas med takk =]

Hvis Peavey'en er god nok trenger jeg en reciever.
    Ser HiFiklubben har en Denon AVR-1912 hjemmekinoforsterker.
    Er dette en grei reciever + muligens nye CV! center og bakhøyttalere + 1002'ene?
    Denon AVR1912 har ikke pre-out-utgang, så du kan ikke bruke den med en effektforsterker. Da må du opp på neste modell, som heter AVR2312.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •