Xtz 99.25/26 vs Elac 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 99.25/26 vs Elac 150

Jeg har en Denon AVR-2807 (7x110W) surroundreciever og en ADCOM GFA-5300 (2x80W) effektforsterker fra før. Mangler noen skikkelige høyttalere.

Har bla. kikka på stativhøyttalere som XTZ 99.25/26 og Elac 150 (aktive). Begge disse har jo fått gode kritikker i Lyd og bilde.

Jeg lurer på om noen har erfaring med disse høyttalerne?

Spørsmålet er om jeg får omtrent samme lyd i Elac 150 aktive høyttalere (da kan jeg evt. selge recieveren og effektforsterkeren) som i XTZ 99.25 høyttalere?

Har også vurdert å kjøpe xtz 99W10.16 siden disse høyttalerne ikke går helt ned i bassen.

Bruksområdet til høyttalerne vil være både til lytting i stue og ved bruk i hjemmestudioet mitt. Først og fremst til musikk, ikke så mye til film.

Har noen tips/erfaring å dele?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noen av høyttalerne, så de uttaler jeg meg ikke noe om, bortsett fra at jeg vet det er mange som er meget fornøyd med xtz.

Men dersom du har mange kilder(pc, blu-ray etc) som skal brukes så har du et lite problem dersom du selger reciveren. En av de store fordelene med en reciver er jo det at du kan putte på mange kilder og switche lett mellom de. Vanlige aktive høyttalere pleier å ha 1-2 innganger bakpå.

Rommkorreksjon mister du også.

Men reciver + aktive høyttalere = reciver + effektforsterker + passive-høyttalere
    Så du sparer en boks på det. 8)

Jeg hadde beholdt reciver og gått for aktive høyttalere, pga aktive høyttalere er veldig plug&play. Men gjør reserch på de aktive høyttalerne og XTZ.

Er det dynabel som har Elac?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 99.26 og 99.25 (senter). Putter du på nokk watt så får du mer en nokk bass. Jeg kjører uten subb når jeg hører på musikk. Jeg har 200 wpc.

Jeg opplevede at høytalerne vokste for hver lille watt jeg spanderte på dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •