Nu har jag säkert lyssnat på PM1 i över två timmar på Hifiklubben,Fredrikstad,och blir bara mer och mer imponerad! Ha-begäret ökar också...
Tycker dessa två monitorhögtalarna är smått fantastiska!
Jämfört med vad? Tja,i prisklassen 0-40000 för stativare synes jeg dom klarer sig MEGET bra!! Tycker absolut inte att 805D är dubbelt så bra! Dessutom tycker jag 805 är ganska schtøgg för att vara en stativare. Och ganska klumpig om man skal ha disse i en integrert stuekino,der leiligheten er på 45 kvm!
Jag vill nämligen byta ut mina CM5 till ngt som passar mina 800 högtalare bättre än vad CM5 gör!
Det är säkert många av er som tycker att,det inte spelar så stor roll,eller blir någon förbättring,när de skall fungera som bakhögtalare,och det får Ni gärna tro!
Men för en som har en förkärlek för musikvideos i high definition,är skillnaden påtaglig! Med CM5 bak,føles det som om man lagt ett ullteppe over dem!
Och när PM1 kom in i butiken,var jag såld!!! Små godingar som spiller KRISTALLKLART!
Färg och finish har jag börjat tycka om! "Svart mocka högglans" på högtalare och stativ. Stativen är viktiga.
Är det någon som har erarenheter med dessa två små godingar och då menar jag framförallt som bakhögtalare,eller blir jag den förste här på forumet med disse som bakhögtalare?:-D