Hul lyd i nyinnkjøpt zeppelin air.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hul lyd i nyinnkjøpt zeppelin air.

For omtrent ei uke siden kjøpte jeg bowers & wilkins docking-høyttaler zeppelin air. Saken er at jeg synes lyden er litt flatt og at man får en "slå på pappeske"-følelse av bassen sammenlignet med forgjengeren zeppelin.

Er det noen som har erfaringer med denne som kan bekrefte om det skal være slik, eller om det rett og slett er noe galt med mitt eksemplar?

Det som bekymrer meg litt er at da jeg koblet den opp mot iphone'n min for første gang var volumet på telefonen innstilt på full styrke.

Kunne dette ha skadet høyttaleren? Og hvis den kan ha tatt skade, ville den da spille merkverdig mye dårligere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den, og er fornøyd.

Bassen er stram og bra. Ikke som gulvstående høyytalere, men det kan man ikke forvente.

Har ikke hørt forrige Zeppelin, så kan ikke sammenligne med den.
    Men ved høyt volum, så kjenner jeg bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasonic
    For omtrent ei uke siden kjøpte jeg bowers & wilkins docking-høyttaler zeppelin air. Saken er at jeg synes lyden er litt flatt og at man får en "slå på pappeske"-følelse av bassen sammenlignet med forgjengeren zeppelin.

Er det noen som har erfaringer med denne som kan bekrefte om det skal være slik, eller om det rett og slett er noe galt med mitt eksemplar?

Det som bekymrer meg litt er at da jeg koblet den opp mot iphone'n min for første gang var volumet på telefonen innstilt på full styrke.

Kunne dette ha skadet høyttaleren? Og hvis den kan ha tatt skade, ville den da spille merkverdig mye dårligere?
    Det har hänt mig massvis av gånger men det är ingenting att oroa sig för. Det klarar den i korta stunder. Flytta Zeppelin så du har upp till 10 cm från reflexport bak till vägg så kommer du få en bättre bas. Små justeringar gör stora utslag.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Det har hänt mig massvis av gånger men det är ingenting att oroa sig för. Det klarar den i korta stunder. Flytta Zeppelin så du har upp till 10 cm från reflexport bak till vägg så kommer du få en bättre bas. Små justeringar gör stora utslag.
    Jeg pleier å ha ca 20-30 cm. Pleier å spille musikk som har mye bass, og zeppelin MK1 klarer å skape en bassorigie. Begynner av og til å lure på hvor subben er. Hul lyd er det ikke fra mk1, tviler på de har gjort så markante forandringer på mk2..
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Chamror, mackanzocz og Ostemannen.

Det jeg tenker er at jeg skal ha vært temmelig uheldig hvis høyttaleren tok skade av den høye spillingen. Det er jo tross alt komponenter som i stor grad er beregnet til å brukes sammen.

Jeg har prøvd å tweake litt på posisjonering i forhold til bakvegg og justert bassinnstillingen på høyttaleren. Virker som det hjalp en god del.

Leif Erik

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden skal være forandret en del på den nye versjonen, spesielt bassen på høyere volum skal gi mindre ulyd og pustelyder fra bassrefleksen, med økt bassrespons så den kan nok kanskje virke litt "mørkere" i klangen, om du ikke alt har testet diskant/bassjustering på ipoden din kan dette hjelpe betraktelig.
    Justering for dette finner du i "instillinger" på ipoden din mens den er docket, så går du ned på valget som heter "høyttaler". Jeg syntes generelt at den låter best om du setter ned bassen så langt det går ( -3 )

Og som andre har nevnt her så er en god plassering avgjørende for lyden..

* du må også regne med en del innspillingstid før den låter som den skal..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Lyden skal være forandret en del på den nye versjonen, spesielt bassen på høyere volum skal gi mindre ulyd og pustelyder fra bassrefleksen, med økt bassrespons så den kan nok kanskje virke litt "mørkere" i klangen, om du ikke alt har testet diskant/bassjustering på ipoden din kan dette hjelpe betraktelig.
    Justering for dette finner du i "instillinger" på ipoden din mens den er docket, så går du ned på valget som heter "høyttaler". Jeg syntes generelt at den låter best om du setter ned bassen så langt det går ( -3 )

Og som andre har nevnt her så er en god plassering avgjørende for lyden..

* du må også regne med en del innspillingstid før den låter som den skal..
    Jeg har ikke opplevd så mye pusting og pesing. Kanskje jeg ikke har spilt høyt nok? Er godt fornøyd med volumet den gir, og bruker den når jeg trener. Plassering er nok noe av det viktigste.

Ang bassforsterkerning EQ på ipod: Den er boss, og ekstremt dårlig. Uansett hvilke høyttalere du har så lager den ulyd i lyden. Har prøvd den på flere høyttalere, PA topper, flere forskjellige headsett, samt zeppelinen. Helt ubrukelig EQ.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg har ikke opplevd så mye pusting og pesing. Kanskje jeg ikke har spilt høyt nok? Er godt fornøyd med volumet den gir, og bruker den når jeg trener. Plassering er nok noe av det viktigste.

Ang bassforsterkerning EQ på ipod: Den er boss, og ekstremt dårlig. Uansett hvilke høyttalere du har så lager den ulyd i lyden. Har prøvd den på flere høyttalere, PA topper, flere forskjellige headsett, samt zeppelinen. Helt ubrukelig EQ.
    Det er ikke Ipodens EQ jeg tenker på, du får et eget valg for bass/diskant justering som kun er tilgjengelig når ipoden er docket til Zeppelin Air.
    Denne instillingen ødelegger ikke lyden etter det jeg kan høre..

Med litt basstung musikk på høyt volum hører du fort ulyder i bassporten på den gamle Zeppelin modellen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det er ikke Ipodens EQ jeg tenker på, du får et eget valg for bass/diskant justering som kun er tilgjengelig når ipoden er docket til Zeppelin Air.
    Denne instillingen ødelegger ikke lyden etter det jeg kan høre..

Med litt basstung musikk på høyt volum hører du fort ulyder i bassporten på den gamle Zeppelin modellen.
    Rart. For jeg hører 90% på dubstep, house og clubmusic

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •