Oppgradere fra SA Ranger, Primare I30. Plasseringsvennlighet! 40-80000 kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere fra SA Ranger, Primare I30. Plasseringsvennlighet! 40-80000 kr.

Hei,

Har nå System Audio Ranger Master og Primare I30. Sammen med dette bruker jeg en Squeezebox og en Ontech DAC.

Vurderer å skifte ut HT+AMP. Lurer kanskje på SA Explorer og Hegel H200 (listepris 45+23 000), men er jo ikke nødt til å bruke fullt så mye penger hvis jeg ikke må. Er også åpen for andre merker!
    Noe jeg liker ved SA er at de er litt rene og "nette", ikke så dominerende i rommet (riktignok er Explorer en del større enn de jeg idag har).

Rommet det står i:
    Stue i en bygård i Oslo, med blanding av lettvegg og mur, i all hovedsak kledd i trepanel. Mykt tregulv. Stua er ca 4x4,5m stor, ca 3m takhøyde. Den ene HT står i et hjørne, og den andre står midtveis langs den lengste veggen. Kan i liten grad flytte mye på dem, men de kan absolutt settes noe ut fra veggen innenfor rimelighetens grenser, jeg er jo tross alt sjefen i stua :-)

Ønsker:
    -"Lettplasserte" høyttalere! Dvs å kunne få et åpent og "ekte" lydbilde uten at HT må stå midt ute på gulvet, evt uten at jeg må sitte på stuebordet etc..
    -Selve lydbildet skal jeg ikke si for mye om. Men ikke alt for varm/mørk lyd. Nokså ren, men kan alltids farges noe.
    -Variert musikk: Pink Floyd, Dire Straits, div rock, elektronika (Røyksopp, Kelis..), Vangelis, Snoop Dogg etc.
    -Budsjett 40000-80000. Gjerne ikke helt til maksgrensen.

Tror jeg har hørt litt godt om Monitor Audio sammen med Yamaha (??), men det kan også gå en helt annen vei.

Forresten, håper at det vil være en forholdsvis grei sak å få solgt mitt gamle utstyr til en ok pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert de nye xtz sine? Muligens ikke veldig nette eller veldig lett å plassere, men jeg får vann i munnen av de. og prisen på 39990 skal visstnok være veldig god...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold I30, kjøp Monitor Audio GX eller PL

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand

Takk for svar! Det ble stille noen dager, så jeg sluttet etterhvert å sjekke tråden.. før den nå nettopp dukket opp igjen for meg, med svar, i et google-søk.. he he. :-)

Monitor Audio kan vurderes. Med GX, mener du da feks GS60?

Men ting skjer når tiden går! :-) Jeg ble idag tipset om Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand. Noen innspill?
    Både ift hvordan de vil lyde ift hva jeg har (og evt ifm Monitor Audio), og innspill til forsterkervalg.
    Hvordan vil Vienna Beethoven fungere med min Primare I30?

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Tannoy?