Fence Audio - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: Fence Audio

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Endte med et jeg ble sparka ut av dritt kåken, så da solgte og kasta jeg alt keg hadde, pakket en sekk og flytta like godt til thailand og starta på nytt der
    Her har vi en som har skjønt det Sitte her oppe på fjellet og akkedere høyttalere ops:

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Dette må være det minst konstruktive innlegget jeg har sett her inne på lenge. hva med å hjelpe trådstarter i stedet for å besudle dette flotte forumet med slik drit?
    Det er veldig mye ved Av-Forum som er bra, ikke minst det frie ord....

Men det kan også bli feil...... En stor passiv lesermasse+ en mindre veldig aktiv og da ofte med noen hyperaktive "fanboys" rundt noen merker.+ Mye synsing basert ofte på gammel visdom....(ikke nødvendigvis feil)

Av-Forum burde hatt et uavhengig testpanel valgt i en eller annen form som med et "nøytralt" utgangspunkt testet høyttalere/ HiFi utstyr som fanger forumets interesse

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her virker det nesten som om noen har hatt en fuktig kveld på byen spørr du meg. 8)

Jeg har hatt både Fence, XTZ, Dynavoice, QLN... til og med Audiomoods! Så og si bare kinamerker siden økonomien ikke har latt meg ha noe annet enda.

MEN

Jeg har hørt masse annet, men mener enda per dags dato at du ikke får bedre gulvhøyttalere enn F-6(!) og M-65 til under 3000 kroner, og av stativhøyttalere så gjelder XTZ sine 93.22. Så når Scorpioen84 sier at det vil være et steg opp fra det han har nå når det gjelder lydkvalitet, så er han nok inne på noe.

Så kommer vi litt mer tilbake til topic:

Fence Audio. Jeg har hatt både MK1 og MK2 versjonen av nevnte sub, dog var de 12 tommere begge to. Jeg har også hatt XTZ sin W.10.16 og kan med hånda på hjertet si at hvertfall her i huset så spillte den myyyyyye bedre og med et mye mer klart basslag enn både 1 og 2 x Fence subwoofere. Det var mer buldring (for det er ikke mye annet å kalle det) og ting datt fortere ned fra hyllene med Fence, men det hjelper så veldig lite når du hører at lyden er billig. Litt skrapelyder noen ganger, udugelig på musikk, resonans osv osv... det er rett og slett en litt penere versjon av en sånn kasse som en 18 åring slenger i bagasjerommet på 240'en eller E36'en sin, bare med innebygd forsterker. :-D

Har også hørt Fence Boost 2010, disse kan best sammenlignes med et par jeg hørte for 4-5 år siden hvis jeg husker riktig. Eltax Millenium 500. Har også hørt Duo 30, kan fort ligne litt på F-6, men klarer nok ikke å hamle opp med de. De har jo bedre og dyrere høyttalere også. De skal jeg ikke si noe om siden jeg ikke har hørt de...

Synd å si sånnt om produktene til et norskt firma som kanskje prøver, men jeg ligger nok ikke i målgruppen deres uansett. Og de som er i målgruppen deres er nok mer enn fornøyd..

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence Audio subwoofer

Jeg har en Fence audio 15" mk2 sub, den kan du få kjøpe, den står bare i et hjørne å samler støv. Har en 8" av samme merke oxo. Den buldrer godt (15"), men er nok ikke de mest presise. Men så er det heller ikke mange 15" subber man får kjøpt til 4000,- For min del så funker den godt til film som jeg kjøpte den inn for.
    Det er nok selvsagt slik at man får det man betaler for, men så er det enkelte produkter som glimter til med veldig god lyd i sin prisklasse.

En plass må man begynne med hi-fi galskapen. Kjøp innenfor din egen økonomiske grense. Dersom du begynner å savne bedre lyd, ja da er du blitt bitt av hi-fi bassilen. Så er det bare å begynne å oppgradere. Det slutter nok aldri, mye vil alltid ha mer. Dersom du blir fornøyd så er det kjempebra og du sparer deg for en masse utgifter i fremtiden

Fence Boost 212 fikk forresten 5/6 av lydogbilde i test.
    Fence Boost 212 | Lyd & Bilde

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt intressant med denne tråden,er at for et par mnd siden snakket trådstarter (tidligere ThomasHolm) om å kjøpe seg Klipsch-opsett til flere hundre tusen......

Og nå vurderer han å "oppgradere" til FENCE AUDIO ???
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, kanskje pengene gikk med til noe annet da..

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det som er litt intressant med denne tråden,er at for et par mnd siden snakket trådstarter (tidligere ThomasHolm) om å kjøpe seg Klipsch-opsett til flere hundre tusen......

Og nå vurderer han å "oppgradere" til FENCE AUDIO ???
    skulle bare høre jeg om noen ,har hørt om disse norske fence audio greiene , men etter som jeg har hørt her inne så , har jeg ikke ville hadt di som fest høytalere ein gang uti garasjen....men hjemmekino har jeg tenkt på ja , men det blir av et helt anet slag...så det blir for holdt hemmelig fortsatt:-D trudde mannen bak patos høyttalerene hadde bedre og , komme med en dette skuffenede ja....hvordan er monitor høyttalerene da trolan?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du vil ha store høgtalarar med skikkeleg trøkk, utan at lyden er ræv, eller verre, kan du sjekka ut QLN Artech 12. Dei finst i ny og ne på brukten. Det er eit svenskt merke med heilt akseptabel lydkvalitet, meinar eg. Godt kompromiss mellom kvalitet og pris. Og dei sparkar skikkeleg i frå seg. Dei har og heil serie med matchande senter og surroundhøgtalarar.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    skulle bare høre jeg om noen ,har hørt om disse norske fence audio greiene , men etter som jeg har hørt her inne så , har jeg ikke ville hadt di som fest høytalere ein gang uti garasjen....men hjemmekino har jeg tenkt på ja , men det blir av et helt anet slag...så det blir for holdt hemmelig fortsatt:-D
    Duger vel lengre enn langt som partyhøyttalere, men har du litt høyere krav enn at de faktisk skal være bare partyhøyttalere så gå for noe annet. Kjøp deg enda en XTZ sub?

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence Duo 30

Hadde et par Fence Audi Duo 30 i en periode i stua. Disse skulle bare gi bedre tv-lyd. Vurderte å selge dem lokalt her, men ærlig talt...disse er så dårlige at det er nesten flaut å selge dem. Lukket og elendig lyd. Ender nok på fyllinga.

Nå skal det sies at jeg er ikke sånn voldsomt imponert av Dynavoice M65 heller (kanskje jeg har hørt dem på for dårlig elektronikk?)

Har også hatt en audiomoods 10' sub. Ikke så mye å skryte av den heller. Denne suben mener jeg er temmelig lik Fence sin 10'.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt

Av-Forum burde hatt et uavhengig testpanel valgt i en eller annen form som med et "nøytralt" utgangspunkt testet høyttalere/ HiFi utstyr som fanger forumets interesse
    Dette har jo vært gjort et par ganger, du er velkommen til å dra i gang blindtest av kinahøyttalere, jeg stiller gjerne opp om du ikke bor alt for langt unna

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •