5.1 oppsett rundt Klipsch RF-82 - trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Daggerm sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5.1 oppsett rundt Klipsch RF-82 - trenger tips

Hei!

Jeg har solgt nesten alt av mitt gamle surroundanlegg, og skal bygge opp et nytt.

Jeg har har sett meg ut Klipsch RF-82 mkII (ca 10 000 kr), men er åpen for forslag om andre høyttalere i samme prisklasse.

Og jeg har tenkt på denne subben.

Trenger forslag til senterhøyttaler, helst i Klipsch-serien.

Jeg har fra før en Harman Kardon AVR360 receiver, er den god nok for alt dette?

Bakhøyttalere tar jeg senere.

På forhånd takk

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Rc-62II passer jo bra til RF-82II8) Har det selv i mitt oppsett:-D
    Eller RC-64II,som er en del heftigere8)og dyrere.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takk for svar. Går nok for Klipsch RF-82II med RC-62II

Jeg har også solgt receiveren min, og Yamaha RX-V1067 står på ønskelisten min. Den har vel mer enn nok kraft?

Jeg har hørt at SVS SB12-NSD ikke er så bra til film, stemmer dette? I så fall må jeg ha en annen, da film og spill er hovedgrunnen til at jeg kjøper nytt anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1067 vil kunne dra rf-82 og rc-62, men hvis du skal dra de optimalt burde du ha eget effekttrinn.

Sub'en du ser på er kanon! Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et effekttrinn til fronter og senter. F.eks Emotiva XPA-3. Så ville jeg latt receiveren ta seg av surroundhøyttalerne. Hvis du har pengene til en RC-64 skal den være en stor oppgradering i forhold til 62, men krever også mye mer effekt (f.eks XPA-3)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Tror nok det blir litt dyrt for meg med effekttrinn nå, men det kan vel kjøpes senere.

Da går jeg nok for den sub`en, da størrelsen også spiller en rolle her (les: samboer).

Når det gjelder senterhøyttaler, så må jeg regne litt på det, budsjettet er uansett sprengt allerede

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler ikke rc-64 dersom du ikke skal ha effekttrinn. Da ville jeg nok godt for rc-62 med bedre resultat.

Det du kan gjøre er å gå til innkjøp av sub (eventuelt bakkaneler og), og vente en stund til samboeren din har tatt til ro med utstyret. Da kliner du inn en effekttrinn. Det er jo bare en liten boks du betalte "500" kroner for (hehe). Så kommer det en stor senter (rc64) inn en dag hun er i svært godt humør og du har kjøpt blomster

Dette er ihvertfall planen min

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da blir det nok RC-62, som du sier så er det jo også mulig å bytte ut den med tiden.

Hehe, det der hørtes ut som en god plan, Egon! Sub`en bestilles i nærmeste framtid!

Og hva det koster sier vi vel aldri til samboeren, gjør vi vel? (I verste fall halverer man prisen hvis hun absolutt skal vite det, hehe)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •