Klipsch RF-62II eller RF-82 (den som elkjøp selger) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Talker
    RF82mk1 da?
    RF82 er mer tungdrevne enn RF62mkll så der må du nok ha en effekt i tilegg.Vet ikke om du leste testen av RF62mkll i lyd og bilde? selv om du ikke skal se deg blind på en test.
    Vet ikke hvor gammel du er men kan si det slik at der mkl for mange ble sett på som en "party/ungdoms" høytaler så har mkll blitt en mer voksen"hifi/sofistikert" høytaler.
    Mange synes jo at Klipsch tok en feil retning da Rf serien kom etter heritage,nå har de vel gått litt tilbake.Som sagt så er lyden nå mer vinklet mot Palladium serien

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Med mkll så går du litt tilbake til Heritage lyden akkurat som Palladium serien har gjort.

Hæ??

Palladium lik Heritage? Har hørt mye på begge, og der er ikke mye likhet å spore.

At RF mk2 nærmer seg Palladium derimot kan jeg støtte.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Rf82mk1 uten effekt, det går greit det.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mkll så går du litt tilbake til Heritage lyden akkurat som Palladium serien har gjort.Du vil altså komme nærmere Palladium serien til Klipsch.Som sagt så er også mkll serien mer tilgivelige i toppen hvis du ikke skal kjøre dyr elektronik.Den gamle serien trenger også mer luft rundt seg samt mer effekt.Onkyo TX-NR3008 vil drive RF62mkll uten behov av ekstern effekt

Dette må være første gang jeg har hørt/lest at Palladium likner Heritage i lydbildet.. :P

Men på bakgrunn av at nye Ref MKII har lånt deler og teknologi fra Palladium er de nok likere Palladium enn Heritage.. Uten at jeg synes de likner altfor mye på noen egentlig. Palladium er Palladium, Reference er Referece, og Heritage er Heritage.. Familielikheten er der selvsagt, men de er likevel forskjellig etter min mening.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Hæ??

Palladium lik Heritage? Har hørt mye på begge, og der er ikke mye likhet å spore.

At RF mk2 nærmer seg Palladium derimot kan jeg støtte.

Kunne ikke vært mer enig.

+1

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Dette må være første gang jeg har hørt/lest at Palladium likner Heritage i lydbildet.. :P

Men på bakgrunn av at nye Ref MKII har lånt deler og teknologi fra Palladium er de nok likere Palladium enn Heritage.. Uten at jeg synes de likner altfor mye på noen egentlig. Palladium er Palladium, Reference er Referece, og Heritage er Heritage.. Familielikheten er der selvsagt, men de er likevel forskjellig etter min mening.
    Skriver jo også det at palladium og RFmkll heller litt mer mot den "snille" litt roligere toppen slik Heritage er i forhold til RF som jo var det stikk motsatte

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver jo også det at palladium og RFmkll heller litt mer mot den "snille" litt roligere toppen slik Heritage er i forhold til RF som jo var det stikk motsatte
    Tja. Reference mkII likner på reference i lydbildet. Men siden de har lånt teknologi fra palladium er det naturlig at den har likhetstrekk mot de, selv om det er ikke er i stor grad.

Men palladium har stort sett kun klipsch logo og dynamikk i likhetstrekk med heritage, så hvordan sammenligne at reference nå har kommet nærmere både heritage OG palladium skjønner jeg ikke. For å nærme seg den ene, må den gå noe bort fra den andre..

Du skrev jo at reference nå har beveget seg "tilbake til røttene" slik som palladium har gjort. Her var jeg enig med timc da jeg rett og slett ikke ser særlig likeheter mellom palladium og heritage.

Har pr i dag ikke hørt en heritage som likner palladium i lyden. Og for å være ærlig er det store detalj forskjeller fra reference opp til palladium - men til prisen skulle det bare mangle. Palladium er i en annen klasse enn reference.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •