Dynavoice DF-8, eller Klipsch RF82?? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 125
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette visste jo mange av oss fra før, Klipsch kan ikke sammenliknes med billigmerker kun fordi Elkjøp presser prisene og gamle modeller selges billig =)

Mer fair å sammenlikne rf82 med en høyttaler til 20 lappper (jbl ls80 feks) enn 5 lapper spør du meg.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, på tross av at jeg liker RF82 er det ikke akkurat noen fare for at jeg bytter med det første, LS80 koster forøvrig 25K og er vel mer i konkurranse med RF83 enn RF82.
    Når det er sagt: RF82 GRISEBANKER hele ES-serien til JBL, som er i samme prisklasse, med god margin.

Newcomer Collargol sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne Rf-82 med en høyttaler til 20 høvdinger, mener man da trykket og punchen ?

Jeg hadde rf-82 og prøvde forsterkere fra 5k til 35k men resultatet var likedan :
    Mye midbass og resten var like oppløst som en sekk med poteter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter i spenning på at du får spilt inn DF-8-erne, og testa dem skikkelig. :-)

Hvordan er lytterommet ditt?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm
    Jeg venter i spenning på at du får spilt inn DF-8-erne, og testa dem skikkelig. :-)

Hvordan er lytterommet ditt?
    Jeg kommer ikke til å spille disse inn, de går i retur i morgen. Jeg kan rett og slett ikke leve med disse.
    Jeg var så "heldig" at den ene høyttaleren var skadet i Posten, så jeg får sendt de gratis tilbake.
    Jeg kommer til å kjøpe brukte høyttalere. B&W DM683, Dali Ikon 6-7, XTZ 99.36...eller noe i den duren. MYE mer høyttaler for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffende. :-/

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble VELDIG skuffet over B&W DM683, når jeg var og hørte på dem, akkurat som ES-serien til JBL skuffet stort.
    Skulle jeg hatt høyttalere til rundt 10K (nye) hadde jeg sett på Dali, Klipsch eller XTZ.
    Har veldig lyst til å teste XTZ selv, ettersom de har fått så mye skryt i tester rundtomkring, problemet er vel at det ikke er noe sted å høre på dem.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Collargol
    Å sammenligne Rf-82 med en høyttaler til 20 høvdinger, mener man da trykket og punchen ?

Jeg hadde rf-82 og prøvde forsterkere fra 5k til 35k men resultatet var likedan :
    Da lurer jeg på hva du hører på av musikk!!! og med hvilke forsterkere

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm, kjenner meg ikke helt igjen der, altså, jeg synes RF82 er en god høyttaler til prisen.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm, kjenner meg ikke helt igjen der, altså, jeg synes RF82 er en god høyttaler til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Jeg kommer ikke til å spille disse inn, de går i retur i morgen. Jeg kan rett og slett ikke leve med disse.
    Jeg var så "heldig" at den ene høyttaleren var skadet i Posten, så jeg får sendt de gratis tilbake.
    Jeg kommer til å kjøpe brukte høyttalere. B&W DM683, Dali Ikon 6-7, XTZ 99.36...eller noe i den duren. MYE mer høyttaler for pengene!
    Jeg hørte på DM683 og Ikon 6 og sammenliknet de. De sto rett ved siden av hverandre på hifiklubben i Hamar. Må si at på min type musikk så var Ikon 6 milevis foran! CDen jeg hadde med var Animals as Leaders sitt debut album(Teknisk prog/instrumental metal med 8 streng gitarer). Jeg testet også en typisk chilljazz cd som lå der og der var nok B&W'en hakket mer varm og behagelig. Begge ble styrt fra en NAD forsterker og selger mente at Daliene ville spille enda bedre på en "varmere" forsterker.
    Rommet var dog ikke optimalisert i det hele tatt!

Testet også Klipsch RF82, men rommet der var så ræva at jeg vil ikke engang late som jeg har en formening om hvordan de låter enda

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Jeg hørte på DM683 og Ikon 6 og sammenliknet de. De sto rett ved siden av hverandre på hifiklubben i Hamar. Må si at på min type musikk så var Ikon 6 milevis foran! CDen jeg hadde med var Animals as Leaders sitt debut album(Teknisk prog/instrumental metal med 8 streng gitarer). Jeg testet også en typisk chilljazz cd som lå der og der var nok B&W'en hakket mer varm og behagelig. Begge ble styrt fra en NAD forsterker og selger mente at Daliene ville spille enda bedre på en "varmere" forsterker.
    Rommet var dog ikke optimalisert i det hele tatt!

Testet også Klipsch RF82, men rommet der var så ræva at jeg vil ikke engang late som jeg har en formening om hvordan de låter enda
    Ser ut til at det er veldig delt mening om DM683. Hva vil du si var forskjellen på DM683 og Ikon? Hvilke av de har best/dypest bass? Var ikke FST mellomtonen til DM683 bra?
    RF82 har jeg hatt. Likte de ikke spesiellt godt. Da synes jeg PSB Image T6 var bedre.

Kan forretsen legge til at jeg tror det er noe feil med Dynavoicene mine. Den ene høyttaleren spiller en del høyere enn den andre. Utrolig irriterende når stereobildet blir helt skjevt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en lengre runde med demoer av høyttalere for et par måneder siden. Når jeg vektet pris opp mot opplevd lydkvalitet og finish, så endte jeg opp med XTZ 99.36. Veldig fornøyd med de. En kompis kjøpte 99.26 etter å har vurdert de opp mot B&W og Dali i en prisklasse over, men også han er førnøyd med valget. XTZ spiller rett og slett veldig bra i forhold til prisen.

For å få en demo er det jo bare å ta kontakt med noen her på forumet og spørre pent, ikke sant. Dessuten har de demo på Nordby Digital på Svinesund. Der er det også penger å spare på å handle....de sender også til Norge for en hyggelig pris8)

Uansett, bruk god tid, prøv å få lyttet på de mest aktuelle høyttalerne for å gjøre et godt valg for nettopp deg!
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av derrick1
    Jeg hadde en lengre runde med demoer av høyttalere for et par måneder siden. Når jeg vektet pris opp mot opplevd lydkvalitet og finish, så endte jeg opp med XTZ 99.36. Veldig fornøyd med de. En kompis kjøpte 99.26 etter å har vurdert de opp mot B&W og Dali i en prisklasse over, men også han er førnøyd med valget. XTZ spiller rett og slett veldig bra i forhold til prisen.

For å få en demo er det jo bare å ta kontakt med noen her på forumet og spørre pent, ikke sant. Dessuten har de demo på Nordby Digital på Svinesund. Der er det også penger å spare på å handle....de sender også til Norge for en hyggelig pris8)

Uansett, bruk god tid, prøv å få lyttet på de mest aktuelle høyttalerne for å gjøre et godt valg for nettopp deg!
    XTZ 99.36 er absolutt en het kandidat ja. Frekvensresponsen er ikke oppgitt på de. Hvordan er den? Hvordan er bassen i disse i forhold til DM683?
    Er det forskjell på lyden på 99.36 Piano og 99.36 sort matt? Ser at sort matt er mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.36 er absolutt en het kandidat ja. Frekvensresponsen er ikke oppgitt på de. Hvordan er den? Hvordan er bassen i disse i forhold til DM683?
    Er det forskjell på lyden på 99.36 Piano og 99.36 sort matt? Ser at sort matt er mindre.
    Er usikker på frekvensresponsen, men du kan jo sende en mail til XTZ og høre.

Når det gjelder bassen så er den minst i sammen klasse som 683. En fin greie med XTZ er den såkalte room-tuning; du kan teste med og uten de 3 skumproppene i bassportene bak pluss at du kan tune opp og ned noen Hz på diskant og bass med bøylene som følger med:-D .

Piano og sort matt skal spille likt. Litt lavere kabinett på matt pga kabinettets utforming (ovalt bak). Det mest overraskende er jo at lille 99.26 spiller omtrent like tøft!

Jeg bruker 2 XTZ suber i tillegg og deler på 80 Hz, funker veldig bra her i huset. Har prøvd å spille musikk uten subene også og 99.36 klarer seg veldig greit da også....men deilig bass fra subene:-D Ta gjerne en titt på min hjemmekino, så ser du bilder.
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det er veldig delt mening om DM683. Hva vil du si var forskjellen på DM683 og Ikon? Hvilke av de har best/dypest bass? Var ikke FST mellomtonen til DM683 bra?
    RF82 har jeg hatt. Likte de ikke spesiellt godt. Da synes jeg PSB Image T6 var bedre.

Kan forretsen legge til at jeg tror det er noe feil med Dynavoicene mine. Den ene høyttaleren spiller en del høyere enn den andre. Utrolig irriterende når stereobildet blir helt skjevt.
    Ikon var nok mer kontant og kjappere, mens B&W var varmere(Mellomtone/bass). Ingen av dem gikk i kjelleren for å si det slik.

Det som var hovedforskjellen var diskanten. Jeg ble utrolig imponert av bånddiskanten til Daliene.

Jeg satte meg i sweetspot i forhold til begge høytalerene og byttet mellom høytalerene. Dali var åpen, detaljert og tydelig. Selv når jeg flyttet meg rundt i sweetspot. Jeg reiste meg opp i sweetspot, gikk 1+ meter til hver side og lyden var alikevel like tydelig. Dette kunne ikke sies om B&Wene! Jeg syntes at lyden var grøtete og "oppblåst" i sweetspot og (jeg tuller ikke) bedre utenfor!
    Sangen som jeg brukte på denne testen var denne: Animals As Leaders - "CAFO" Prosthetic Records - YouTube

Men som jeg sa i sted: Når jeg hørte på musikk som skulle være slow og med varme lyder, var B&W nesten bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Nja, på tross av at jeg liker RF82 er det ikke akkurat noen fare for at jeg bytter med det første, LS80 koster forøvrig 25K og er vel mer i konkurranse med RF83 enn RF82.
    Når det er sagt: RF82 GRISEBANKER hele ES-serien til JBL, som er i samme prisklasse, med god margin.

Jeg mente altså ikke at rf82 er en direkte konkurrent til høyttalere i 20k+ klassen, men jeg tør nesten påstå at rf82 med rett elektronikk er nærmere feks ls80 (25k) lydmessig på alle parametere, inkludert oppløsning, enn de er Dynavoice til 3-5 lapper.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da skjønte jeg logikken din bedre...

Newcomer Collargol sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Jeg mente altså ikke at rf82 er en direkte konkurrent til høyttalere i 20k+ klassen, men jeg tør nesten påstå at rf82 med rett elektronikk er nærmere feks ls80 (25k) lydmessig på alle parametere, inkludert oppløsning, enn de er Dynavoice til 3-5 lapper.

Er nok enig med deg i den ja. RF-82 er jo en god høyttaler, et av de bedre alternativene på film og volum i sin prisklasse. Ble selv anbefalt den, men falt ikke i smak her hjemme.
    + for at den er lettdreven.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok enig med deg i den ja. RF-82 er jo en god høyttaler, et av de bedre alternativene på film og volum i sin prisklasse. Ble selv anbefalt den, men falt ikke i smak her hjemme.
    + for at den er lettdreven.
    Som jeg vile sagt det: Sist den er, er lettdreven!

På papiret: ja
    I virkeligheten: Nei
    Testet mine med to forsterkere en gammel NAD t744, med den fikk jeg ut 1% av hva høytalerene var god for. Elementene slang og blafret i hytt og pine.
    Med min Yamaha RX-V2067 registrerer jeg knapt bevegelse ved "max" volum.
    Men den blir som en ekstra panelovn. Så dem er ikke lettdreven.

Når det gjelder lydkvalitet:
    De trenger bare litt plass.
    Mine står til vanlig i et 12 m2 rom, er bra lyd i de, men da jeg testet de på stua (25-30m2) ble jeg frelst og jeg ble overbevist om at RF-82 er veldig gode høytalere.
    Kanskje plass var et problem til deg?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •