Dynavoice DF-8, eller Klipsch RF82?? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 125
    Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Typisk elkjøp-tull. Prisen er jo grei, men kven i all verden forventar å få berre ein ht nå dei kjøper seg frontar?
    De har vært tydeligere før når de har solgt bare EN høyttaler. Se f.eks på pakketilbudet som kommer under... Lurer på å bestille denne pakken og angre på abrahamsen settet og dermed ha et par rf-82 for 2500,- Eller selger de EN høyttaler til dette stereosettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hur mycket du än vill gråda på ett redan bra tilbud kommer du inte undan att det står EN komponent om du läser specifikationen. Skulle du få två så är det en bonus, men vill du gambla på det så varsågod.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt et par Dynavoice Definition DF-8 nå på grunn av nyskjerrighet. Disse ser jo utvilsomt bra ut! Dere skal få vite hvordan de spiller i forhold til RF82 som jeg har hatt tidligere. Regner med at jeg har høyttalerne om ca 1 uke. Lover dere å legge ut noen bilder også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg digg digg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer RF-82 fronthøytalere, men noen som kan gi meg svar på om et rom på 25kva er litt "lite" heller burde vurdere RF-62? tenker at kanskje RF-82 blir litt voldsomt?

Noen som har anbefaling på forsterker også? gjerne en 5-1 eller 7-1

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daywalk3r
    Vurderer RF-82 fronthøytalere, men noen som kan gi meg svar på om et rom på 25kva er litt "lite" heller burde vurdere RF-62? tenker at kanskje RF-82 blir litt voldsomt?

Noen som har anbefaling på forsterker også? gjerne en 5-1 eller 7-1
    Neida, 25kvm bør fungere det. Såfremt du investerer i bra elektronikk. En rimelig receiver med pre-out + en god effektforsterker f.eks noe fra emotiva.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på tide at vi får høre fra noen som faktisk har hørt DF-8 snart. Jeg tror det er en god høyttaler, men er spent på om den passer til min type bruk/musikk. Jeg hører mye på rap/hip-hop, soul, rock, og musikk med mye bass i! Er den dynamisk nok? Er det nok trøkk og engasjement i dypbassen?

Leste en svensk test der det blir kritisert at bånddiskanten ikke er så fin å høre på om man synker ned i sofaen, slik at den blir "off-axis".

Med tanke på at jeg hører endel på mp3-filer, så hadde det kanskje holdt for meg å gå ned en tusenlapp og kjøpe M-85 EX i stedet. Det er trøkk og punch i bassområdet som er viktigst for meg.

Hvordan er det med trøkk og punch i Klipsch-en?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm
    Best i klassen. Mulig JBL LS 80 slår de såvidt, men disse koster over tjueK!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på tide at vi får høre fra noen som faktisk har hørt DF-8 snart. Jeg tror det er en god høyttaler, men er spent på om den passer til min type bruk/musikk. Jeg hører mye på rap/hip-hop, soul, rock, og musikk med mye bass i! Er den dynamisk nok? Er det nok trøkk og engasjement i dypbassen?

Leste en svensk test der det blir kritisert at bånddiskanten ikke er så fin å høre på om man synker ned i sofaen, slik at den blir "off-axis".

Med tanke på at jeg hører endel på mp3-filer, så hadde det kanskje holdt for meg å gå ned en tusenlapp og kjøpe M-85 EX i stedet. Det er trøkk og punch i bassområdet som er viktigst for meg.

Jeg venter på mine DF-8. Regner med å ha de i midten av neste uke.
    Hvis du hører mye på mp3, så bør du absolutt vurdere å kjøpe en DAC.
    Jeg har bestillt en Abrahamsen DAC som Elkjøp har på tilbud. Den koster nå 2000 (før 4000)...det er et røverkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Jeg venter på mine DF-8. Regner med å ha de i midten av neste uke.
    Hvis du hører mye på mp3, så bør du absolutt vurdere å kjøpe en DAC.
    Jeg har bestillt en Abrahamsen DAC som Elkjøp har på tilbud. Den koster nå 2000 (før 4000)...det er et røverkjøp.
    Hallo og takk for svar.

Det blir spennende å høre hvordan DF-8 oppleves!

DAC ja, det kunne jeg investert i. Men da må jeg først investere i pc med digital lydutgang. (Eller en annen enhet med digital lydutgang?)

Nå for tiden så brenner jeg ut mp3er på en dvd, som jeg spiller av i blurayspilleren min. Det fungerer ganske greit synes jeg.

En ulempe med å bruke pc til å spille av mp3ene er jo at man selv må justere oppløsningen som skal sendes ut. (manuelt for hver gang man skifter mellom forskjellige oppløsninger bit/khz)

Tar imot tips til løsninger her!

Om det finnes noen type enhet/DAC som takler at jeg kobler til en ekstern harddisk eller flash-minne og har folder-browsing, så er det interessant!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Best i klassen. Mulig JBL LS 80 slår de såvidt, men disse koster over tjueK!
    Javel? Ser jo at Klipsch har høy følsomhet, men går langtfra like dypt som DF-8, på papiret i allefall.

RF 62 (MK-II) er langt dyrere enn Dynavoice, har 6,5" elementer, og går ned til 35 hz. DF-8 har -3 db på 23 hz.

Hadde vært spennende å fått lyttet til begge for å sammenligne!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkel Storm. Med Abrahamsen V6 eller A-DAC kan du koble til pc'n med usb.
    Da funker DAC'en som et eksternt lydkort. Funker veldig bra.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel? Ser jo at Klipsch har høy følsomhet, men går langtfra like dypt som DF-8, på papiret i allefall.

RF 62 (MK-II) er langt dyrere enn Dynavoice, har 6,5" elementer, og går ned til 35 hz. DF-8 har -3 db på 23 hz.

Hadde vært spennende å fått lyttet til begge for å sammenligne!!
    Det er klart. Klipsch går ikke spesielt dypt, men du spørte om punchet. Dvs midbass/trøkk. Jeg har vanskelig for å tro dynavoicene gir kvalitet i det lille ekstra dypet Klipschene ikke er designet for. Tror du må teste de side ved side for å oppdage hvor fantastisk dynamikk du kan få til denne prisen. Tror du vil smile fra øre til øre! På den andre siden har sikkert dynavoicene sine sterke sider, som kanskje passer bedre dine kriterier og smak;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo litt off topic her nå, men spm. er relatert til RF-82.
    Vil en Electrocompaniet ECI-1 upgr. kunne drive RF-82 på en grei måte?
    Eller bør det mere krefter til? Ikke det at en vil guffe så veldig høyt så ofte, men hender jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det står at en DAC "oppskalerer" signalet til 192 khz/24bit, er det helt heldig? Ville jo helst hatt en DAC som automatisk merker hva slags oppløsning signalet har, og tilpasser seg til det.

Mulig jeg fortsetter med min blurayspiller en stund til, den har forresten SACD innebygget, så det er mulig jeg handler noen skiver fra cduniverse.com.

Litt off topic ja, men for meg ser det ut som at Abrahamsen = Electrocompaniet, stemmer det? De ser jo designmessig like ut de produktene deres.

Syncron: Jeg er spesielt nysgjerrig på hvordan DF-8 låter om de blir plassert svært nært inntil bakvegg. (Med/uten den bakre pluggen i) De høyttalerne som jeg har nå (R69 SA), taklet dette overraskende godt. Kan ha noe med at det er to store porter på baksiden, slik at luft-hastigheten blir nokså lav.

Så drar jeg jo nytte av den ekstra romforsterkningen og for meg høres det ut som at bassen er mer "i fase" på denne måten.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Dynavoice DF-8 i hus. Fine høyttalere uten tvil. Når det kommer til kvaliteten, så får du nok ikke særlig mer enn det du betaler for. Jeg legger ut noen bilder av elementene og høyttaleren. Jeg vil kalle disse elementene litt pinglete. 6,5 tommerne i PSB Image T6 veier mer enn disse 8 tommerne. Det nesten ingen dempeull inni kabinettene heller. Jeg har bare fått lyttet på de i 2-3 timer, så lyden kan jeg ikke skrive så mye om ennå. Sånn som de lyder nå, låter det litt flatt og livløst. Jeg kan derimot si med en gang, at disse er IKKE en Klipsch RF82 killer.

Beklager litt dårlige bilder. De er tatt med en HTC Desire S.

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...:twisted:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, sjokkert!

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke tenkt meg om, selv om jeg ikke har hørt akkurat de Dynavoice-høyttalerne du skriver om her, er det en klasseforskjell på Klipsch og Dynavoice.
    Jeg hadde gått for Klipsch, helt klart!

Når det gjelder DAC: Nei, du trenger ikke å ha digitalt ut på pcen, du kjøper en DAC som støtter USB, og så er det bare å spille.
    Abrahamsen A-DAC og Hegel HD2 er eksempler på rene USB-DACer.

Hmmm, leste litt til, og ser at du har kjøpt Klipsch, gratulerer.
    Jeg har hørt Klipsch RF82 spille som en høyttaler til over 10k skal, så det er nok heller elektronikk det skorter på.
    Tror du vil bli veldig fornøyd med lyden i dem, med rett elektronikk.
    Kjenner ikke til Emotiva, men det er nok av brukere på forumet her som kan gi deg tips om hva som spiller bra med klipsch.
    Lykke til i videre jakt på godlyden.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En delvis relevant erfaring;
    Hadde et Dynavoice 5.0 oppsett i et par år, inkl M65 for fronter. Prisen var latterlig lav, og syntes eg ha fått mye for pengene.
    Sommern 2010, hadde Klipsch "lagertømming" av RF serien som sikkert mange husker, og slo da til på RF52 (og RS42, og samtidig en brukt RC35). Etter noen døgn på boden med "innspillings mp3'n" fra Flageborg, tok jeg de opp i stua å testa de direkte mot m65.
    Kort fortalt var knockout i første runde. M65 er smekkfull av elementer, og ser visuelt dominant ut (de doble mellomtonene på 5 1/4", er samme størrelse som bassene på RF52). Men de doble 6.5" i M65 hadde ikke nubsjangs å mache kvalitene til RF52. Det samme gjeler resten av frekvensområdet forøvrig..
    Ikke bare inne i stuen i stereo oppsettet var forskjellen tydelig, også inne i den lille hjemmekinoen var det ikke til å ta feil av.

RF52 vs M65:
    + 300% lyd i en 30% mindre kasse.

PS: en godt voksen kar som var innom å kjøpe LP spillern min, samtdig som RF52 sto i stua(men med drahjelp fra 40hz og nedover fra XTZ subene).. etter noen låter, reise han seg fra stolen med et smil, og sa "drittøft!"

mvh Kai

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •