Dynavoice DF-8, eller Klipsch RF82?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 125
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gi i det minste RF 82 en sjanse! Det er klart, klipsch er ikke for alle ører, og heller ikke for alle rom, MEN hvorfor kjøpe DF 8 i stedet for Klipsch når den er så billig som fem K?!?! Fem tusen for RF 82 er et VARP!! Gi den i det minste en sjanse, ikke minst en sjanse for din egen del til å få en av de morsomste ht som er å oppdrive under 15k.
    Har en kamerat som lytta til DF 8 i et brukbart rom og han likte de, men spesielt underholdene, dynamiske med live-følelse var de ikke! (iflg. han).
    Liker du laidback lyd er kanskje DF 8 et bedre valg, men heller fra ht med for mye smell og til mindre smell, enn omvendt - tro meg, det er vanskeligere.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Gi i det minste RF 82 en sjanse! Det er klart, klipsch er ikke for alle ører, og heller ikke for alle rom, MEN hvorfor kjøpe DF 8 i stedet for Klipsch når den er så billig som fem K?!?! Fem tusen for RF 82 er et VARP!! Gi den i det minste en sjanse, ikke minst en sjanse for din egen del til å få en av de morsomste ht som er å oppdrive under 15k.
    Har en kamerat som lytta til DF 8 i et brukbart rom og han likte de, men spesielt underholdene, dynamiske med live-følelse var de ikke! (iflg. han).
    Liker du laidback lyd er kanskje DF 8 et bedre valg, men heller fra ht med for mye smell og til mindre smell, enn omvendt - tro meg, det er vanskeligere.
    Hvem tenker du på?

Trådstarter? Han har valgt høyttalere.

Men man burde jo i grunn hørt både RF82 og DF-8 dersom man står og vipper mellom dem.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvem tenker du på?

Trådstarter? Han har valgt høyttalere.

Men man burde jo i grunn hørt både RF82 og DF-8 dersom man står og vipper mellom dem.
    Du har rett på begge punkter.
    Ønsket bare å få det frem, slik at folk ikke tror DF 8 og RF 82 er to likestillede kandidater i en eller flere av trådene ang. "høyttalervalg" fremover.

Til trådstarter; gratulerer med kjøp av RF 82! Er de ikke noe for deg, kan du bytte dem i noe annet med et smil om munnen; "en erfaring klokere".
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt DF-8, men RF-82 har jeg hørt flere ganger. Hver gang jeg har hørt de, syns jeg det ble vel masete når det ble spillt høyt. Klipsch er en elsk/hat høyttaler og enkelte her virker dypt dypt forelsket. RF-serien til Klipsch har lenge vært overpriset her i landet og konstruksjonene har heller ikke vært spesielt avanserte. Tilbudsprisen Elkjøp kjører om dagen er i mine øyne mer korrekt. At mange liker Klipsch er flott, men vennligst slutt og avfei andre merker som søppel.

I den aktuelle prisklassen tror jeg DF-8 kan være et flott alternativ for mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en gjenganger at mange mener Klipsch kan bli masete / aggressiv diskant når det spilles høyt.
    Det jeg lurer veldig på, er om folk flest egentlig er klar over at når man spiller høyt med Klipsch, Ja, så er det pokker meg HØYT.

Mange innbiller seg nok at lignende høyttalere spiller like høyt bare fordi det høres sånn ut når man tyner anlegget sitt.
    Da er det fram med db-målern, så ser man hvorfor man går fra vorspiel - fest med skallbank og øresus, etter å ha tyna Klipsch i noen timer.

Eksempel: Ta Dali Ikon 7, og tenk at man tyner de max, og så plusser på enda 10 db... Det går ikke, men om det hadde gått an så tenker jeg at det hadde blitt rimelig slitsomt å høre på.

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå spilt ca 60 timer med klipsch siden lørdag, de har stått og spilt nermest dag og natt.
    Slik det er nå, hadde eg angret om de hadde kostet 10-13k. Men til 5k så kan eg si meg fornøyd.
    Har fremdeles veldig lyst og prøve DF-8, men bruker heller pengene på elektronikk. Emotiva XPA-2.

Klipscha blir nok bedre etthvert som 200 timer nermer seg, men tror ikke de endrer seg så mye at eg hadde vert fornøyd om prisen var 10-13k.
    De var finere og se på enn forventet også. Eg har de svarte, men skulle gjerne ønsket og fått pianolakk på frontplata, som ser alt for mye ut som plastikk. Det er det jo også, men trenger vel ikke og se slik ut på en high end høyttaler til "10k".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir andre boller når de er innspilt.
    Det blir en ny verden med XPA2 tilkoblet.
    High-end golvstående høyttaler begynner et sted mellom 20k og 30k i pris.

At det er en knallbra høyttaler til prisen er det ingen tvil om. Men så var det rommet da, og hva det gjør med lyden.
    Jeg kan ikke ha den typen golvstående i min stue i det hele tatt. Da måtte jeg dratt på med svære greier og mye eq...

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle vel kanskje stått mid-end der da

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Har ikke hørt DF-8, men RF-82 har jeg hørt flere ganger. Hver gang jeg har hørt de, syns jeg det ble vel masete når det ble spillt høyt. Klipsch er en elsk/hat høyttaler og enkelte her virker dypt dypt forelsket. RF-serien til Klipsch har lenge vært overpriset her i landet og konstruksjonene har heller ikke vært spesielt avanserte. Tilbudsprisen Elkjøp kjører om dagen er i mine øyne mer korrekt. At mange liker Klipsch er flott, men vennligst slutt og avfei andre merker som søppel.

I den aktuelle prisklassen tror jeg DF-8 kan være et flott alternativ for mange.
    Noen kan jo mene tilbudsprisen er mer korrekt, men jeg har enda ikke hørt noen høyttalere i samme klasse som rf82 som låter bedre og koster under 10.000kr.
    Med andre ord er prisen 10 lapper meget korrekt i mine ører!

Jeg synes feks rf82 låter bedre eller like bra som konkurrentene:
    Dali lektor 8 (11k). b&w 683 (10k), Dali ikon 7 (14k), Jbl es100 (10k), System audio aura 60 (12k, Xtz 99.36 (8k).

Jeg er klar over at mange også vil foretrekke noen av alternativene over, men tror ihvertfall like mange foretrekker f82 som de andre,
    så at 5000kr er en riktigere pris kan jeg virkelig ikke skjønne 8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsiS14
    Har nå spilt ca 60 timer med klipsch siden lørdag, de har stått og spilt nermest dag og natt.
    Slik det er nå, hadde eg angret om de hadde kostet 10-13k. Men til 5k så kan eg si meg fornøyd.
    Har fremdeles veldig lyst og prøve DF-8, men bruker heller pengene på elektronikk. Emotiva XPA-2.

Klipscha blir nok bedre etthvert som 200 timer nermer seg, men tror ikke de endrer seg så mye at eg hadde vert fornøyd om prisen var 10-13k.
    De var finere og se på enn forventet også. Eg har de svarte, men skulle gjerne ønsket og fått pianolakk på frontplata, som ser alt for mye ut som plastikk. Det er det jo også, men trenger vel ikke og se slik ut på en high end høyttaler til "10k".
    De har mye å gå på enda så du vil nok bli kjempe fornøyd etterhvert

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

hehe vil si det er motsatt! har hatt flere høytalere her det siste året opp til rundt 100000.- og fortsatt så er det RF7mkll samt la scala som står igjen.I kveld kommer også Cornwall lll på besøk,Du får myyye for pengene når du handler Klipsch og de satser mer på lyd enn å bruke høytalerne som rene kunstverk

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe vil si det er motsatt! har hatt flere høytalere her det siste året opp til rundt 100000.- og fortsatt så er det RF7mkll samt la scala som står igjen.I kveld kommer også Cornwall lll på besøk,Du får myyye for pengene når du handler Klipsch og de satser mer på lyd enn å bruke høytalerne som rene kunstverk
    +1
    Er mange høyttallere jeg sikler på, jbl array 1400, swans f1, Audio Physic Virgo 25 etc... men har ikke råd! Og har derfor testa mye forskjellig og funnet ut Klipsch gir mest for pengene for min (og åpenbart mange andres) del.

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5000 billig??? Hva med 2500!!!!

Jeg har aldri hatt noe forhold til klipsch, men med denne prisen fra Elkjøp kunne jeg ikke la være å bestille. Prisen nå er altså utrolige 2497,50!!! 2612,50 inkludert frakt....
    Her er link: Klipsch RF 82 gulvhøyttaler (sort) MKI - Elkjøp

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stopphue
    Jeg har aldri hatt noe forhold til klipsch, men med denne prisen fra Elkjøp kunne jeg ikke la være å bestille. Prisen nå er altså utrolige 2497,50!!! 2612,50 inkludert frakt....
    Her er link: Klipsch RF 82 gulvhøyttaler (sort) MKI - Elkjøp

MERK DEG KANSKE AT DET ER STYKKPRIS! Altså per høyttaler...

Her har du et par: RF82BPAR - Elkjøp

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    MERK DEG KANSKE AT DET ER STYKKPRIS! Altså per høyttaler...

Her har du et par: RF82BPAR - Elkjøp
    Den var godt skjult Blir avbestilling da http://avforum.no/forum/images/icons/icon11.gif

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det var nesten for godt til og være sant at du skulle få et par med rf82 til 2497.-

Eg betalte 5538 inkl frakt (102.- tror eg den var) og trygghetsforsikring.
    Er ikke verre enn og bestille en til da, er ikke nødvendig og avbestille.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk elkjøp-tull. Prisen er jo grei, men kven i all verden forventar å få berre ein ht nå dei kjøper seg frontar?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Typisk elkjøp-tull. Prisen er jo grei, men kven i all verden forventar å få berre ein ht nå dei kjøper seg frontar?
    Som senter eller en ny høyttaler om en blir ødelagt (et element koster 1100 kroner fra importør)

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må velge klipsch, jeg har hatt Dynavoice M-65-Dynavoice F-6 bak og må bare si att rf82 er en helt annen verden, kapper før av meg øra en å gå til bake til dyna-
    rf er en langt bedre ht, ikke noe å lure på, utrolig hva de presterer og så mye juling de tåler, bruker ikke sub på musikk heller og det skulle en ikke tro.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsiS14

mine rf sto på konstant ca 2uker når jeg fikk de, dag og natt
    tv/musikk var ikke noe tilbud den gang og jeg angrer IKKE ett sekund
    de kommer seg å de blir ganske rå med rett elektronikk, I LOVE MY KLIPSCH RF 82:-D

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •