Dynavoice DF-8, eller Klipsch RF82?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 125
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Daggerm
    Takker for svar, begge to.

Nå er jeg veldig usikker på om jeg skal slenge meg på tilbudet fra Elkjøp eller ikke. Klipsch RF-82 mkII kostet 9 990 kr hos Budal Radio. Det er jo nesten det dobbelte av mkI. Er det stor forskjell på mkI og mkII?

Når det gjelder receiver, så må jeg kanskje vente med den saken til jeg har kjøpt høyttalere. Takk for tilbudet

Jeg har peket meg ut denne subben, eller burde jeg gå for en sub fra Klipsch?
    Stor lydmessig forskjell,bedre elementer og delefilter,bedre integrering mellom topp/bunn,ennå mer detaljert topp samtidig som at den er litt mykere,varmere samt mer lettdriven

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Dynavoice lager gode høyttalere de. Vil tro du får mer lyd for pengene med DF-8. Ser det er en del andre tråder hvor det klages på at RF82 både er for masete/skrikete og ikke har nok trøkk.
    Hørt om matching? de spiller helt rått til prisen,langt bedre enn de du har i din avatar.Kansje du skulle teste ut Dynavoice hehe

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Har hørt ganske mange forskjellige Klipsch høyttalere, og synes de låter bra, men synes det kan bli litt skriketet til tider, spesielt på musikk i sjangeren metal.
    Hææ... Klipsch er jo i metal sjangeren!
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Newcomer Daggerm sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Stor lydmessig forskjell,bedre elementer og delefilter,bedre integrering mellom topp/bunn,ennå mer detaljert topp samtidig som at den er litt mykere,varmere samt mer lettdriven
    Takk for bra svar.

Tror kanskje jeg venter med å kjøpe da, og satse på at mkII kommer på tilbud i nærmeste framtid, evt. gå for et annet merke i samme prisklasse (?).

Tror du denne vil passe bra til Klipsch?

Og kan Harman Kardon AVR360 receiveren min takle alt sammen?

På forhånd takk.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffet over at trådstarter ikke prøver seg på DF-8... Jeg nekter å tro at du ville blitt skuffet. Må være noen som tørr å gå for Dynavoice sin litt mer påkostede serie. Når man tenker på hvor god kritikk M-65 og F-6 har fått opp gjennom tiden, så kan ikke disse være noe verre. De er nødt til å være gode, rett og slett... Hvis ikke så kan du jo også vurdere de NYE M-85 EX.

Dynavoice Challenger M-85 EX Black oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Har troen på disse også, og er nok enten DF-8 eller M-85 EX jeg vil gå for neste gang hvis det ikke blir impulskjøp eller andre gode tilbud å finne.

Hadde vært meeeget interessant å hørt hva du hadde å si om en av dem hvis du skulle gå for en av de.

Og angående forsterker så hadde jeg en NAD T754 på et par QLN Artech 8 tidligere. Disse er det også horndiskant på og jeg syns de ble litt skrikete. Men det fungerte bedre sammen med min AVR-255 fra Harman som jeg kjøpte etterpå. Virket som om det var nok kraft og lyden ble mykere. Så jeg vil også tro at det er nok kraft i AVR-360 til å drive både Klipsch og Dynavoice i stereo

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i grunn litt "skuffet" av meg selv også. Men er igrunn fornøyd med valget mitt. Gleder meg til og få de i hus, satser på fredag/lørdag.
    Har ikke en minste tvil om at DF-8 er bra høyttalere!
    Hadde jo vert litt stas og vert den eneste med DF-8 her inne, men det gikk ikke den vegen denne gang.

Hadde ikke elkjøp hatt RF82 på tilbud, så hadde det DEFINITIVT blitt kjøp av DF-8!
    Det var synet av dem som gjorde at eg bestemte meg for og skifte ut høyttalerene, var i dialog med surround.no og var 1 mail fra og bestille da det dukket opp en kvittrende fugl som sa at det var tilbud på RF82. Det var da denne tråden ble startet fordi eg var i tvil.

Men om noen kjøper seg DF-8, så post det hvertfall på forumet og la oss vite hvordan dem er!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om matching? de spiller helt rått til prisen,langt bedre enn de du har i din avatar.Kansje du skulle teste ut Dynavoice hehe
    Har du hørt disse Eddie ? Ellers må jeg si jeg liker Monitor Audio silver serien mye bedre en de gamle rf ene og jeg har tross alt gitt de en god fair sjanse føler jeg, men heldigvis er smaken som baken delt. Personlig ville jeg aldri kastet bort fem tusen på dynavoice høytalere har hatt det også og de var mildt sagt dårlige meN hvis trådstarter liker de så for all del, men klipsch er ikke for alle og bør matches med god elektronikk for å yte godt noe som ofte koster penger.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Personlig ville jeg aldri kastet bort fem tusen på dynavoice høytalere har hatt det også og de var mildt sagt dårlige

Tørr jeg da spørre hvilke Dynavoice høyttalere du har hatt som ikke var verdt det du betalte for de? Dynavoice er vel ikke akkurat kjent for å ikke gi deg mer enn du betaler for...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie:

Har du hørt Dynavoicene det er snakk om? DF-8.

Og 30 dager tilsvarer 720 timer. Dersom du mener det er for lite tid, så bør man kanskje vurdere andre høyttalere.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si at en høyttaler som er så kresen på matching og plassering er en god konstruert høyttaler. Har du hørt RS8 og RF82 side om side?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si at en høyttaler som er så kresen på matching og plassering er en god konstruert høyttaler. Har du hørt RS8 og RF82 side om side?
    hehe monitor audio er ikke min smak takk,du måtte bare høre den når du/dere klarer og sammenligne dunavoice med klipsch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg ikke det er mange høytalere du ser på som godt konstruert!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Tørr jeg da spørre hvilke Dynavoice høyttalere du har hatt som ikke var verdt det du betalte for de? Dynavoice er vel ikke akkurat kjent for å ikke gi deg mer enn du betaler for...
    Nå er vel ihvertfall klipsch kjente for å gi mye for pengene!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Eddie:

Har du hørt Dynavoicene det er snakk om? DF-8.

Og 30 dager tilsvarer 720 timer. Dersom du mener det er for lite tid, så bør man kanskje vurdere andre høyttalere.
    Det jeg skulle frem til er at du skal spille veldig mye musikk på de 30 dagene.Nei har ikke hørt DF-8 men de jeg nevnte tidligere

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg ikke det er mange høytalere du ser på som godt konstruert!!!

Nuvel....Når er RF serien rimelig enkel sånn teknisk sett.

Når det er sagt, så er stort sett alt av hornhøyttalere kilne på elektronikken. Høy følsomhet gir små marginer for støy og andre ulyder som elektronikken dytter ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg skulle frem til er at du skal spille veldig mye musikk på de 30 dagene.Nei har ikke hørt DF-8 men de jeg nevnte tidligere
    Man kan vel egentlig bare se på hvor mange elementer man får til 5k og så regne ut hvor mye hvert element kan koste. Blir ikke akkurat store summen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA er faktisk mer kresen på plassering enn Klipsch sånn generelt. Domer sprer mye mer, og er følgelig mer touchy på plassering i forhold til vegger/tak.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lytteinntrykk av DF-8 !

Av Tellus82 på Minhembio.com.:

"Har gjort lite mätningar i tombstone idag med en behringer ecm-8000 på DF-8, de går förvånansvärt djupt måste jag erkänna, -3dB i mitt lyssningsrum blir ca 24Hz, detta med den övre porten pluggad, kör man med bägge öppna så höjs -3dB punkten med nästan 15Hz plus att dom får en ganska ordentlig puckel mellan 50-70Hz. I övrigt så är dom faktiskt mätmässigt ganska neutrala i mitt lyssningsrum åtminstonde. Band diskanten uppvisar dock en mindre trevlig egenskap, sitter man nersjunken i soffan så hamnar man garanterat under den, alltså off axis verikalt och då visar den en ganska otrevlig respons med rätt kraftiga dippar över 10kHz. on axis på band diskanten däremot är DF-8 närapå spikrak från 4kHz & upp förutom en smärre avrullning över 15kHz.
    Från 100Hz upp till 3kHz är det lite mer vanskligt (några dippar & toppar inom +-10dB) men det beror till 90% på placering, rum & mätposition än nåt annat, flyttar jag runt lite på högtalarna ändras responsen ganska kraftigt men jag lyckades få till en ganska rak kurva till slut.

Efter de manuella mätningarna/flyttandet gjorde jag en audessey mätning och responsen vart då riktigt rak, enda skönhetsfläcken jag får i mitt rum är en liten puckel vid 100Hz & dip vid 150Hz men det beror inte på högtalarna då alla jag mätt visat samma puckel & dipp i detta rum (QLN 604mKII, Audio Pro A.100, Canton LE 470 & ett flertal subbar)

Att band diskanten har såpass dålig off axis vertikalt kan va bra & ta i beaktande vid ett eventuellt köp, på DF-8 hamnar dom nämligen ganska högt upp i förhållande till normal lyssningshöjd. Sitter man nersjunken så får man per automatik en ordentlig avrulling uppåt i frekvens jämfört med on axis.

Efter en dags tweakande så har jag då fått till en väldigt rak frekvenskurva & på köpet har jag också fått en löjligt bra stereobild, ibland måste jag titta en extra gång att stärkarn verkligen står på stereo läge & inte surround. Kan va lite svårt att beskriva ljudet de förmedlar men jag står fast vid min tidigare analys, de är laid back i stilen, åtminstonde jämfört med de canton jag lyssnat på men de har tillräckligt med information i toppen för att inte bli riktigt mörka. På lite hårdare musik såsom in flames, mustasch kommer stampa takten känslan jäkligt fort och dom är jäkligt sköna & lyssna på, på elektroniskt såsom daft punk, pendulum, robyn etc kan dom kännas lite tunna i de nedre registren men det är nog personlig smak mer än något annat. För de som letar efter basmonster bör nog titta efter nåt annat, missförstå mig rätt dock, du kan mangla på rejält med dessa burkar utan antydan till att låta illa & vid filmtittande vette tusan om du ens behöver en sub (såvida du inte gillar massor med bas) "

scenic
    "Det där med banddiskanten..låter det illa när man sitter i soffan och lyssnar?
    om man köper de så är det bast att stå up hela tiden när man lyssnar?
    Nu blev man osäker, tänkte faktiskt köpa ett par sådana........"

Tellus82
    "Nej illa låter det inte men det beror lite på hur nära man sitter, desto närmre & lägre du sitter desto högre vinkel får du & då får band diskanten en ganska brant avrullning uppåt i frekvens, det får de flesta diskanter om man ska vara helt ärlig men dessa lider något mer av det. Sitter du mer än 2½ meterifrån kommer du inte märka av det allt för mycket. Jag har en väldigt låg soffa och jag har dessutom inte mer än 2,2 meter till högtalarna och då märker man faktiskt av skillnaden om man sträcker lite på sig. "
    Vedlegg 82965Vedlegg 82966Vedlegg 82967 8)
    Dynavoice - Definition

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt DF-8, men jeg tror jeg ville likt den langt bedre enn Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står i akkurat samme dilemma nå! Vil gjerne hørt litt flere syn på df8 før jeg bestemmer meg. Er det virkelig så få som har kjøpt disse?

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •