Dynavoice DF-8, eller Klipsch RF82?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 125
    Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bestilte RF82 i dag, får de muligens til helga.
    Har også tatt forsterkeren fra en Yamaha YST-SW1500 som eg har stående og satt den på 21" subben og satt cerwin vega effektforsterkeren til og samle støv. Funket meget fjell med Yamaha på den
    Nermer seg bedre lyd nå.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    En kompis fikk endelig sine RF-7mkII i helgen, må si jeg ble litt overrasket over hvor liten sweatspot blir med Tractrix Horn.
    Det med sweatspot er jeg helt enig i. Det er 1 av grunnene til at jeg solgte mine RF82 bare etter 1 uke. Klipsch bør absolutt testes før man kjøper.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Det med sweatspot er jeg helt enig i. Det er 1 av grunnene til at jeg solgte mine RF82 bare etter 1 uke. Klipsch bør absolutt testes før man kjøper.
    Nå synes ihvertfall jeg at Klipsch har et stort sweetspot menmen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har ikke hørt den men hørt Dynamite 12,M-85 + et par andre og det er rett og slett dårligere på alle parametere og som sagt i en annen klasse.Glem heller ikke at Klipsch gir utrolig mye i forhold til pris.Faktisk så blir det litt komisk å sammenligne et midt/highend merke mot disse
    Eneste jeg finner komisk her er denne "synsingen fra hofta" uten å ha hørt de høyttalerene som trådstarter spør om. Når det gjelder "mye for pengene" påstanden, så er vel det noe man hører langt oftere om Dynavoice enn Klipsch. Jeg har ingen formening om hvilke av disse to trådstarter burde velge (ja jeg ser han har valgt), for jeg har ikke hørt begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikke mine RF-82 i går, testet de ikke mere en et kvarter etter arbeid, men fikk noen inntrykk.
    Først og fremst må du regne med å bruke lang tid på plassering. Etter jeg koblet opp hørtes det ut som om ene høytaleren var snudd opp ned og den andre stod med bakenden mot meg.
    Det er vell på grunn av de horndiskantene.
    En annen ting er at de ikke trykket like mye som jeg trodde de skulle gjøre, det er pga at jeg har en lite strømsterk forsterker og at de er helt nye.

Men midtbassen var en helt annen en den er på mine gamle Dynavoice F6
    Det var ikke grom og høy bass opp til 80 Hz (Subwoofer) og ikke noe mellom 80 og 250 Hz. (Høytaler)
    Nå er det gjevn og fin bass deler faktisk på 40 Hz nå å da er det supert med bass, gjevn og fin bass.

Tror du blir fornøyd med RF-82

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine svar her..
    Viste det kom til og bli sånn at de fleste ropte ut klipsch, ingen over, ingen ved siden.
    Og at det er vanskelig og velge når ingen andre har desse DF-8.
    Har igrunn vert fornøyd med M65, helt til DF-8 dukket opp og eg fikk se designet på DF-8. Tenkte med meg selv at DF-8 er dyna sin "heftigste" serie, nye elementer, nytt design, og den hadde 8" og ikke 6".
    Da slo det meg at de MÅ være omtrent dobbelt så gode som M65?!

Men, som sagt. Klipsch høyttalerene kan sikkert selges for samme pris som eg kjøpte dem for. Tror det er siste dag med tilbudet i dag.
    Men eg kommer nok til og bli fornøyd med klipsch, vet det spiller bra. Men det var liksom designet på DF-8 som bare var "måtte ha".

Får se om det heller blir noe pianolakk på Klipsch høyttalerene med tiden.
    Må bare forsikre meg om at forsikringa gjelder i tilfellet. Kjøpte med 3 års elkjøp trygghetsforsikring.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk trådstarter er den eneste som har hørt DF-8
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for det du synes selv er best , men dynavoice df-8 så fete ut di....men det er klipsch rf82 å da....

Newcomer Daggerm sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To spørsmål (sorry hvis jeg er off-topic nå):

Er det Klipsch RF82 mkI eller mkII Elkjøp har på tilbud? Hvor kan jeg evt. få tak i mkII?

Og jeg har Harman Kardon AVR360 receiver, er denne bra nok for disse høyttalerne?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp hadde mk1 på tilbud.
    2x70w i stereo hørtes lite ut, men er jo ikke værre enn og teste og evt bytte ut recieveren, eller kjøpe en effektforsterker.
    Emotiva XPA-2 (2x300w) eller UPA-2 (2x125w) eller noe annet lignende.

Eg og en kamerat lurer i og handle noen Emotiva blokker, men ikke med det første. Du får hyle ut om du er intressert du også. Ser du bor i haugesund, 20 min unna.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice lager gode høyttalere de. Vil tro du får mer lyd for pengene med DF-8. Ser det er en del andre tråder hvor det klages på at RF82 både er for masete/skrikete og ikke har nok trøkk.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Dynavoice lager gode høyttalere de. Vil tro du får mer lyd for pengene med DF-8. Ser det er en del andre tråder hvor det klages på at RF82 både er for masete/skrikete og ikke har nok trøkk.
    Det du beskriver i nederste linje er feil matching og feil plassering....
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daggerm
    To spørsmål (sorry hvis jeg er off-topic nå):

Er det Klipsch RF82 mkI eller mkII Elkjøp har på tilbud? Hvor kan jeg evt. få tak i mkII?

Og jeg har Harman Kardon AVR360 receiver, er denne bra nok for disse høyttalerne?
    Ser du er fra Haugesund8) Budal radio i kopervik selger Klipsch mkII.
    Tror Elkjøp selger mkI
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer Daggerm sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, begge to.

Nå er jeg veldig usikker på om jeg skal slenge meg på tilbudet fra Elkjøp eller ikke. Klipsch RF-82 mkII kostet 9 990 kr hos Budal Radio. Det er jo nesten det dobbelte av mkI. Er det stor forskjell på mkI og mkII?

Når det gjelder receiver, så må jeg kanskje vente med den saken til jeg har kjøpt høyttalere. Takk for tilbudet

Jeg har peket meg ut denne subben, eller burde jeg gå for en sub fra Klipsch?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS funker nok fjell. Bruker selv Fence 21" på en yamaha yst-sw1500 forsterker, og det funker meget bra, selv om fencen er PA. Men hver sin smak, eg liker mye bra bass.

Har hørt at diskanten er mildere i mk2, mer har ikke eg hørt.. Kanskje noen andre vet mer.
    Men vær kjapp, tror det klipsch tilbudet går ut i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er jeg veldig usikker på om jeg skal slenge meg på tilbudet fra Elkjøp eller ikke. Klipsch RF-82 mkII kostet 9 990 kr hos Budal Radio. Det er jo nesten det dobbelte av mkI. Er det stor forskjell på mkI og mkII?

Når det gjelder receiver, så må jeg kanskje vente med den saken til jeg har kjøpt høyttalere. Takk for tilbudet

MkII har forbedret en rekke ting. Blant annet bedre delefilter og diskant. Uansett vil MkI være MASSE for pengene når vi snakker et slikt tilbud. Jeg gikk selv for klipsch rf 62 mkI da jeg ikke syns mkII var verdt de ekstra kronene - og jeg angrer ikke på mkI.

Når det gjelder sub'n har jeg ikke hørt den selv, men lest mye bra om den. Go for it!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk at mk1 også kostet 9 990kr for under 1 år siden.8) :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig litt synd at trådstartar ikkje gjekk for Dynavoicane, då det hadde vert artig å høyrt hans erfaringar frå dei. Såg jo unekteleg bra ut. Har berre høyrt M-65, og vart positivt overraska.

Men til gjengjeld så er 5000kr for RF-82 eit kupp det er vanskeleg å bomma med.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du har 30 dagers returrett hos Elkjøp om du ikke skulle bli fornøyd med Klipsch.

Har hørt ganske mange forskjellige Klipsch høyttalere, og synes de låter bra, men synes det kan bli litt skriketet til tider, spesielt på musikk i sjangeren metal.

Dynavoice har jeg aldri hørt.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Husk at du har 30 dagers returrett hos Elkjøp om du ikke skulle bli fornøyd med Klipsch.

Har hørt ganske mange forskjellige Klipsch høyttalere, og synes de låter bra, men synes det kan bli litt skriketet til tider, spesielt på musikk i sjangeren metal.

Dynavoice har jeg aldri hørt.
    hehe 30 dager er ikke nok til å spille inn Klipsch,da må du ihvertfall gå til det ekstreme

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •