budsjett 500.000 beste hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Litt inspirasjon. Med et slikt budsjett kan man tenke i slike baner.

Så bra har jag aldrig hört Billie Jean - Euphonia Audioforum
    Hehe dæven steike. Sikkert svinebra lyd her ja

Er vel noe dedikert som Alcons eller slike JBL system som dette man skal ha om man skal ha den beste "kino" lyden til film

Var jo ikke så aller værst priset disse JBL greiene, om det er de samme som linket til litt lenger opp fra "kinorommet"

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    300k+ på rommet og resten på anlegget eller noe i den duren. Det er lettere å oppgradere utstyret i ettertid enn rommet iaf...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 ville brukt mye penger på å lage et helt sinnsykt rom jeg i første omgang.

Så kan du jo bare begynne kjøpe noe smått til 100k feks, et stort klipsch oppsett hadde jo spilt utrolig bra om rommet var 100% topp

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Cornwall lll/la scala i front med Heresy lll som senter og bakhøytalere.Stor receiver fra Anthem eller Onkyo evt Yamaha med en strømsterk effekt forsterker.Som ren film sub så har du jo feks svs ultra,sunfire etc,et par av de burde vel være nok! Sony sin pj på tilbud til 35 lapper er vel en bra pris.Fyll på med et curvet lerret og en anamorfisk linse

AVshop.no / SONY VPL-HW30ES SXRD-projektor Full-HD 3D-Bundle

AVshop.no / DreamScreen V4 ProCurve HD 2.35:1 230cm / 100"

AVshop.no / Prismasonic Anamorfisk Linse HD-6000F 1080P Black

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL har mye gromt !! Array, Synthesis, K2 osvosv!! verdt å sjekke ut!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teufel Audio | System 10

Teufels råeste oppsett?

Bygge ut med enda en sub og 2 ekstra surround kanaler.

Frontene bak lydtransprent duk.

Krever mye effekt, men får jo økt headrom(mindre effektbehov) i et rom mindre enn 150kvm

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    JBL har mye gromt !! Array, Synthesis, K2 osvosv!! verdt å sjekke ut!
    +1 Jeg nevnte Klipsch men også Jbl har mye bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvorfor får jeg følelsen at denne kompissen ikke fins og trådstarter vil bare vite hva som er det aller beste? 8)

Som noen andre har nevnt så er hi-fi såpass ekstremt at 500 000 NOK er laaangt unna det beste mann kan få, selvom det er 10 ganger så mye penger som de aller fleste av oss på avforum bruker, og 100 ganger så mye som ola nordmann har i stua tenker jeg

Hvis du vil ha den aller beste hjemmekinoen må du bestille deg en herfra:
    Kipnis Home Theaters

Den du ser er Ciné Beta til en verdi av $6 million (30+ mill NOK!!) men det fins også Ciné Gamma som er hovedsaklig en mindre, nedskalert versjon av Beta.

Ciné Gamma koster $100,000 som per dags dato er 565 329 NOK.

Uten å vite så fryktlig mye om dette, så er det nok en Ciné Gamma eller Ciné Beta jeg hadde skaffet meg første øyeblikket jeg vant lotto'n :-D

her er bilde:

og noe specs

Sony SRX-S110 4096x2160p 11,000 ANSI lumen projektor (Tror det er bytte ut mot nyere modell som har 20 000 ANSI lumen)
    48 X 400watt McIntosh MC2102 stereo forsterkere
    8 X Crown Macro Reference 2800 watts stereo forsterkere
    10 X Snell THX Music & Cinema Reference Towers
    3 * Snell LCR2800
    16 X Snell SUB 1800 18" basser

Hele Snell THX Reference anlegget fra "1hz til 102,500hz @ 142dB/SPL" eller noe sykt noe
    Pga det troligvis stemmer, ts har nesten ingen poster å en venn av han som har 0 poster skal kjøpe 500k kino anlegg? Get out of town!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg ville ha gått for jbl eller bw , eller du kan nå lese om disse XTZ Divine 100.49 Pianolakk Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

klipsch igjen er gode høytalere , men di er virkelig masete høytalere , vist du ikke velger riktig utstyr til dem + rommet og aukustikken spiller ein stor rolle...klipsch er rett og slett ein krevende høytaler...

xtz devine koster 39900 , men spiller som di skulle koste fleire hundre tusen...
    di har fått utrolig bra på testene......

Verdens beste høyttaler til denne prisen?
    Det er hva vi mener.

"Divine er et par høyttalere som totalt redefinerer hva slags lydkvalitet det er mulig å får for pengene"
    Hjemmekino nr 4/2011

XTZ Divine 100.49 ble testet i bladet Fidelity januar 2011.
    Ansvarlig redaktør Knut Vadseth skriver bl.a. :

"Champagne til bruspris!"

"Jeg vet knapt noe annet High-End produkt som gir et så ekstremt kvalitetsinntrykk i forhold til prisen som Divine!"

"Disse gigantiske high-endere er det nærmeste vi kan huske å ha kommet drømmen om 90% av lyden til 10% av prisen!
    Vi må i hvert fall sammenligne med mange ganger så dyre høyttalere da de liktprisede enten er mye mindre - eller mye
    dårligere!"

I det svenske bladet HiFi & Musik, ble Divine kåret til Årets Høyttaler 2010/2011.

så har jeg hadt ein halv million så skulle jeg ha kjøpt 4 av disse , uten å blunke ein gang...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til et rent kino oppsett ville jeg nok valgt noe annet en XTZ divine. Men for all del gode høyttalere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    jeg ville ha gått for jbl eller bw , eller du kan nå lese om disse XTZ Divine 100.49 Pianolakk Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

klipsch igjen er gode høytalere , men di er virkelig masete høytalere , vist du ikke velger riktig utstyr til dem + rommet og aukustikken spiller ein stor rolle...klipsch er rett og slett ein krevende høytaler...

Hva legger du i masete?
    Hvilke høyttalere er det som ikke låter dårlig med feil elektronikk?
    Hvilke høyttalere er det som låter bra i et dårlig rom?
    Hvem er det som legger 500k i en kino uten å gjøre noe med akustikken? Det er bare tullete.

Hadde det vært jeg som hadde hatt et slikt prosjekt så hadde jeg brukt lang tid på å høre/prøve høyttalere. Det kan bli dyrt å kjøpe noe som ikke du liker. spesielt i disse prisklassene det er snakk om. Og laget et rom som hadde passet bra til høyttalerne.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titta litt mer på disse:

JBL 4670D, kinosystem med grunnprofil, 600W passivt filter – LydRommet

Hva vil det si at det har passivt filter fremfor aktivt filter?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino

xtz devine koster 39900 , men spiller som di skulle koste fleire hundre tusen...
    di har fått utrolig bra på testene......

Verdens beste høyttaler til denne prisen?
    Det er hva vi mener.

"Divine er et par høyttalere som totalt redefinerer hva slags lydkvalitet det er mulig å får for pengene"
    Hjemmekino nr 4/2011

XTZ Divine 100.49 ble testet i bladet Fidelity januar 2011.
    Ansvarlig redaktør Knut Vadseth skriver bl.a. :

"Champagne til bruspris!"

"Jeg vet knapt noe annet High-End produkt som gir et så ekstremt kvalitetsinntrykk i forhold til prisen som Divine!"

"Disse gigantiske high-endere er det nærmeste vi kan huske å ha kommet drømmen om 90% av lyden til 10% av prisen!
    Vi må i hvert fall sammenligne med mange ganger så dyre høyttalere da de liktprisede enten er mye mindre - eller mye
    dårligere!"

I det svenske bladet HiFi & Musik, ble Divine kåret til Årets Høyttaler 2010/2011.

så har jeg hadt ein halv million så skulle jeg ha kjøpt 4 av disse , uten å blunke ein gang...
    XTZ høyttalere i et budjsett på en halv million ?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Pga det troligvis stemmer, ts har nesten ingen poster å en venn av han som har 0 poster skal kjøpe 500k kino anlegg? Get out of town!
    Yepp. Var derfor jeg nesten tullet bort med forslag til en Sony 4KHD proff projektor 60,000 watt med mcintosh og Snell THX Reference anlegget til 30-40 mill

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok tror jeg fant ut dette. et aktivt filter sitter før forsterkeren, mens et passivt filter sitter etter forsterkeren?

Men det betyr at passive høytalere har delefilter innebygd i høyttaleren, mens aktive høyttalere ikke har noe delefilter inni seg men er avhengige av et ekstern delefilter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de fleste høytalere har passive delefiltere. Har du aktiv deling vill det si at du deler frekvensen før effektforsterkerene sånn at du har en kanal til f.eks bass og en til mellomtone og en tredje til diskant. Dette er det mest vanlige i PA og proff kino. Aktive høytalere vill bare si at forsterkeren sitter i høytaleren. Om det er aktiv deling på de har den flere forsterkere inniseg for å ta seg av de forskjellige frekvensområdene.

Jeg ville holdt meg unna JBL sine proff serier. De meste jeg har hørt der er ikke mye og skryte av. Alcons derimot har jeg veldig god erfaring med. Men det skal litt til og få det til og låte orntlig. Må nok inn med en del EQ osv. Men hva med nye Alcons CR4 Har kunn hørt Alcons CR5 men det er også noe av det beste jeg har hørt innenfor kinolyd. Eventuellt B&W sin custom serie, har aldri hørt den men den virker veldig inntresant på arket. Ville også gått for baffell vegg hvis dette er 100% dedikert kinorom og ikke skal brukes til musikk.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha ok, fant en annen tråd her, der mente de at forsterkeren ikke nødvendigvis måtte sitte inni/på høyttaleren for at den skal være aktiv. Men uansett, ble litt klokere på temaet, klar over delefiltre osv, bare skjønte ikke helt begrepene aktivt og passivt delefilter.

Var en annen som hadde JBL proff serie som visstonk spilte helt KONGE, men han hadde sinnsykt med absorbering og diffusering osv, og spilte blant annet med mcintosh :P

Leste også at disse JBLene trenger helst MYE plass, altså ikke noe for hvermansene sin lille hjemmekino :P Alcons er forsåvidt griselekkert men er jo hakket dyrere :P

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva legger du i masete?
    Hvem er det som legger 500k i en kino uten å gjøre noe med akustikken? Det er bare tullete.
    Det er sikkert en god del. Man kan heller snu spørsmålet på hodet: Hvor mange som har dyre anlegg, gjør seriøse akustiske tiltak? Her på berget er det nesten ingen.

Det er i alle fall ikke noe problem å legge mye penger i rommet.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herregud, det var noen syke kinoer. Hva i allverden slags materiale er det bildet nummer 4 har i taket?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    herregud, det var noen syke kinoer. Hva i allverden slags materiale er det bildet nummer 4 har i taket?
    Ikke sikker, men ville tro det er en type QRD diffusor. På siste bilde ser det ut som at det er brukt RPG waveform diffusor, sikkert custom made. Noe slikt:
    RPG Diffusor Systems

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •