hvordan kan jeg få 5.1 lyd ut av laptoppen min?j

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan kan jeg få 5.1 lyd ut av laptoppen min?j

Jeg bruker en laptop som htpc pg så langt har kost meg masse med aktivt 2.1 system fra argon sammen med argon ha2 dac.

Nå har jeg flytta til ny kåk i bangkok å merker at d er på tide å få et lite 5.1 anlegg i stua. Hva vil være den beste måten å gjøre dette på? Regner med dacen er ubrikelig nå siden den bare støtter 2.1? Og lydkortet på laptoppen er helt ubrukelig som på alle laptopper.

Hvordan bør jeg best gå frem her?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Jeg bruker en laptop som htpc pg så langt har kost meg masse med aktivt 2.1 system fra argon sammen med argon ha2 dac.

Nå har jeg flytta til ny kåk i bangkok å merker at d er på tide å få et lite 5.1 anlegg i stua. Hva vil være den beste måten å gjøre dette på? Regner med dacen er ubrikelig nå siden den bare støtter 2.1? Og lydkortet på laptoppen er helt ubrukelig som på alle laptopper.

Hvordan bør jeg best gå frem her?
    Siden du sikkert ikke har 5+1 høyttalertilkoblinger på laptop-en (og om du hadde det, ville du ikke ønske å bruke dem), er løsningen å sende ubehandlet dolby digital eller DTS til en ekstern surround-receiver. Hvis du ikke har digital lydutgang fra PC-en (som heller ikke er vanlig, men det finnes på mac, en lite kjent funksjon er at hodetelefonutgangen på macbook også er en optisk digital utgang), må du kjøpe et eksternt lydkort (typisk noe du kobler på via USB).

Jeg vil tro at kvaliteten på dette er ikke så nøye (antar jeg, har ikke prøvd), du er uansett ikke interessert i den DAC eller signalbehandling som følger med, du skal bare sende et ubehandlet DD eller DTS-signal direkte fra filmen, gjennom en digitalkabel til en receiver. (Vet ikke hvordan dette er med spill, da trenger man kanskje noe signalbehandling for å lage DD/DTS-signalet).

feks noe slik
    Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så alt jeg trenger er en 5.1 forsterker? Som keg kobler optisl til det creative lydkortet? Hva er d som utgjør lydlvaliteten da? Lydkortet eller forsterkeren?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk/digitalt fra PC til Reciver er det DACen i reciver som prosseserer lyden, ikke i lydkortet ditt. Så du trenger bare en reciver ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •