sub som kan hamle opp med SVS?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    hvorfor lurte du på det
    Lurer vel egentlig ikke...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Spiller bra den. Har hatt den hjemme i stua til test, men er i en helt annen verden enn Ultra'en når vi snakker trøkk nede i dypet. Er fryktelig få små lukkede SUB'er som kan måle seg med Ultra'en i dypbass, og i samme prisklasse vil jeg si omtrent ingen.
    har jeg vert tråd starter har jeg ville gått for 2 sånne SVS PC12-NSD DSP Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS uansett om han er ut etter noe som er like kraftig innefor prisklassen , så er det ingen som slår svs på film uansett...da må man i hvertfall mye meir opp i pris....etter min mening

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Import av en Rythmik hade i alla fall jag gjort hellre än köp av SVS.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke mindre lyst på en JL Audio Fathom 113 når jeg leste dette

"The panel of listeners was shocked that something so compact could deliver such visceral bass. This is the first subwoofer that delivers on the promise of small size with true subwoofer performance"

At den nesten klarer å følge en PB-13 Ultra hele veien ned til 20Hz, er ikke annet enn sinnsykt rått :twisted:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"The panel of listeners was shocked that something so compact could deliver such visceral bass. This is the first subwoofer that delivers on the promise of small size with true subwoofer performance"

At den nesten klarer å følge en PB-13 Ultra hele veien ned til 20Hz, er ikke annet enn sinnsykt rått :twisted:
    Gleder meg til min (endelig) kommer.. Ikke fryktelig mye som skiller i dypet nei, men betydelig mindre og penere i en ikke dedikert kino, og ekstrem slaglenge! Jeg gleder meg!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan skriver under på at Fathom er RÅTT! Den er også meget kapabel til musikk, noe som ikke er SVS sin sterke side.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Snell 1800 subwoofer? 18" bass element som letter går under 17hz

SNELL Sub-1800 Subwoofer | eBay

Er de som tilhører Snell Type A Reference / Snell THX Music & Cinema Reference

$600 brukt må være et godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror på film skal det vanskelig gjøres å utkonkurere ultraserien til svs i samme prisklasse. På musikk er det selvsagt mange flere som slenger seg inn i konkuransen. Ellers er vel velodyne veien å gå.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når en først skal gå for JL... Twin Gotham Subs - YouTube

Eller Paradigm Sub-1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og bygge selv ?

Bygg Jbl 4645C

JBL 4645C, 800W sub med 18" 2242H, THX – LydRommet

Kjøp element fra USA ca- 6000

Så kjøper du en crown xti 4000 fra eBay. ca 5500 ( kan også finne billig på finn.no )

Total pris ca - 13000kr med planker og alt som må til for å bygge kasse.

Jeg driver 2 hjemme laget 4645C med en brokoblet crown xti4000 å det klarer den fint :-D

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Jeg tror på film skal det vanskelig gjøres å utkonkurere ultraserien til svs i samme prisklasse. På musikk er det selvsagt mange flere som slenger seg inn i konkuransen. Ellers er vel velodyne veien å gå.
    Når jeg hadde 1stk ultra hadde jeg dd18 på besøk, og jeg var ikke mektig imponert.. Når man får flere ultra for den prisen så blir ytelsen vanskelig å slå..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Når jeg hadde 1stk ultra hadde jeg dd18 på besøk, og jeg var ikke mektig imponert.. Når man får flere ultra for den prisen så blir ytelsen vanskelig å slå..
    Må si meg enig her. Hadde også en DD18 til test, og med tanke på prisen ble jeg alt annet enn imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var de nye dsp dd 18? trodde disse skulle være noe av det aller beste på subfronten om dagen......prisen er selvsagt en annen historie, men de har jo fått mye skryt i media. Selv spiller jeg på en svs pb 12 plus. Er fornøyd med den men når det blir dedikert rom blir det 2xultra i front.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke mange som har hatt DD Plus hjemme hos seg enda da disse er såppas nye i markedet.

Soundgarden har vel såvidt fått dem inn nå. Men de er jo samtidig i en helt annen prisklasse.

SPL-Ultramodellene er fine synes jeg. Jeg gikk selv for 12"-eren for å være sikker på at den taklet rommet, hvor mange andre har feilet. Om den sies det at den argeste konkurrenten er akkurat samme modell i 10".

Siden film er hovedmålet, kan jo du (om du har mulighet) høre med Soundgarden om de kan gi deg demo på hhv CHT-15Q og SPL-1200 Ultra. 3000 kroner skiller på disse.

Syns jeg skumleste noe om kjøp fra utland her. Husk at ting kan gå i stykker. Travel frakt på store tunge saker og begrenset, eller knapt eksisterende, garantiordninger kan være noe uheldig da. Noen må til slutt være en del av den statisikken også.

Dynaudio er vel også av få høyttalerprodusenter som også klarer å lage gode subber, så Sub 300 og 500 kan også være noe å teste. Selve om jeg tror begge må seg seg slått av begge Veloene når film er målet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morsom lesning

men visst jeg snur litt på dette og spør hvilken sub dere vil anbefale som gir best trøkk til musikk og klarer holde følge med klipsch rf-82 hele veien?

prisklasse opp til 10-12000,-

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPIK legend x 2 skulle holde fint her. Er også til 8000kr om du kjøper 2. Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    EPIK legend x 2 skulle holde fint her. Er også til 8000kr om du kjøper 2. Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS

mulig jeg ikke har nevnt det i denne tråden, men jeg har en epik legend fra før og den klarer ikke holde følge med klipsch rf-82 og trøkke samtidig. kommer til ett punkt der den ikke har mer å gi, mens rf'ene danser videre

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet en bra plassering? Husk også pluss 6db med en til. Skulle skuffe med da om de ikke holder følge med god plassering. kjenner en med 2x svs Pb10 og de holder greit følge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    mulig jeg ikke har nevnt det i denne tråden, men jeg har en epik legend fra før og den klarer ikke holde følge med klipsch rf-82 og trøkke samtidig. kommer til ett punkt der den ikke har mer å gi, mens rf'ene danser videre
    Hæ? Jeg har samme kombinasjon som deg, og jeg opplever akkurat det motsatte. Må skru ned subben for at den ikke skal gi for mye bass til film og musikk når jeg guffer opp litt på anlegget i stua. Subben passerte "eksamen" på nyttårsaften da den overlevde, og klipschene gikk av med døden under en basstung sang. (De er gjenopplivet nå).

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •