JBL 3678 - Kan den drives rimelig godt med Rotel RMB-1575/Rotel RB-1572?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL 3678 - Kan den drives rimelig godt med Rotel RMB-1575/Rotel RB-1572?

Jeg har i dag 3 stk JBL 8340 i front (AVshop.no / JBL 8340A THX Surround Kino/screeninghøyttaler (stk)) som drives av forsterkere nevnt i tittel (http://www.lsound.no/Avdelinger/Prod...r-100205.aspx). Jeg savner litt mer trkk i frontrekka og tenker p gjre noen forandringer.

Jeg vurderer overgang til 3 stk JBL 3678 (AVshop.no / JBL 3678 LCR THX Kino/screeninghøyttaler (stk)) som jeg hper kan drives av samme effektforsterkere.

Hvordan ser dette ut effektmessig? Vil Rotel klare drive disse greit? Rommet mitt er p 20 kvm s jeg trenger vel ikke kjre p alt for mye watt for oppn godt lydtrykk. Jeg er vel klar over at det trengs en del effekt for starte/stoppe elementer men dog?

Vurdere ogs ha kun 1 stk JBL 3678 som senter og 2 stk JBL 3677 (AVshop.no / JBL 3677 LCR THX Kino/screeninghøyttaler (stk)) som hyre/venstre kanal. Det viktigste for meg er at senterkanalen virkelig sparker godt fra og gjengir klar og fyldig dialog. Jeg har 4 stk JBL 8340 i surround som jeg kommer til beholde da de gjr en fin jobb der.

Noen som har noen synspunkter/erfaringer her?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jbl proff sakene er ekstremt lettdrevne bde mtp effektivitet og at de ikke gr lavt i ohm. Tror du skal greie deg fint med hva du har s lenge du ikke presser de nedover i frekvens. Mange p avsforum bruker proffutstyr kun med receivere med hell. Og mange av de har veldig store rom og krav i forhold til oss her p berget.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du frst kjpe noe slikt vil jeg anbefale og ikke finne p blande 3678 og 3677. Frst og fremst pga 3677/3678 lter litt annerledes og det er stoooor fordel ha like/identiske hyttalere i frontrekken, men ogs fordi 3678 er en mye bedre hyttaler selv om den ogs fort kan bli litt spiss i toppen p.

Nr det gjelder effekt s er nok Rotelen kraftig nok til f bra liv i de, hvor godt de matcher lydmessig aner jeg ikke.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker 3678 som det mest fristende valget av JBL-modellene. Noen bedre forslag blandt JBL?

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hva med frekvensgangen til 367X? Jeg har bare snust litt og sett at det er noen som er kritiske til at den kniper av p 12 kHz. Men det er kanskje ikke s farlig? Det var noen som anbefalte jbl mrx512m p avsforum.com, egentlig en monitor

Hva syns du om 8340ene da? Jeg er p kikkestadiet enda, men jeg har ganske lyst p JBL pro-hyttalere. Da er det 8340 og 367X som blir mest aktuelle. Du fr si fra hvis du skal kvitte deg med 8340ene.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel -3db p 12khz mens -10db er rundt 20khz om jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjrer 7 stk 8340 hvor alle er plassert under taket pekende skrtt ned. Jeg er egentlig fornyd med de spesielt i surroundkanalene. I front str de bak et et lydtransparant lerret hvor jeg tror jeg har et forbedringspotensial med stende hytalere midt bak lerretet. Lyden fra 8340 er krisp og flott men jeg jakter p enda mer attack med strre hytalere.

Jeg ser n p en lsning hvor jeg kjper et stilas (!) hvor jeg strekker duken i pningen og hytalere blir stende rett bak lerretet p den nederste stilasplattingen. Den buede Procurve rammen havner vel p fyllingen nr stilaset er i hus. Jeg kommer til strekke duken med strips p kantene til stilaset. Slik kan jeg stramme den rundt hele til duken er stram og slett.

Jeg kommer mest sannsynlig til selge 3 stk 8340 snart s si i fra hvis du er interessert.

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Er vel -3db p 12khz mens -10db er rundt 20khz om jeg ikke husker feil.
    Det stemmer med det jeg kan finne. Spiller det liten eller ingen rolle? Jeg ser temaet var oppe nr spoonfeedme kjpte 8340ene ogs som har +/- 3 til 16kHz. Jeg er bare nysgjerrig p om det har noe si, jeg har ikke nok erfaring til vurdere det selv

Ja, jeg kan godt vre interessert i 8340ene, og jeg kan fint vre et alternativ til dynga for procurven din ogs, selv om den har vrt litt trassig...

Kjper du de nye ht'ene i Norge?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at jeg handler de nye hytalerne hos Solberg HiFi i Sarpsborg. Der har jeg ftt gode pakkepriser fr.
    Vi kan sikkert bli enige om noe angende 8340 og rammen.

Stikkord for denne trden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •