Vurderer å bytte ut Klipsch RF82 høytalerne mot noe som gir mer trøkk. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 185
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    SVs ultra som ble nevnt er mer enn hurtige nok når de er godt kalibrert! Dårlig kalibrert er et annet kapittel dog! Ta å få hørt en 100% skikkelig kalibrert ultra( viktig at det er ultra) og du vil bli gledelig overrasket! De går dyyypt og er meget kjappe. Eneste minus er at de ikke er like god i området 40-80hz som under 40..

Har selv sett flere som har godkjent ultra med lascala, og jeg har selv hørt p37f ilag med ultra og det var så godt kalibrert at man ikke merket subben engang, kun at bassen gikk dypere. Da tok ultra med deling på40hz og ned!
    Høres jo bra ut,jeg deler nå på rundt 70-80hz.kanskje prøve lavere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Skal du ha noe som spiller fletta av det meste inkl cv så har jeg et par La scala med tilhørende sub for salg,er vel noe av det nærmeste du kommer konsert i egen stue
    Aaalt for dyrt for min lommebok 22 år og student, da er det ikke så lett å bruke 5000 kr på en sub heller.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Høres jo bra ut,jeg deler nå på rundt 70-80hz.kanskje prøve lavere!
    Med dine HT skal du ikke se bort ifra det, vil jeg tro Si fra når du har testa

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å kjøre Pure Direct-modus på Yamahaen, Nesta? Det ga Klipschene nytt liv her hos meg.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Har du prøvd å kjøre Pure Direct-modus på Yamahaen, Nesta? Det ga Klipschene nytt liv her hos meg.
    Da mister iallefall mine alt av trøkk, bassen forsvinner og det virker tynt rett og slett.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Da mister iallefall mine alt av trøkk, bassen forsvinner og det virker tynt rett og slett.
    Heh. Her er det helt motsatt :P YPAO flater ut frontene mine altfor mye, fjerner nesten all bass og dynamikk

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh. Her er det helt motsatt :P YPAO flater ut frontene mine altfor mye, fjerner nesten all bass og dynamikk
    Samme erfaring her, YAPO laget et merkig lydbilde, Men i Pure direct så var det noe helt annet. åpent fint lydbilde med masse dynamikk og trøkk.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Samme erfaring her, YAPO laget et merkig lydbilde, Men i Pure direct så var det noe helt annet. åpent fint lydbilde med masse dynamikk og trøkk.
    En annen ting som kan prøves er "Trough" på EQ i Setup. Det også hjalp veldig her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som kan prøves er "Trough" på EQ i Setup. Det også hjalp veldig her.
    Det jeg har gjort er å gå inn i menyen på forsterkeren under equlising, og valgte modusen front, i denne modus er front høyttalere helt urørt av YPAO, da blir lydbilde (i sereo) helt likt PD, og jeg får også mulighet til å legge til sub. Jeg deler på 80Hz og det fungerer som fy. Masse muligheter men kan være vanskelig å finne :???:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Det jeg har gjort er å gå inn i menyen på forsterkeren under equlising, og valgte modusen front, i denne modus er front høyttalere helt urørt av YPAO, da blir lydbilde (i sereo) helt likt PD, og jeg får også mulighet til å legge til sub. Jeg deler på 80Hz og det fungerer som fy. Masse muligheter men kan være vanskelig å finne :???:
    Sånn er det ikke hos meg ihvertfall. på Front, kopierer EQ over til manuell, så ser du at de er justert også her. Jeg hører merkbar forskjell på Front og Trough på frontene.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvor folk får trøkket ifra når de bruker PD, jeg mister mye av bassen men lyden blir litt klarere i PD..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har sikkert noe med rommet og hvordan YPAO har fikla med EQ´en din. Har du et bassfattig rom, stiller den opp trøkket og motsatt. Jeg derimot vil ha mye trøkk hele tida, med YPAO/EQ aktivert. Tydeligvis ikke så lett å få til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle spørre hvor mye f.eks en XTZ W12.16 ville utgjort. Ville denne gjort at jeg hadde fått atskillig mer bass? Finnes det bedre musikksubber i den prisklassen?

Virker som veggene her suger bassen ut av mine RF82 høytalere. Kan vel nesten si at det rister nesten like mye i 2.etg som i stua. Synes også at diskanten er skarp, når man guffer på litt.

Jeg bruker anlegget 95% til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Tenkte jeg skulle spørre hvor mye f.eks en XTZ W12.16 ville utgjort. Ville denne gjort at jeg hadde fått atskillig mer bass? Finnes det bedre musikksubber i den prisklassen?

Virker som veggene her suger bassen ut av mine RF82 høytalere. Kan vel nesten si at det rister nesten like mye i 2.etg som i stua. Synes også at diskanten er skarp, når man guffer på litt.

Jeg bruker anlegget 95% til musikk.
    Jeg har en sånn Xtz og den spiller godt!
    Men jeg syns de er såpass trøkk i mine RF-83 med emotiva effekt at jeg ikke trenger sub når jeg spiller musikk
    Diskanten er ikke skarp hos meg, kommer an på forsterker det...
    Onkyo og Emotiva er en god match etter min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Jeg har en sånn Xtz og den spiller godt!
    Men jeg syns de er såpass trøkk i mine RF-83 med emotiva effekt at jeg ikke trenger sub når jeg spiller musikk
    Diskanten er ikke skarp hos meg, kommer an på forsterker det...
    Onkyo og Emotiva er en god match etter min mening
    Takker for svar

RF83 er vel en høytaler med atskillig mer trøkk enn RF82.

Synd det ikke er noen som vil bytte en effektforsterker mot en sub

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å sette receiver i Trough eller Pure Direct og hørt om du merker noe forskjell Nesta? Til det bedre eller verre.

Du husker sikkert jeg sleit med mine også. Jeg har endelig fått dem på stell, og har endt opp med å ikke bruke sub´en i det hele tatt til musikk. 82´ene spiller rett og slett mye mye penere enn sub´en når det kommer til bassen, og de går dypt.

Så nå sitter jeg med en sub til 16k som jeg omtrent ikke bruker ... :P bah

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å sette receiver i Trough eller Pure Direct og hørt om du merker noe forskjell Nesta? Til det bedre eller verre.

Du husker sikkert jeg sleit med mine også. Jeg har endelig fått dem på stell, og har endt opp med å ikke bruke sub´en i det hele tatt til musikk. 82´ene spiller rett og slett mye mye penere enn sub´en når det kommer til bassen, og de går dypt.

Så nå sitter jeg med en sub til 16k som jeg omtrent ikke bruker ... :P bah
    Har ikke satt den til through nei, men har prøvd pure direct. I Pure Direct virker det som høytalerne spiller "snillere". Med "music video" så spiller de litt mer livlig og med mer bass, men vet ikke om denne funksjonen er med på å ødelegge lyden eller ikke.

Jeg husker du sleit med dine ja. Men problemet her som du veit er jo at stuen er så liten. Høytalerne hadde sikkert spilt bedre om rommet hadde vært større. Dessuten er dette huset så gammelt at det virker som gulv og vegger suger bassen ut av høytalerne. Det kan virke som det nesten er like mye bass i 2.etg som i sofaen.

Jeg har sikker en for svak effektforsterker, men da burde det ikke være så mye mer kraft i din heller.

Merkelig med den subben at den ikke hjelper mye på, men

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben hjelper jo på trykket, men det er et mye penere punch i høyttalerne. Suben kan rive taksteina av huset mitt om jeg vil, hehe.

Tror ikke du hadde merket så veldig mye forskjell i akkurat bassen om du hadde hatt en sprekere forsterker, men du kunne spilt høyere uten forvrengning. Men såklart, noe bedre ville det jo blitt. Hos meg får jeg MER trøkk ved Pure Direct, merkelig nok..hehe. Og med Trough. MEst sannsynlig pga YPAO jevner ut kurven, ergo slanker bassen

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt tatt i bassområdet man faktisk hører den største forskjellen på en svak og sterk forsterker.

"merk største forskjellen, ikke eneste forskjellen"

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •