Vurderer å bytte ut Klipsch RF82 høytalerne mot noe som gir mer trøkk. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 185
    Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    huff og huff.

ser det er en del her som anbefaler å bytte ut klipsch med pappeske høyttalere fra cv. galskap!

en eller to aktive subber og/eller en skikkelig strømsterk forsterker til klipsch du har fra før.

cv burde ikke være en vurderingssak engang! er snakk om tidenes nedgradering vertfall.
    Ja, vi som har CV må passe på at vi ikke søler pilsen utover høyttaleren.. da blir det våt papp, og den kollapser stakkar.

Komisk alt dette hatet på Cerwin altså. Cerwin gjør jobben sin meget bra.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Ja, vi som har CV må passe på at vi ikke søler pilsen utover høyttaleren.. da blir det våt papp, og den kollapser stakkar.

Komisk alt dette hatet på Cerwin altså. Cerwin gjør jobben sin meget bra.
    Det spørs hva man vil oppnå med lyden ? CV er ikke noe jeg lytter til, spille høyt ja... men ikke noe mer.

Derfor skulle man hatt ei dame på soverommet, ei på kjøkkenet og ei i kjellern! Alt til sitt bruk!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ville ei Cerwin Vega dame sett ut og oppført seg? Stygg som juling og overvektig men helt vill i senga?

Mens f.eks ei B&W dame er ei lita modell som forfører deg med sin skjønnhet og silkemyke "touch"....? Men litt kjedelig når the going gets tough?

Hmmmmmm

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvordan ville ei Cerwin Vega dame sett ut og oppført seg? Stygg som juling og overvektig men helt vill i senga?

Mens f.eks ei B&W dame er ei lita modell som forfører deg med sin skjønnhet og silkemyke "touch"....? Men litt kjedelig når the going gets tough?

Hmmmmmm
    Hah
    CV snella hadde nok vært helt rå i senga, og en klabb på kjøkkenet haha

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Det spørs hva man vil oppnå med lyden ? CV er ikke noe jeg lytter til, spille høyt ja... men ikke noe mer.

Derfor skulle man hatt ei dame på soverommet, ei på kjøkkenet og ei i kjellern! Alt til sitt bruk!
    og ei i kjellern!.... :shock: .......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man prøve å biampe fra Yamaha receivern da? (Ikke fra front utgangene altså!) Kjøre den på diskanten og Adcomn på basserne?

Har ingenting tilkoblet yamahaen nå, så den står egentlig som pre-forsterker.

Newcomer Schnappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Kan man prøve å biampe fra Yamaha receivern da? (Ikke fra front utgangene altså!) Kjøre den på diskanten og Adcomn på basserne?

Er rimelig forbauset over alle postene i tråden her, men kan ikke se en eneste person som har spurt deg om hvilke kabler du bruker.

Hvis du ikke tar tak i den problematikken her, spiller det ingen rolle hvor mange tusen du bruker på fancy elektronikk.

Hvis du utnytter de høyttalerne på riktig måte, vil du få mengder av bass.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi de fleste her inne vet hva som skjer om noen prøver å få igang en høyttalerkabel diskusjon.

Det blir hundrevis med poster fra uenige mennesker og det er umulig å trekke noen konklusjon ut av det.

Dog flertallet er delvis enige i at så lenge kabelen har et godt tverrsnitt så er den stort sett god nok.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei det skal du ikke gjøre!

Yamaha advarer mot å benytte pre-out,og høyttaler utg. samtidig (for den samme utgangen selvsagt)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fordi de fleste her inne vet hva som skjer om noen prøver å få igang en høyttalerkabel diskusjon.

Det blir hundrevis med poster fra uenige mennesker og det er umulig å trekke noen konklusjon ut av det.

Dog flertallet er delvis enige i at så lenge kabelen har et godt tverrsnitt så er den stort sett god nok.
    Har suprakabler fra komplett.no som er 2,5mm tykke.

Vurderte å få tak i en XTZ W12.16 sub, men da blir det fort samme prisen for den som for høytalerne. Jeg synes at det blir litt dyrt for min lommebok pr.dags dato.

Synes hornet på høytalerne mine er vel entusiastiske. Blir slitsomme i lengden med den elektronikken jeg bruker om man har på litt guffe over tid.

Ta også kontakt om det er noen som har en sub som de vil selge,som kan være av interesse for meg. Gjerne en som eventuelt kan byttes mot Adcom GFA 5400 effektforsterkeren.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Å kategorisk si at en receiver ikke funker som pre er sprøyt.

Det finnes gode og dårlige receivere, men de fleste gjør en grei jobb som pre. Det er effekt-delen som er den klart dårligste komponenten i de fleste receivere.
    Ingen som har sagt at den ikke direkte funker...
    Problemet til klipsch er følsomheten, som gjør at nettstøy ol. lettere høres.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk pengene på sub istedet for større høyttalere, og la heller høyttalerne ta seg av det øvre registeret Nesta Du kommer ikke til å angre. Ble en annen verden når jeg fikk inn SVS´en her, og snart kommer det en 21" Stroker også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Bruk pengene på sub istedet for større høyttalere, og la heller høyttalerne ta seg av det øvre registeret Nesta Du kommer ikke til å angre. Ble en annen verden når jeg fikk inn SVS´en her, og snart kommer det en 21" Stroker også
    Problemet er at man må ut med en god del om man skal få noe som er brukendes.

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF82 er gode nok de så lenge du har bra elektronikk og plasseringen er bra.
    Eg selv elsker bass og har en 21" som får over 1000w rms levert i 6ohm, den spiller noe vanvittig bra. Bedre enn cerwin vega sin 21" stroker her i dette rommet.
    Men det er såpass bra bass i rf82 at eg spiller for det meste uten 21", ikke at de måler seg opp med subben, men det er liksom nok bass til og nyte musikken.
    På min receiver var klipch helt OK, men det ble helt forandret med Emotiva effektrinn.
    Kjøp deg en sub heller, sett rf82 på large i receiveren og deling på 80hz.

Newcomer petimeter sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du har sjekket høytaler tilkoblingene og ikke sitter med høytalerne i motfase? Altså + og - riktig tilkoblet på begge høytalerne og på forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petimeter
    Jeg regner med at du har sjekket høytaler tilkoblingene og ikke sitter med høytalerne i motfase? Altså + og - riktig tilkoblet på begge høytalerne og på forsterkeren.
    Selvfølgelig har jeg sjekket dette. Er ikke såå n00b, selv om det kan virke sånn.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at man må ut med en god del om man skal få noe som er brukendes.
    En Ultra koster rundt 16k. Det kan fort koste 16k i nye effektrinn slæsj fronter også uten at du blir fornøyd :P Ultraen kommer til å røske av deg hårfestet

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    En Ultra koster rundt 16k. Det kan fort koste 16k i nye effektrinn slæsj fronter også uten at du blir fornøyd :P Ultraen kommer til å røske av deg hårfestet
    Driver nå og tester litt med 2stk supercube reference,de er vel litt hurtigere enn svs så er spent på om de holder følge med palladium

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Selvfølgelig har jeg sjekket dette. Er ikke såå n00b, selv om det kan virke sånn.
    Skal du ha noe som spiller fletta av det meste inkl cv så har jeg et par La scala med tilhørende sub for salg,er vel noe av det nærmeste du kommer konsert i egen stue

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Driver nå og tester litt med 2stk supercube reference,de er vel litt hurtigere enn svs så er spent på om de holder følge med palladium
    SVs ultra som ble nevnt er mer enn hurtige nok når de er godt kalibrert! Dårlig kalibrert er et annet kapittel dog! Ta å få hørt en 100% skikkelig kalibrert ultra( viktig at det er ultra) og du vil bli gledelig overrasket! De går dyyypt og er meget kjappe. Eneste minus er at de ikke er like god i området 40-80hz som under 40..

Har selv sett flere som har godkjent ultra med lascala, og jeg har selv hørt p37f ilag med ultra og det var så godt kalibrert at man ikke merket subben engang, kun at bassen gikk dypere. Da tok ultra med deling på40hz og ned!

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •